Μετά από έναν μήνα Καλλικράτειων αντιπαραθέσεων , και τώρα που έχει κάπως κατασταλάξει το θέμα , νομίζω ότι μπορούμε να δούμε κάπως πιο ψύχραιμα τα γεγονότα.
Κατ αρχήν είχαμε το αρχικό προσχέδιο με έδρα Λίμνη και ονομασία Λίμνη. Σε αυτό το σχέδιο υπήρξαν έντονες αντιδράσεις από το Μαντούδι (και την Αγία Άννα) .
Μας κατηγόρησαν-σχεδόν μας χλεύασαν- για προγονολατρεία και για ανυπαρξία υποδομών και μάλιστα κάποιοι είπαν ότι ο νέος δήμος απλά διαφημίζει την Λίμνη.
Ε ναι λοιπόν κύριοι , είμαστε περήφανοι για την παράδοση και την Ιστορία μας , και δεν είμαστε περήφανοι μόνο για το παρελθόν μας αλλά και για το ότι την παράδοση μας και την κουλτούρα μας την διατηρήσαμε έως σήμερα . Ελάτε λοιπόν στην πόλη μας και θα δείτε την παραδοσιακή αρχιτεκτονική και καλαισθησία των παππούδων μας καλοδιατηρημένη και ολοζώντανη.
Πόσοι άλλοι οικισμοί έχουν σεβαστεί έτσι την παράδοση τους ? (όποια και αν ήταν αυτή , ναυτική , αγροτική, κτηνοτροφική)
Νομίζετε ότι θα μας ήταν δύσκολο να σηκώσουμε τετραώροφα τετράγωνα κουτιά . Δεν φταίμε εμείς για το ότι διαλύσατε την παραδοσιακή αρχιτεκτονική των οικισμών σας χτίζοντας ο καθένας ότι θέλει και όπως θέλει.
Και σταματάω στην αρχιτεκτονική γιατί εάν πιάσουμε και στα υπόλοιπα θα φάμε μέρες εδώ.
Πάμε τώρα στο κεχρί.
Η μόνη δυνατότητα ανάπτυξης της περιοχής είναι ο τουρισμός (εκτός εάν προτιμάτε να γίνετε θερμαστές στην ΤΕΡΝΑ)
Η επιλογή λοιπόν της έδρας ενός δήμου που βλέπει σαν μονόδρομο την τουριστική του ανάπτυξη γίνετε με βασικό κριτήριο την προώθηση του <<ισχυρού χαρτιού >> της περιοχής. Για παράδειγμα σε όλες τις Κυκλάδες πρωτεύουσες γίνονται οι γραφικοί οικισμοί με τα στενά δρομάκια και όχι τα καμπίσια χωριά στην ενδοχώρα .Τα οποία όμως ζουν <<πουλώντας >> έξυπνα την βιτρίνα τους .
Βαλτέ δέκα τουρίστες μπροστά από το σύγχρονο Δημαρχείο του Μαντουδιου και άλλους δέκα μπροστά από το <<μικρό >> της Λίμνης να δούμε πιο θα φωτογραφήσουν?
Για να αναπτυχθεί τουριστικά μια περιοχή χρειάζεται :
Φυσικό κάλλος
παράδοση (πχ Σπέτσες, Ύδρα)
ιδιαίτερη κουλτούρα (πχ Κρήτη ) και
υποδομές.
Επίσης εάν προσέξετε, κάθε τουριστική περιοχή διαθέτει την βιτρίνα της την οποία και προβάλει σε κάθε ευκαιρία
Παράλληλα με την βιτρίνα προβάλλονται και οι υπόλοιπες περιοχές . Πολλές φορές μάλιστα το μεγαλύτερο οικονομικό όφελος το έχουν οι περιφερικές περιοχές όπου αναπτύσσατε και ο κύριος όγκος των υποδομών, και όχι η βιτρίνα (λόγο χωροταξικών προβλημάτων ,όπως στην περίπτωση της Λίμνης).
Στο νέο δήμο λοιπόν βιτρίνα είναι η Λίμνη και αυτό δεν νομίζω να αμφισβητείται από κανένα .
Όσον αφορά το όνομα τώρα: Αυτό που χρειάζεται η περιοχή είναι στην ουσία ένα brand name, ένα όνομα ηχηρό και με βαρύτητα . Το Μαντουδιού Λίμνης Αγίας Άννας είναι νομίζω εκτός συναγωνισμού
Το Κηρονηλέως είναι μια συνένωση λέξεων που για τον εκτός περιοχής δεν σημαίνει τίποτα . Φανταστείτε την Σαντορίνη να λεγόταν Ημεροβηγλοφυροπερισσα.
Τι θα λέμε δηλ
<<Αποδράστε το Σ/Κ στο Μαντούδι-Λίμνη-Αγία Άννα>> ή
<<Η ζήσε το όνειρο σου στον Κηρονηλέα και τα τσιφλικοχώρια του>>
Το Κήρινθος ή το Αιγεών (με παράλληλη προβολή της αρχαίας Ιστορίας τους ) ακούγετε καλύτερα
Οι καιροί είναι πολύ δύσκολοι και είναι ανήθικο πατώντας πάνω στην περηφάνια και στον τοπικισμό κάποιων να παίζετε τα δικιά σας πολιτικά παιχνίδια.
Έχετε την (τελευταία μάλλον) ευκαιρία να οδηγήσετε την περιοχή σε μια προοπτική ανάπτυξης , φροντίστε να την κλωτσήσετε όπως και τις προηγούμενες.
Ο ΛΑΘΡΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ