Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

απάντηση στη επιστολή του κ. κ.Α. Καλέμη




Σας ευχαριστούμε για την επιστολή σας  και την επιβεβαίωση των
γεγονότων της περιόδου.  Ο kireas.org
 
 είναι γνωστής της συνεισφοράς
σας στην ιστορία της περιοχής και τα βιβλία σας  έχουν συμπεριληφθεί
στην βιβλιογραφία της  ιστοσελίδας μας.  Σας ζητούμε συγγνώμη για την
αθώα, σας διαβεβαιώνουμε, παράληψη μας να αναφερθούμε στο έργο σας σαν
 ιστορική πηγή της τραγικής σφαγης της Βόρειας Ευβοίας.   Χωρίς να
αμφισβητούμε την αυθεντία σας επί του θέματος, η πρόταση μας
στηρίχτηκε σε πρωτογενείς πηγές  όπως το βιβλίο του Ιωάννη  Α.
Μαυρομμάτη που συμμετείχε  στον αγώνα του 1821 και ήταν  αυτόπτης
μάρτυρας  πολλών γεγονότων ,  καθώς και τα βιβλία του κ. Δ. Κόκκινου
και Κ.  Παπαρρηγόπουλου για το 1821. Όλα αυτά είναι διαθέσιμα στην
εκτενή παρουσία της  πρόταση μας στην ιστοσελίδα μας
(http://kireas.org/smf/index.php?topic=418.0
 
) και για λόγους
δημοσιογραφικής οικονομίας  δεν μπορούσαν  να συμπεριληφθούν στο
δημοσίευμα.  Φυσικά η πρόταση  μας αποκτά μεγαλύτερη αξία   μετά την
επιβεβαίωση σας ότι ο κ. Ενωτιάδης  έχει δείξει ενδιαφέρον για την
ιστορία της περιοχής από το 1997. Χαιρόμαστε και παίρνουμε ελπίδες με
τις διαβεβαιώσεις σας για το ιστορικό ενδιαφέρον του δήμαρχου μας .
Δυστυχώς ομως από το 1997 λίγα έχουν γίνει για να τιμηθούν τόσο τα
θύματα της σφαγής όσο και οι ήρωες που αντιστάθηκαν με αυτοθυσία στις
στρατιές των Οθωμανών και των γενιτσάρων.  Από όσο γνωρίζουμε καμιά
από τις 4 συγκεκριμένες  προτάσεις μας, εκτός ίσως της ιστορικής
επιβεβαίωσης, δεν έχει υλοποιηθεί τόσο σε επίπεδο δήμου  Κηρέως όσο
και σε επίπεδο Βόρειας Ευβοίας.   Οι περισσότεροι ντόπιοι αγνοούν
αυτές τις πτυχές της ιστορίας  και  με έκπληξη διάβασαν τις προτάσεις
μας.  Θα μας επιτρέψετε να διαφωνήσουμε μαζί σας ότι η μνημόνευση
τέτοιων τραγικών ιστορικών γεγονότων όταν γίνεται σωστά  γραφικοποιεί
ή  ρεζιλεύει κανένα.  Δεν μπορούμε να αντιληφτούμε με ποιο τρόπο θα
μπορούσε;   Με αυτή την λογική δεν θα έπρεπε να έχουμε μνημεία και
δρόμους  ή πλατειές αφιερωμένες σε ήρωες.  Ελπίζουμε ότι κάποτε θα
γίνει κάτι σε δημοτικό ή δια-δημοτικό επίπεδο.  Φυσικά όσον αφορά τον
τίτλο της πρόταση μας,  πολύ λίγοι θα μπορούσαν να τον ερμηνεύσουν σαν
τιμή στους σφαγείς  και  όχι τους σφαγιασθέντες και θεωρούμε αυτή την
κριτική σας άκαιρη φιλολογική  παρατήρηση, που δεν αλλοιώνει  την
ουσία και το περιεχόμενο των προτάσεων μας .  Σας  ευχαριστούμε για
την ανιδιοτελή  πρόσφορα των υπηρεσιών σας την οποία με χαρά
αποδεχόμαστε και θα την χρησιμοποιήσουμε στο κοντινό μέλλον.


Με εκτίμηση

Σύλλογος Περιβάλλον και Πολιτισμός του Δήμου Κηρέως -Kireas.org

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - ανέπτυξε κα

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ