Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΤΑΚΗΣ ΔΗΜΟΥ: προτομή Ν. Τσιφόρου

Ένα μεγάλο αντικείμενο τυλιγμένο με νάιλον είναι ακουμπισμένο στο πεζοδρόμιο μπροστά στον κινηματογράφο προς την πλευρά του Γρίσπου. Έμαθα πως είναι η προτομή του ευθυμογράφου, θεατρικού συγγραφέα κ.λ.π. γνωστού για τα εξαιρετικά έργα του Νίκου Τσιφόρου. Ήξερα ότι έγινε με φροντίδες της Ένωσης Λιμνίων και ιδιαίτερα του προέδρου της κ. Κ.Ρούσσου,και ότι πρόκειται να στηθεί έξω από τον κινηματογράφο, αλλά στο σημείο που είναι μου έδωσε την εντύπωση ότι είχε αφεθεί πρόχειρα
μέχρι να στηθεί στην οριστική του θέση. Με κατάπληξη έμαθα ότι έχει ήδη μόνιμα τοποθετηθεί και ότι εκεί θα είναι η θέση του ανάμεσα στα τραπέζια και τις καρέκλες της καφετέριας, σε ένα ύψος ,όσο ένα ανθρώπινο μπόι. Σκέφτηκα με τον τρόπο που θα σκεφτόταν και ο συγχωρεμένος, αν το έβλεπε. Έτσι όπως η προτομή είναι χάλκινη θα έδινε την εντύπωση Πακιστανού που πουλάει κασέτες ανάμεσα στα τραπέζια.

Πιστεύω αυτοί που το τοποθέτησαν να παραδεχτούν, ότι στο σημείο που το έβαλαν και τόσο χαμηλά μάλιστα είναι αν όχι τίποτα άλλο αστεία θέση.Κατά τη γνώμη μου πρέπει να σηκωθεί πιο πάνω σε ένα βάθρο τουλάχιστον ένα μέτρο και να στηθεί ανάμεσα στις δύο πόρτες του κινηματογράφου, αφού αποφασίστηκε να μπει εκεί.Θα ήταν πιο σωστό βέβαια να πάρουν τη γνώμη κάποιου ειδικού. Η Λίμνη έχει το διακεκριμένο αρχιτέκτονα κ.Τριανταφύλλου και άλλους αρχιτέκτονες και πολ. μηχανικούς . Θα μπορούσε να ζητηθεί η γνώμη τους. Αφού κάτι έγινε που έγινε ας γίνει τουλάχιστον σωστά. Έτσι που να μη μας στείλει ο μακαρίτης απ τους ουρανούς κανένα απ τα γνωστά του μπουγιουρντί. Γιατί δεν φαντάζομαι να τον ενθουσίασε γενικά η ιδέα της προτομής του και μάλιστα στη Λίμνη, που ούτε καν αναφέρεται σε κάποιο απ'τα έργα του.Άλλωστε δεν ήταν ο τύπος που θα ήθελε προτομές.


Τ Α Κ Η Σ  Δ Η Μ Ο Υ




Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - ανέπτυξε κα

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ