Ανώνυμος άφησε ένα νέο σχόλιο για την ανάρτησή σας "ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΤΖΟΥΔΗΣ -Συνέχεια των άρθρων Σκέψεις γ...":
Ο/Η Ανώνυμος άφησε ένα νέο σχόλιο για την ανάρτησή σας "ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΤΖΟΥΔΗΣ -Συνέχεια των άρθρων Σκέψεις γ... ":
H πρόταση είναι ωραία αλλά με μικρή πιθανότητα επιτυχίας εάν δεν γίνει χρήση της υπάρχουσας υποδομής (λιμάνι) με τη σύμπραξη όλων των εμπλεκομένων αρχών και οργανώσεων, κάτω από την κοινή στέγη του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου καθώς υπάρχουν τα ΣΔΙΤ και έρχεται το ΕΣΠΑ.
Αυτό το λέω για να μην αποξενωθεί ο Δήμος και δοθεί το φιλέτο σε κατασκευαστές τουριστικών λιμενικών που έχουν και το χρήμα και τα μέσα και θησαυρίσουν σε βάρος του δήμου μας.
Όμως ρε φίλε με προβληματίζεις.
Επειδή δεν γνωρίζω πρόσωπα και πράγματα όπως εσύ, προσπαθώ να ενημερώνομαι από διαφορές πηγές. Παρακολουθώ όλα τα blog και τα νέα της περιοχής μας και πρόσεξα ότι στο http://limnitoday.blogspot.com έχει δημοσιευθεί κάτι για το Λιμενικό Ταμείο και υπάρχει απάντηση.
Η απάντηση του πρώην τοπικού άρχοντα σε συνδυασμό με το ότι στη Λίμνη δεν έχει γίνει χάραξη αιγιαλού και παραλίας με βάση το νόμο 2971/2001 αλλά ή παλιά χάραξη περιλαμβάνει όλη τη λιμενολεκάνη λίμνης, με κάνει να αναρωτιέμαι γιατί ο δήμος δεν κάνει νέα χάραξη και δεν διεκδικεί το ταμείο ώστε να γίνει ο φορέας διαχείρισης και να προχωρήσει στη χωροθέτηση τουριστικού λιμένα.
Έπειτα βλέπω τα πρωτοσέλιδα σου περί ανάπτυξης και λειτουργίας του δήμου στο Blog και αναρωτιέμαι γιατί ξεκινάς διάλογο στο internet για τουριστική μαρίνα όταν ο δήμος δεν έχει ούτε κέντρο υγείας.
Μήπως το κουμπί είναι ή απάντηση του ΥΕΝ με έγγραφο προς τη Βουλή των Ελλήνων (αρ. πρωτοκόλλου 31 της 30-01-2008) «σας γνωρίζουμε ότι σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 21 του ν. 2971/2001 το όριο, οι χρήσεις γης και το εν γένει σχέδιο ανάπτυξης της χερσαίας και θαλάσσιας ζώνης λιμένα καθορίζεται με απόφαση του εκάστοτε φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης»
Εάν λοιπόν και όπως προϊδεάζεις ό χώρος που θα επιλεγεί είναι έξω από τα όρια της λιμενολεκάνης λίμνης, τότε ο όποιος ιδιώτης επενδυτής που θα είναι ο φορέας διοίκησης και εκμετάλλευσης της μαρίνας θα καθορίζει για 99 χρόνια το όριο, τις χρήσεις γης και το σχέδιο ανάπτυξης της περιοχής πέριξ της μαρίνας προς το συμφέρον του χωρίς ο δήμος να μπορεί να κάνει κάτι.
Γιατί αφού γνωρίζεις το δήμαρχο δε φέρνεις το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο? Φέρνοντας ένα θέμα στο δημοτικό συμβούλιο και ξεμπροστιάζοντας αργότερα αυτούς που το καταψήφισαν χωρίς λόγο, τότε έχουμε άποψη, είμαστε ενεργοί, και όπως είπες «ανεξάρτητα πια είναι τα πρόσωπα που διαχειρίζονται τον Δήμο τα πράγματα θα πάνε καλύτερα».
Μπορεί να κάνω λάθος αλλά έτσι που θέτεις τις σκέψεις σου, δεν κερδίζεις σαν δήμος ένα έργο ζωής. Απλά προβάλεις εαυτόν και δημιουργείς απορίες.
Όπως είπα στην αρχή η πρόταση σου είναι ωραία και με βρίσκει σύμφωνο αλλά έχει σκοτεινές προεκτάσεις. Για να καταλάβεις τόσο εσύ όσο και οι άλλοι αναγνώστες τι εννοώ με τα παραπάνω θα κάνω κατάχρηση της ευγενικής φιλοξενίας του blog και θα παραθέσω εν συντομία δύο πραγματικά παραδείγματα και όσες σύγχρονες πληροφορίες γνωρίζω.
Α) Απλή κίνηση με ενέργεια του Λιμενικού Ταμείου που είναι ο φορέας διαχείρισης.
ΥΠΟΜΝΗΜΑ
Προς τον Υπουργό Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Άρη Σπηλιωτόπουλο
α) Γραμματέα ΕΟΤ κ. Ηρακλή Βάλβη
β) Πρόεδρο Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης Α.Ε.
γ) Ειδικό Γραμματέα κ. Στέφανο Βλαστό
Θέμα: Ειδικό Χωροταξικό Σχέδιο Τουρισμού - Αξιοποίηση Λιμένα Αμφίπολης
Αναμένεται το επόμενο διάστημα το Λιμενικό Ταμείο Αμφίπολης Σερρών να καταθέσει το φάκελο χωροθέτησης των Τουριστικών Λιμενικών Εγκαταστάσεων. Η Δ/νση Τουριστικών Λιμένων του Υπουργείου σας παρακαλείται να συνδράμει το Λιμενικό Ταμείο Αμφίπολης Σερρών έτσι ώστε το συντομότερο να χωροθετηθεί το Β' τεταρτημόριο του Λιμένα Αμφίπολης ως καταφύγιο ή μαρίνα σύμφωνα με το Ν. 2160/93 και το έργο να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2007-2013.
Β) Σύνθετη κίνηση μέσω νομαρχίας που η διαχείριση θα δοθεί σε ιδιώτη
ΕΝΙΑΙΑ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΔΡΑΜΑΣ- ΚΑΒΑΛΑΣ- ΞΑΝΘΗΣ
ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ ΚΑΒΑΛΑΣ
ΚΑΒΑΛΑ, 25 ΙΟΥΛΙΟΥ 2008
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Με γραπτή ανακοίνωση της Διεύθυνσης Τουριστικών Λιμένων του Yπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης, η οποία απευθύνεται στο Νομάρχη Καβάλας, κ. Θεόδωρο Καλλιοντζή, γίνεται γνωστή η έγκριση της χωροθέτησης του λιμενίσκου των Λιμεναρίων. Η ανακοίνωση έχει ως εξής:
«Μετά από αίτηση της Νομαρχίας Καβάλας το Σεπτέμβριο του 2007, η Διεύθυνση Τουριστικών Λιμένων του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης ενέκρινε σήμερα τη χωροθέτηση του έργου «Καταφύγιο τουριστικών σκαφών στο Λιμάνι Λιμεναρίων Θάσου», δυναμικότητας 70 σκαφών αναψυχής, συνολικού μήκους κρηπιδωμάτων 280 μέτρων και ενδεικτικού προϋπολογισμού μελέτης 5.500.000,00 εκατομμύρια ευρώ. Μετά τη δημοσίευση της απόφασης έγκρισης της χωροθέτησης στο ΦΕΚ, θα εκδοθεί η απόφαση παραχώρησης στο φορέα διαχείρισης.
Εφόσον το έργο ολοκληρωθεί θα ακολουθήσει η διαδικασία της έγκρισης ειδικού κανονισμού και των τιμολογίων από το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης».
Το έργο, το οποίο εκτιμάται ότι θα συμβάλει στην τόνωση της τουριστικής κίνησης συνολικά στη Βόρεια Ελλάδα, προωθείται μέσω των Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ)
Το καθεστώς
Οι τουριστικοί λιμένες υπάγονται στις ειδικές τουριστικές υποδομές, έχουν ειδικό κανονισμό λειτουργίας και το πλαίσιο δημιουργίας και λειτουργίας τους καθορίζεται από τους N. 2160/93, 3105/03, και 3220/04. Πρέπει να προσφέρουν υπηρεσίες που θα ικανοποιούν τις απαιτήσεις και τις ανάγκες του πλωτού τουρισμού και να περιλαμβάνουν κτίρια διοικήσεως, καφεστιατόρια, καταστήματα, χώρους υγιεινής, ντους, χώρους στάθμευσης και ελεύθερους διαμορφωμένους χώρους.
Τουριστικός λιμένας μπορεί να δημιουργηθεί με πρωτοβουλία της Γραμματείας Στήριξης Τουριστικών Λιμένων ή οποιουδήποτε φυσικού ή νομικού προσώπου δημόσιου ή ιδιωτικού δικαίου. Η χωροθέτηση και η έγκριση χρήσεων γης και όρων και περιορισμών δόμησης δεν απαιτείται εάν η θέση δημιουργίας του τουριστικού λιμένα έχει εγκριθεί με βάση άλλες διατάξεις πριν από την ισχύ του ν. 2160/93.
Μετά τη χωροθέτηση, η εκτέλεση των έργων που απαιτούνται για τη δημιουργία, λειτουργία και εκμετάλλευση αυτού μπορεί να παραχωρείται σε επιχείρηση ή επιχειρήσεις ή σε όμιλο επιχειρήσεων (δημόσιων ή ιδιωτικών). Οι όροι της χρήσης και εκμετάλλευσης του τουριστικού λιμένα περιγράφονται στη σύμβαση που υπογράφεται από τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και το φορέα διαχείρισης και περιλαμβάνει οπωσδήποτε το ελάχιστο ποσό της επένδυσης που απαιτείται και τη χρονική διάρκεια της παραχώρησης, που δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 99 έτη.
Η διοίκηση, η διαχείριση, η εκμετάλλευση και ο έλεγχος των τουριστικών λιμένων ανήκει στο Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και ειδικότερα στη Γραμματεία Στήριξης Τουριστικών Λιμένων που συστάθηκε βάσει του άρθρου 37 του N.1260/93. Έχει ως έργο, την υποστήριξη της Επιτροπής Τουριστικών Λιμένων, καθώς και την προώθηση των υποβαλλόμενων από το Φορέα Διαχείρισης Τουριστικού Λιμένα μελετών και σχεδίων που αναφέρονται στα πάσης φύσεως έργα τουριστικού λιμένα.
Για τη χωροθέτηση, την έγκριση των χρήσεων γης και των όρων και περιορισμών δόμησης του τουριστικού λιμένα ή για τη μετατροπή υπάρχοντος λιμένα σε τουριστικό, απαιτείται η γνώμη της πιο πάνω Επιτροπής και 34 συγκεκριμένα δικαιολογητικά. Εντός τεσσάρων (4) μηνών από την υποβολής της αίτησης, η επιτροπή αποφαίνεται περί της σκοπιμότητας δημιουργίας του τουριστικού λιμένα και εγκρίνει ή απορρίπτει τη δημιουργία του.
Γιατι δεν πείθομαι για τις αγαθές σου προθέσεις?
Ανάρτηση από τον/τη Ανώνυμος στο ΤΑ ΛΙΜΝΙΩΤΙΚΑ τη 3 Μάρτιος 2009 8:40 μμ
--
τα Λιμνιώτικα
limniotika.blogspot.com
H πρόταση είναι ωραία αλλά με μικρή πιθανότητα επιτυχίας εάν δεν γίνει χρήση της υπάρχουσας υποδομής (λιμάνι) με τη σύμπραξη όλων των εμπλεκομένων αρχών και οργανώσεων, κάτω από την κοινή στέγη του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου καθώς υπάρχουν τα ΣΔΙΤ και έρχεται το ΕΣΠΑ.
Αυτό το λέω για να μην αποξενωθεί ο Δήμος και δοθεί το φιλέτο σε κατασκευαστές τουριστικών λιμενικών που έχουν και το χρήμα και τα μέσα και θησαυρίσουν σε βάρος του δήμου μας.
Όμως ρε φίλε με προβληματίζεις.
Επειδή δεν γνωρίζω πρόσωπα και πράγματα όπως εσύ, προσπαθώ να ενημερώνομαι από διαφορές πηγές. Παρακολουθώ όλα τα blog και τα νέα της περιοχής μας και πρόσεξα ότι στο http://limnitoday.blogspot.com έχει δημοσιευθεί κάτι για το Λιμενικό Ταμείο και υπάρχει απάντηση.
Η απάντηση του πρώην τοπικού άρχοντα σε συνδυασμό με το ότι στη Λίμνη δεν έχει γίνει χάραξη αιγιαλού και παραλίας με βάση το νόμο 2971/2001 αλλά ή παλιά χάραξη περιλαμβάνει όλη τη λιμενολεκάνη λίμνης, με κάνει να αναρωτιέμαι γιατί ο δήμος δεν κάνει νέα χάραξη και δεν διεκδικεί το ταμείο ώστε να γίνει ο φορέας διαχείρισης και να προχωρήσει στη χωροθέτηση τουριστικού λιμένα.
Έπειτα βλέπω τα πρωτοσέλιδα σου περί ανάπτυξης και λειτουργίας του δήμου στο Blog και αναρωτιέμαι γιατί ξεκινάς διάλογο στο internet για τουριστική μαρίνα όταν ο δήμος δεν έχει ούτε κέντρο υγείας.
Μήπως το κουμπί είναι ή απάντηση του ΥΕΝ με έγγραφο προς τη Βουλή των Ελλήνων (αρ. πρωτοκόλλου 31 της 30-01-2008) «σας γνωρίζουμε ότι σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 21 του ν. 2971/2001 το όριο, οι χρήσεις γης και το εν γένει σχέδιο ανάπτυξης της χερσαίας και θαλάσσιας ζώνης λιμένα καθορίζεται με απόφαση του εκάστοτε φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης»
Εάν λοιπόν και όπως προϊδεάζεις ό χώρος που θα επιλεγεί είναι έξω από τα όρια της λιμενολεκάνης λίμνης, τότε ο όποιος ιδιώτης επενδυτής που θα είναι ο φορέας διοίκησης και εκμετάλλευσης της μαρίνας θα καθορίζει για 99 χρόνια το όριο, τις χρήσεις γης και το σχέδιο ανάπτυξης της περιοχής πέριξ της μαρίνας προς το συμφέρον του χωρίς ο δήμος να μπορεί να κάνει κάτι.
Γιατί αφού γνωρίζεις το δήμαρχο δε φέρνεις το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο? Φέρνοντας ένα θέμα στο δημοτικό συμβούλιο και ξεμπροστιάζοντας αργότερα αυτούς που το καταψήφισαν χωρίς λόγο, τότε έχουμε άποψη, είμαστε ενεργοί, και όπως είπες «ανεξάρτητα πια είναι τα πρόσωπα που διαχειρίζονται τον Δήμο τα πράγματα θα πάνε καλύτερα».
Μπορεί να κάνω λάθος αλλά έτσι που θέτεις τις σκέψεις σου, δεν κερδίζεις σαν δήμος ένα έργο ζωής. Απλά προβάλεις εαυτόν και δημιουργείς απορίες.
Όπως είπα στην αρχή η πρόταση σου είναι ωραία και με βρίσκει σύμφωνο αλλά έχει σκοτεινές προεκτάσεις. Για να καταλάβεις τόσο εσύ όσο και οι άλλοι αναγνώστες τι εννοώ με τα παραπάνω θα κάνω κατάχρηση της ευγενικής φιλοξενίας του blog και θα παραθέσω εν συντομία δύο πραγματικά παραδείγματα και όσες σύγχρονες πληροφορίες γνωρίζω.
Α) Απλή κίνηση με ενέργεια του Λιμενικού Ταμείου που είναι ο φορέας διαχείρισης.
ΥΠΟΜΝΗΜΑ
Προς τον Υπουργό Τουριστικής Ανάπτυξης κ. Άρη Σπηλιωτόπουλο
α) Γραμματέα ΕΟΤ κ. Ηρακλή Βάλβη
β) Πρόεδρο Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης Α.Ε.
γ) Ειδικό Γραμματέα κ. Στέφανο Βλαστό
Θέμα: Ειδικό Χωροταξικό Σχέδιο Τουρισμού - Αξιοποίηση Λιμένα Αμφίπολης
Αναμένεται το επόμενο διάστημα το Λιμενικό Ταμείο Αμφίπολης Σερρών να καταθέσει το φάκελο χωροθέτησης των Τουριστικών Λιμενικών Εγκαταστάσεων. Η Δ/νση Τουριστικών Λιμένων του Υπουργείου σας παρακαλείται να συνδράμει το Λιμενικό Ταμείο Αμφίπολης Σερρών έτσι ώστε το συντομότερο να χωροθετηθεί το Β' τεταρτημόριο του Λιμένα Αμφίπολης ως καταφύγιο ή μαρίνα σύμφωνα με το Ν. 2160/93 και το έργο να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2007-2013.
Β) Σύνθετη κίνηση μέσω νομαρχίας που η διαχείριση θα δοθεί σε ιδιώτη
ΕΝΙΑΙΑ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΔΡΑΜΑΣ- ΚΑΒΑΛΑΣ- ΞΑΝΘΗΣ
ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ ΚΑΒΑΛΑΣ
ΚΑΒΑΛΑ, 25 ΙΟΥΛΙΟΥ 2008
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Με γραπτή ανακοίνωση της Διεύθυνσης Τουριστικών Λιμένων του Yπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης, η οποία απευθύνεται στο Νομάρχη Καβάλας, κ. Θεόδωρο Καλλιοντζή, γίνεται γνωστή η έγκριση της χωροθέτησης του λιμενίσκου των Λιμεναρίων. Η ανακοίνωση έχει ως εξής:
«Μετά από αίτηση της Νομαρχίας Καβάλας το Σεπτέμβριο του 2007, η Διεύθυνση Τουριστικών Λιμένων του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης ενέκρινε σήμερα τη χωροθέτηση του έργου «Καταφύγιο τουριστικών σκαφών στο Λιμάνι Λιμεναρίων Θάσου», δυναμικότητας 70 σκαφών αναψυχής, συνολικού μήκους κρηπιδωμάτων 280 μέτρων και ενδεικτικού προϋπολογισμού μελέτης 5.500.000,00 εκατομμύρια ευρώ. Μετά τη δημοσίευση της απόφασης έγκρισης της χωροθέτησης στο ΦΕΚ, θα εκδοθεί η απόφαση παραχώρησης στο φορέα διαχείρισης.
Εφόσον το έργο ολοκληρωθεί θα ακολουθήσει η διαδικασία της έγκρισης ειδικού κανονισμού και των τιμολογίων από το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης».
Το έργο, το οποίο εκτιμάται ότι θα συμβάλει στην τόνωση της τουριστικής κίνησης συνολικά στη Βόρεια Ελλάδα, προωθείται μέσω των Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ)
Το καθεστώς
Οι τουριστικοί λιμένες υπάγονται στις ειδικές τουριστικές υποδομές, έχουν ειδικό κανονισμό λειτουργίας και το πλαίσιο δημιουργίας και λειτουργίας τους καθορίζεται από τους N. 2160/93, 3105/03, και 3220/04. Πρέπει να προσφέρουν υπηρεσίες που θα ικανοποιούν τις απαιτήσεις και τις ανάγκες του πλωτού τουρισμού και να περιλαμβάνουν κτίρια διοικήσεως, καφεστιατόρια, καταστήματα, χώρους υγιεινής, ντους, χώρους στάθμευσης και ελεύθερους διαμορφωμένους χώρους.
Τουριστικός λιμένας μπορεί να δημιουργηθεί με πρωτοβουλία της Γραμματείας Στήριξης Τουριστικών Λιμένων ή οποιουδήποτε φυσικού ή νομικού προσώπου δημόσιου ή ιδιωτικού δικαίου. Η χωροθέτηση και η έγκριση χρήσεων γης και όρων και περιορισμών δόμησης δεν απαιτείται εάν η θέση δημιουργίας του τουριστικού λιμένα έχει εγκριθεί με βάση άλλες διατάξεις πριν από την ισχύ του ν. 2160/93.
Μετά τη χωροθέτηση, η εκτέλεση των έργων που απαιτούνται για τη δημιουργία, λειτουργία και εκμετάλλευση αυτού μπορεί να παραχωρείται σε επιχείρηση ή επιχειρήσεις ή σε όμιλο επιχειρήσεων (δημόσιων ή ιδιωτικών). Οι όροι της χρήσης και εκμετάλλευσης του τουριστικού λιμένα περιγράφονται στη σύμβαση που υπογράφεται από τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και το φορέα διαχείρισης και περιλαμβάνει οπωσδήποτε το ελάχιστο ποσό της επένδυσης που απαιτείται και τη χρονική διάρκεια της παραχώρησης, που δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 99 έτη.
Η διοίκηση, η διαχείριση, η εκμετάλλευση και ο έλεγχος των τουριστικών λιμένων ανήκει στο Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και ειδικότερα στη Γραμματεία Στήριξης Τουριστικών Λιμένων που συστάθηκε βάσει του άρθρου 37 του N.1260/93. Έχει ως έργο, την υποστήριξη της Επιτροπής Τουριστικών Λιμένων, καθώς και την προώθηση των υποβαλλόμενων από το Φορέα Διαχείρισης Τουριστικού Λιμένα μελετών και σχεδίων που αναφέρονται στα πάσης φύσεως έργα τουριστικού λιμένα.
Για τη χωροθέτηση, την έγκριση των χρήσεων γης και των όρων και περιορισμών δόμησης του τουριστικού λιμένα ή για τη μετατροπή υπάρχοντος λιμένα σε τουριστικό, απαιτείται η γνώμη της πιο πάνω Επιτροπής και 34 συγκεκριμένα δικαιολογητικά. Εντός τεσσάρων (4) μηνών από την υποβολής της αίτησης, η επιτροπή αποφαίνεται περί της σκοπιμότητας δημιουργίας του τουριστικού λιμένα και εγκρίνει ή απορρίπτει τη δημιουργία του.
Γιατι δεν πείθομαι για τις αγαθές σου προθέσεις?
Ανάρτηση από τον/τη Ανώνυμος στο ΤΑ ΛΙΜΝΙΩΤΙΚΑ τη 3 Μάρτιος 2009 8:40 μμ
--
τα Λιμνιώτικα
limniotika.blogspot.com