Ο καταμερισμός των Δήμων στο Νομό μας, την Εύβοια, φαίνεται να επιβεβαιώνει την άποψη ότι το υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης παραπλανήθηκε και εφάρμοσε εισηγήσεις ,που και τις αρχές του ΠΑΣΟΚ δεν υπηρετούν και την Αυτοδιοίκηση δεν εξυπηρετούν, και τους μεγάλους στόχους, της αύξησης της εθνικής παραγωγής, της απασχόλησης και της κοινωνικής ευημερίας, που είναι, το γε νυν έχον, το μέγα ζητούμενο, αντιστρατεύονται.
Ο Ανδρέας Παπανδρέου αναπτύσσοντας και αναλύοντας το θεσμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ως βάθρου της Δημοκρατίας και της Κοινωνικής προόδου μας άφησε παρακαταθήκη: κάθε Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στα πλαίσια της οικονομικής αυτοδυναμίας, να διαπνέεται και να χαρακτηρίζεται από τις αρχές:
1. Της επικουρικότητας, προς την κεντρική διοίκηση έτσι ώστε να μεγιστοποιείται το αποτέλεσμα της κοινωνικής και οικονομικής ανάπτυξης και
2. Της εγγύτητας, μεταξύ των Αυτοδιοικητικών Αρχόντων και των πολιτών, ώστε να υπάρχει αμεσότητα επαφής και μηδενική προσωπική απόσταση. Το τελευταίο, μάλιστα, είναι το κύριο χαρακτηριστικό , η ειδοποιός διαφορά μεταξύ Αυτοδιοίκησης και Διοίκησης, είναι αυτό που επιβάλλει τη διατήρηση ορισμένων Δήμων (αναλλοίωτων των ορίων) για λόγους ιστορικούς, πολιτιστικούς ή ιδιαίτερης παράδοσης.
Στη βάση των προαναφερομένων αρχών είναι αδιανόητο, για την ιστορία μας ως έθνους, για τον πολιτισμό μας, η Ερέτρια να προστεθεί και να αποτελέσει Δήμο με άλλη πόλη. Αυτό κανένας Ελληνικά σκεπτόμενος δεν θα το αποτολμούσε. Η Ερέτρια κατέχει το σπέρμα του σύγχρονου πολιτισμού. Η καταστροφή της προειδοποίησε και δημιούργησε τη νίκη στο Μαραθώνα, τη νίκη κατά της βαρβαρότητας, το θρίαμβο της δημοκρατίας, το σημερινό πολιτισμό. Χωρίς την καταστροφή της Ερέτριας, την προειδοποίηση από αυτήν είναι αμφίβολο αν θα είχαμε την ήττα των Περσών. Αυτό πρέπει να διαλαλείται και να φωτίζεται.
Στη βάση ομοίως της εγγύτητας αλλά και της επικουρικότητας, είναι αδύνατο να ερμηνευθεί η ένωση Αλιβερίου και Κύμης , δύο εξίσου ισχυρών και διαφορετικών πόλεων παράδοσης, πολιτισμού και παραγωγής. Είναι αδύνατο δημοτική εξουσία να έχει εγγύτητα ταυτόχρονα και με τους δύο αυτούς πόλους.
Τέλος, η διαίρεση της Βόρειας Εύβοιας ανάντη του Αγίου (Παγώντα) σε δύο Δήμους και τις παραπάνω αρχές δεν υπηρετεί και την ενότητα της παραγωγής διασπά.
Η λύση που δόθηκε δεν έχει διορατικότητα. Όλη η Βόρεια Εύβοια θα κινηθεί στον άξονα F/B Αγιοκάμπου, Λουτρών Αιδηψού και Λιμένα Μαντουδίου.
Από την άλλη πλευρά δύο ανεξάρτητα κέντρα διοίκησης (Ιστιαία-Λίμνη) στην ηλεκτρονική εποχή είναι ακατανόητη σπατάλη.
Παρά την εκδηλωθείσα καλή πρόθεση της ηγεσίας του υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, οι εισηγητές της διαίρεσης του νομού Ευβοίας συλλαμβάνονται αμελέτητοι ή να υπηρετούν μικροκομματικές σκοπιμότητες, κόντρα στους κυβερνητικούς στόχους, στη Διακήρυξη του πρωθυπουργού, Γιώργου Παπανδρέου.
Ο Ανδρέας Παπανδρέου αναπτύσσοντας και αναλύοντας το θεσμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ως βάθρου της Δημοκρατίας και της Κοινωνικής προόδου μας άφησε παρακαταθήκη: κάθε Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στα πλαίσια της οικονομικής αυτοδυναμίας, να διαπνέεται και να χαρακτηρίζεται από τις αρχές:
1. Της επικουρικότητας, προς την κεντρική διοίκηση έτσι ώστε να μεγιστοποιείται το αποτέλεσμα της κοινωνικής και οικονομικής ανάπτυξης και
2. Της εγγύτητας, μεταξύ των Αυτοδιοικητικών Αρχόντων και των πολιτών, ώστε να υπάρχει αμεσότητα επαφής και μηδενική προσωπική απόσταση. Το τελευταίο, μάλιστα, είναι το κύριο χαρακτηριστικό , η ειδοποιός διαφορά μεταξύ Αυτοδιοίκησης και Διοίκησης, είναι αυτό που επιβάλλει τη διατήρηση ορισμένων Δήμων (αναλλοίωτων των ορίων) για λόγους ιστορικούς, πολιτιστικούς ή ιδιαίτερης παράδοσης.
Στη βάση των προαναφερομένων αρχών είναι αδιανόητο, για την ιστορία μας ως έθνους, για τον πολιτισμό μας, η Ερέτρια να προστεθεί και να αποτελέσει Δήμο με άλλη πόλη. Αυτό κανένας Ελληνικά σκεπτόμενος δεν θα το αποτολμούσε. Η Ερέτρια κατέχει το σπέρμα του σύγχρονου πολιτισμού. Η καταστροφή της προειδοποίησε και δημιούργησε τη νίκη στο Μαραθώνα, τη νίκη κατά της βαρβαρότητας, το θρίαμβο της δημοκρατίας, το σημερινό πολιτισμό. Χωρίς την καταστροφή της Ερέτριας, την προειδοποίηση από αυτήν είναι αμφίβολο αν θα είχαμε την ήττα των Περσών. Αυτό πρέπει να διαλαλείται και να φωτίζεται.
Στη βάση ομοίως της εγγύτητας αλλά και της επικουρικότητας, είναι αδύνατο να ερμηνευθεί η ένωση Αλιβερίου και Κύμης , δύο εξίσου ισχυρών και διαφορετικών πόλεων παράδοσης, πολιτισμού και παραγωγής. Είναι αδύνατο δημοτική εξουσία να έχει εγγύτητα ταυτόχρονα και με τους δύο αυτούς πόλους.
Τέλος, η διαίρεση της Βόρειας Εύβοιας ανάντη του Αγίου (Παγώντα) σε δύο Δήμους και τις παραπάνω αρχές δεν υπηρετεί και την ενότητα της παραγωγής διασπά.
Η λύση που δόθηκε δεν έχει διορατικότητα. Όλη η Βόρεια Εύβοια θα κινηθεί στον άξονα F/B Αγιοκάμπου, Λουτρών Αιδηψού και Λιμένα Μαντουδίου.
Από την άλλη πλευρά δύο ανεξάρτητα κέντρα διοίκησης (Ιστιαία-Λίμνη) στην ηλεκτρονική εποχή είναι ακατανόητη σπατάλη.
Παρά την εκδηλωθείσα καλή πρόθεση της ηγεσίας του υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, οι εισηγητές της διαίρεσης του νομού Ευβοίας συλλαμβάνονται αμελέτητοι ή να υπηρετούν μικροκομματικές σκοπιμότητες, κόντρα στους κυβερνητικούς στόχους, στη Διακήρυξη του πρωθυπουργού, Γιώργου Παπανδρέου.