Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ:επιβίωση της Βιτζότρατας

Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των δεσμεύσεων που αναλήφθηκαν
για την επιβίωση της Βιτζότρατας κατά την σύσκεψη των εμπλεκομένων
φορέων στα γραφεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Αθήνα την Παρασκευή,
στις 10 Ιουνίου 2011;
Μετά τον τελευταίο ανασχηματισμό της κυβέρνησης όπου καταργήθηκε το
Υπουργείο Θαλασσίων Θεμάτων, Νήσων και Αλιείας, για ακόμα μια φορά οι
Αλιείς δεν γνώριζαν σε ποιο Υπουργείο θα έπρεπε να απευθυνθούν για την
αντιμετώπιση των προβλημάτων τους. Με το ΠΔ υπ'αριθ. 65 της
27-06-2011, οι αρμοδιότητες της Αλιείας ανήκουν πλέον στο Υπουργείο
στο οποίο προϊσταστε, αν και υπάρχουν πολλά ζητήματα που εκκρεμούν και

τα οποία απαιτούν επιπλέον διοικητικές ρυθμίσεις, ώστε να
λειτουργήσουν εύρυθμα τα ζητήματα της Αλιείας.
Λίγο πριν τον τελευταίο ανασχηματισμό της Κυβέρνησης, στις 10 Ιουνίου
2011, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στα γραφεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
στην Αθήνα με τη συμμετοχή της κας Δαμανάκη, αρμοδίου Επιτρόπου για
θέματα Αλιείας, άλλων Κοινοτικών Στελεχών, εκπροσώπων Αλιειέων, που
χρησιμοποιούν το αλιευτικό εργαλείο της Βιτζότρατας, εξειδικευμένων
επιστημόνων ερευνητικών Ιδρυμάτων με αντικείμενο σε ζητήματα
ιχθυολογίας και αλιείας, βουλευτών και εκπροσώπων αυτών, εκπροσώπων
της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης, εκπροσώπων οικολογικών οργανώσεων,
καθώς και αρμόδιων της Δημόσιας Διοίκησης. Το αντικείμενο της
συζήτησης ήταν τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στην παραδοσιακή
Αλιεία με τη χρήση Βιτζότρατας με την εφαρμογή του σχετικού Ευρωπαϊκού
Κανονισμού του 2006. Από το 2009, που εξέπνευσαν οι εξαιρέσεις που
προβλεπόντουσαν από τον Κανονισμό, επί της ουσίας τέθηκε εκτός η
Αλιεία με τη Βιτζότρατα, ένα παραδοσιακό αλιευτικό εργαλείο, με
χιλιετίες ιστορίας και αναφορές από την εποχή του Ομήρου.
Οι εκπρόσωποι των Αλιειέων με Βιτζότρατα, εξέθεσαν στοιχεία που εν
κατακλείδι αποδεικνύουν ότι το αλιευτικό αυτό εργαλείο δεν έχει
αντιμετωπιστεί δίκαια από τον Κανονισμό και με κανέναν τρόπο δεν
απειλεί τα αλιεύματα ή το θαλάσσιο περιβάλλον που επιχειρούνται να
προστατευτούν από τον εν λόγω Κανονισμό. Υπήρξε δε σύσσωμη η στήριξη
αυτής της θέσης από τους συμμετέχοντες εκπροσώπους όλων των κομμάτων,
καθώς και των επιστημόνων.
Η κα Δαμανάκη, αφού υπογράμμισε ότι η εφαρμογή του Ευρωπαϊκού
Κανονισμού είναι δεδομένη και ενδεχομένως έχει αδικηθεί η Βιντζότρατα
από τον Κανονισμό, δεσμεύτηκε να προωθήσει άμεσα στις αρμόδιες
υπηρεσίες της Επιτροπής τις προτάσεις που θα της αποσταλούν και που θα
έχουν αντικείμενο, τόσο κάποιες άμεσες παρεμβάσεις που θα οδηγήσουν
στη μερική διόρθωση του προβλήματος, όσο και στην καθεαυτού
αναθεώρηση του Κανονισμού, διαδικασία που εκτιμάται ότι μπορεί να
διαρκέσει από 2 έως 5 έτη.
Στη σύσκεψη αναφέρθηκε από εκπροσώπους του πρώην Υπουργείου Θαλασσίων
Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, ότι το Υπουργείο είχε δεσμεύσει το ποσόν
των €120.000 για την υλοποίηση των απαραίτητων μελετών, σε συνεργασία
με τους αρμόδιους κρατικούς φορείς, που θα στηρίξουν τις προτάσεις για
τις αλλαγές που χρειάζονται.
Με βάση τα παραπάνω δεδομένα,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
1. Αναλαμβάνει το νέο αρμόδιο για την Αλιεία Υπουργείο τις δεσμεύσεις
που είχαν αναληφθεί από το καταργηθέν Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων,
Νήσων και Αλιείας και ειδικότερα τις δεσμεύσεις που αφορούν τη
χρηματοδότηση των απαραίτητων μελετών που θα στηρίξουν τις προτάσεις
για τις αλλαγές που χρειάζεται να προωθηθούν για τη Βιτζότρατα;
2. Πότε θα αρχίσει η εκπόνηση της σχετική μελέτης και με τι χρονικό
ορίζοντα υλοποίησης;
3. Σήμερα, υπάρχει συγκεκριμένος σχεδιασμός του αρμόδιου Υπουργείου
σας για την επαναφορά στη νομιμότητα της χρήσης του αλιευτικού
εργαλείου της Βιτζότρατας; Ποιος είναι αυτός;
4. Έχουν ληφθεί υπόψη τα κρίσιμα ζητήματα ασφάλειας για τους Αλιείς
της Βιτζότρατας που έχουν δημιουργηθεί από την υποχρέωση να ψαρεύουν
σε απαγορευτικές αποστάσεις από την ακτή, αλλά και σε ιδιαίτερα μεγάλα
βάθη, για το συγκεκριμένο τύπο των σκαφών που χρησιμοποιούνται; Πώς θα
τα αντιμετωπίσετε αυτά;

ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Εκδήλωση για την ΕΛΔΥΚ στο Σπαθάρι

  της Γιάννας Κορέλη -Μπουλουγούρη φωτο Γιάννη Δραπανιώτη Το Σάββατο   14 Σεπτεμβρίου 2019 έγινε με κάθε επισημότητα   η καθιερωμένη τελετή απόδοσης τιμών στους πεσόντες αξιωματικούς και οπλίτες της Ελληνικής Δύναμης Κύπρου κατά την Τουρκική εισβολή τον Ιούλιο και Αύγουστο του 1974. Τη φετινή εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους οι εξής: Ο πρέσβης   της Κυπριακής   Δημοκρατίας κ. Κενεβέζος Κυριάκος   Ο εκπρόσωπος της   Σχολής Πεζικού Χαλκίδας συνταγματάρχης κ.   Πράγιας Αντώνιος, επικεφαλής στρατιωτικής αντιπροσωπείας.    Ο εκπρόσωπος της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας περιφερειακός σύμβουλος κ. Τοουλιάς Ανδρέας,     Ο   διοικητής του Αστυνομικού τμήματος Μαντουδίου     Αστυνόμος Β’ κ. Ντούλμας Δημήτριας   Ο προϊστάμενος του Λιμενικού Σταθμού Μαντουδίου   Υποπλοίαρχος Λιμενικού κ . Ζυγογιάννης Κωνσταντίνος    Ο προϊστάμενος του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Μαντουδίου,   πυρονόμος   κ. Φίφας Αθανάσιος     Ο Δήμαρχος   Μαντουδίου-Λίμνης-Αγ. Άννας κ. Τσαπουρν

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ο δρόμος της απώλειας

του ΠΒ   στις Ροβιές οι ταμπέλες κλείνουν ένα ανοιχτό δρόμο... Φαντάσου να βιάζεσαι να προφτάσεις το φέρρυ στον Αγιόκαμπο ξεκινώντας από τη Λίμνη.Μόλις φτάσεις στη στροφή για Βουτά Ιστιαία, βλέπεις και τρελαίνεσαι, τα τόξα να σου δείχνουν υποχρεωτικά πορεία για Αιδηψό μέσω Ιστιαίας. Να γκαζώνεις στο δρόμο προς Βουτά για να κερδίσεις τον παραπάνω χρόνο που χρειάζεσαι,