Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

25η Μαρτίου και το Μήνυμα της Επετείου

Παναγιώτης Γεωργίου Κούβαρης , Θεολόγος  
Η 25η  Μαρτίου  ως  Εθνική  Εορτή  καθιερώθηκε  το  1838 ,  με  βασιλικό  διάταγμα , για  δύο  λόγους : πρώτο , γιατί  ήταν  λαμπρά  καθ΄ ευαυτήν  λόγω  του  Ευαγγελισμού  και  δεύτερο , γιατί  τη  μέρα  αυτή  το  1821  έγινε  η  έναρξη  του  υπέρ  της  ανεξαρτησίας  αγώνος  του  ελληνικού  Έθνους. Σήμερα , όσοι  φίλοι  της  Ιστορίας  θέλουν  να  αιτιολογήσουν  το  γεγονός  αυτό  μπορούν  να  πουν , όχι  χωρίς  στοιχεία , ότι  η  25η  Μαρτίου  είχε  προβλεφθεί  ως  ημέρα  για  την  έναρξη  της  επανάστασης  και  ότι  η  καθιέρωσή  της  απορρόφησε  τις  όποιες
  αντιδικίες  ανάμεσα  στους  πρωταγωνιστές  της  επανάστασης , ενώ  παγίωσε  συγχρόνως  την  επιδιωκόμενη  εθνικοθρησκευτική  διάστασή  της.
Οι  ασχολούμενοι  με  το  ζήτημα  αυτό , τις  περισσότερες  φορές ,  επιδιώκουν  να  το  εντάξουν  στα  δικά  τους  σχέδια  και  σκοπιμότητες  και  παραλείπουν  να  αναφερθούν  στις  ιδεολογικοπολιτικές  πρακτικές  σημαντικών  αγωνιστών  του  ' 21 , που  εστίαζαν  στη  λογική  του  να  στηριζόμαστε , πάνω  απ΄ όλα , στις  δικές  μας  δυνάμεις , αλλά  και  λογικής  που  ήθελε  να  στηρίζεται  χωρίς  ίχνος  σωβινισμού  ή  εθνικής  περιχαρακώσεως  στα  πορίσματα  που  η  ίδια  η  ιστορία  τα  παρουσιάζει. Καθόλου  τυχαίο  δεν  είναι  ότι  ο  Ρήγας  οδηγήθηκε  να  γράψει  τους  πυκνούς  σε  εθνική  αυτογνωσία  στίχους , ως ποτ΄ οφφικιάλος σε ξένους βασιλείς ; Έλα να γένης στύλος δικής σου της φυλής.
Είναι  νομίζω  ιδιαίτερης  αξίας  γεγονός , όχι  μόνο  για  την  περίοδο  στην  οποία  αναφερόμαστε  επετειακά , αλλά  και  για  τις  δύσκολες  μέρες  που  περνούμε  σήμερα , να  επισημάνουμε  ότι  αυτό  που  προέχει  είναι  το  Μήνυμα  της  Επετείου  και  όχι  ο  εντοπισμός  της  ορθότητας  ή  μη  της  σήμανσης  της  ημερομηνίας  της  επετείου.
 
Παναγιώτης Γεωργίου Κούβαρης , Θεολόγος                   

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - ανέπτυξε κα

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ