Ο νομός Εύβοιας διαθέτει ένα εξαιρετικά φτωχό οδικό δίκτυο, με χαμηλή γεωμετρία, πολύ παλιό, με συνεχείς διελεύσεις μέσα από οικισμούς και κατά συνέπεια με χαμηλό επίπεδο οδικής ασφάλειας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΕΡΒΟΣ <sub199243@gmail.com>
Ένα οδικό δίκτυο που συνιστά τροχοπέδη στην ανάπτυξη της Εύβοιας.
Αυτές ήταν οι βασικές διαπιστώσεις της ημερίδας «Η οδική Ασφάλεια στον Ν. Ευβοίας.
Οι νέοι οδικοί άξονες και οι προσβάσεις τους» που συνδιοργάνωσαν στη Χαλκίδα το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας και το Περιφερειακό Τμήμα Ευβοίας του ΤΕΕ, στην οποία συμμετείχαν ο Νομάρχης, Βουλευτές και Δήμαρχοι.
Χαρακτηριστικά είναι τα στοιχεία που αναφέρθηκαν από τους ομιλητές και οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η Εύβοια έχει ένα παραμελημένο και επικίνδυνο οδικό δίκτυο: Στον Οδικό 'Αξονα Χαλκίδα-Λέπουρα-Κύμη εντοπίζεται κατά μέσο όρο 1 «μελανό» (επικίνδυνο) σημείο ανά 2,6 χλμ.
Στον ίδιο άξονα, ο οδηγός συναντά 1 κόμβο ανά 1,3 χλμ., που είναι αιτία μεγάλου αριθμού ατυχημάτων.
Στο τμήμα Χαλκίδα-Ερέτρια οι παρασύρσεις πεζών, ιδίως τους θερινούς μήνες, είναι φαινόμενο σχετικά συχνό.
Ανάλογα προβλήματα εντοπίζονται στον άξονα Χαλκίδα-Αιδηψός. Στο επαρχιακό δίκτυο του νομού, μήκους 840 χλμ., σε πολλά τμήματα, κυριαρχεί το κακό οδόστρωμα, η απουσία στηθαίων και η χαμηλή γεωμετρία.
Αρκεί να αναφερθεί ότι σύμφωνα με έρευνα-εισήγηση λείπουν 2.000 πινακίδες κατακόρυφης σήμανσης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην οδική ασφάλεια.
Οξύτατα γεωτεχνικά προβλήματα εντοπίζονται στην περιοχή της Πλατάνας-Π.Κύμης, ενώ στον άξονα Ροβιές-Ήλια-Αιδηψός οι κατακρημνίσεις βράχων συχνά προκαλούν διακοπή της κυκλοφορίας, με συνέπεια κατά διαστήματα να εκδίδονται αστυνομικές αποφάσεις απαγόρευσης της κυκλοφορίας ή διέλευσης από την οδό με ευθύνη των οδηγών ! Όπως τονίστηκε κατά την ημερίδα, είναι ανάγκη η Πολιτεία άμεσα να ολοκληρώσει τις μελέτες και να προχωρήσει σε ουσιαστική ανακατασκευή του οδικού δικτύου, που οφείλει να είναι αντίστοιχο με τις ανάγκες του νομού.
Στα επείγοντα έργα εντάσσεται και η κατασκευή παράκαμψης της Χαλκίδας αφού τα υφιστάμενα κυκλοφοριακά προβλήματα της πόλης έχουν περιέλθει προ πολλού σε συνθήκες κορεσμού.
http://www.express.gr/news/ellada/148053oz_20090324148053.php3
Αυτές ήταν οι βασικές διαπιστώσεις της ημερίδας «Η οδική Ασφάλεια στον Ν. Ευβοίας.
Οι νέοι οδικοί άξονες και οι προσβάσεις τους» που συνδιοργάνωσαν στη Χαλκίδα το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας και το Περιφερειακό Τμήμα Ευβοίας του ΤΕΕ, στην οποία συμμετείχαν ο Νομάρχης, Βουλευτές και Δήμαρχοι.
Χαρακτηριστικά είναι τα στοιχεία που αναφέρθηκαν από τους ομιλητές και οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η Εύβοια έχει ένα παραμελημένο και επικίνδυνο οδικό δίκτυο: Στον Οδικό 'Αξονα Χαλκίδα-Λέπουρα-Κύμη εντοπίζεται κατά μέσο όρο 1 «μελανό» (επικίνδυνο) σημείο ανά 2,6 χλμ.
Στον ίδιο άξονα, ο οδηγός συναντά 1 κόμβο ανά 1,3 χλμ., που είναι αιτία μεγάλου αριθμού ατυχημάτων.
Στο τμήμα Χαλκίδα-Ερέτρια οι παρασύρσεις πεζών, ιδίως τους θερινούς μήνες, είναι φαινόμενο σχετικά συχνό.
Ανάλογα προβλήματα εντοπίζονται στον άξονα Χαλκίδα-Αιδηψός. Στο επαρχιακό δίκτυο του νομού, μήκους 840 χλμ., σε πολλά τμήματα, κυριαρχεί το κακό οδόστρωμα, η απουσία στηθαίων και η χαμηλή γεωμετρία.
Αρκεί να αναφερθεί ότι σύμφωνα με έρευνα-εισήγηση λείπουν 2.000 πινακίδες κατακόρυφης σήμανσης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην οδική ασφάλεια.
Οξύτατα γεωτεχνικά προβλήματα εντοπίζονται στην περιοχή της Πλατάνας-Π.Κύμης, ενώ στον άξονα Ροβιές-Ήλια-Αιδηψός οι κατακρημνίσεις βράχων συχνά προκαλούν διακοπή της κυκλοφορίας, με συνέπεια κατά διαστήματα να εκδίδονται αστυνομικές αποφάσεις απαγόρευσης της κυκλοφορίας ή διέλευσης από την οδό με ευθύνη των οδηγών ! Όπως τονίστηκε κατά την ημερίδα, είναι ανάγκη η Πολιτεία άμεσα να ολοκληρώσει τις μελέτες και να προχωρήσει σε ουσιαστική ανακατασκευή του οδικού δικτύου, που οφείλει να είναι αντίστοιχο με τις ανάγκες του νομού.
Στα επείγοντα έργα εντάσσεται και η κατασκευή παράκαμψης της Χαλκίδας αφού τα υφιστάμενα κυκλοφοριακά προβλήματα της πόλης έχουν περιέλθει προ πολλού σε συνθήκες κορεσμού.
http://www.express.gr/news/ellada/148053oz_20090324148053.php3
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΕΡΒΟΣ <sub199243@gmail.com>