Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η Επιτροπή Διαβούλευσης:ένα διακοσμητικό στοιχείο χωρίς αρμοδιότητες και παρεμβατικότητα

του Αντώνη Σκούρα
Στο νόμο του Καλλικράτη, προβλέπονται κάποιες διαδικασίες, όπου με μία πρώτη ανάγνωση, θα μπορούσε κανείς να δει μια τάση για εκδημοκρατισμό και συμμετοχή ευρύτερων κοινωνικών ομάδων  στις αποφάσεις τις τοπικής αυτοδιοίκησης.  Αυτές τις διαδικασίες, έχουμε την τάση, να τις εγγράφουμε στη συνείδηση μας με θετικό πρόσημο.
Και μιλάμε – κυρίως- για τους νεοφερμένους θεσμούς της Επιτροπής Διαβούλευσης και του
Συμπαραστάτη του Πολίτη.
Σε αυτό το σημείωμα  θα ασχοληθούμε με  την επιτροπή διαβούλευσης (ΕΔ).
Η ΣΥΣΤΑΣΗ της είναι υποχρεωτική για τους Δήμους και αποτελείται από 25 έως 50 εκπροσώπους ομάδων φορέων και πολιτών, με αντικείμενο την συζήτηση και την προώθηση ζητημάτων στο Δήμο.
Δυστυχώς και αυτός ο θεσμός εντάσσεται στη μεταμοντέρνα αντίληψη για την πολιτική, όπου τις κοινωνίες τις  αποτελούν επιμέρους ομάδες χωρίς οικονομικά συντεχνιακά ή ταξικά συμφέροντα, όπου ενίοτε εκφράζουν θέσεις αντικρουόμενες ή και συγκρουσιακές. Σύμφωνα με αυτή την αντίληψη οι κοινωνίες συγκροτούνται από γονιούς, αθλούμενους , περιβαλλοντιστές, κυνηγούς, φιλόζωους, αρχαιολάτρες, καταναλωτές και ποδηλάτες. Δεν είναι εργαζόμενοι, άνεργοι, έμποροι, αγρότες.
ΜΕΛΗ ενός πολιτιστικού συλλόγου μπορεί να είναι κι ο εργαζόμενος και ο εργοδότης. Ποδηλάτης είναι ο πρωθυπουργός που το κάνει από χόμπι, είναι κι αυτός που μετακινείται με αυτό το μέσο γιατί η βενζίνα είναι πανάκριβη.
Δε συνιστούν ενιαία ομάδα, δεν έχουν  κοινά χαρακτηριστικά και συμφέροντα, ούτε καν ως συνισταμένη δεν μπορείς να τους δεις.
Αυτό από μόνο του είναι προβληματικό γιατί στις ΕΔ δεν εκφράζετε η πραγματική κοινωνία αλλά μια παραμορφωτική αντανάκλαση της κοινωνίας.
ΑΚΟΜΗ και έτσι όμως, η απουσία αρμοδιοτήτων της ΕΔ την καθιστά ένα διακοσμητικό στοιχείο χωρίς αρμοδιότητες και παρεμβατικότητα, όπου στον πυρήνα της διέπεται από  τις δημοκρατικές διαδικασίες  στο χωριό του Αστερίξ. (Μαζευόμαστε, ψηφίζουμε, πετάμε τη κάλπη στη θάλασσα και νικάει ο πιο δυνατός).
Αφού τις αποφάσεις θα τις παίρνει το Δημοτικό Συμβούλιο – στη καλύτερη περίπτωση- ή ο Δήμαρχος με τους Αντιδημάρχους - στην πιο κλασική περίπτωση- οι διαβουλευόμενοι θα αναγνωρίσουν στην προσπάθειά τους την ματαιότητα και το ανούσιο  των συναθροίσεων.
ΕΙΝΑΙ μαθηματικά βέβαιο επομένως, ότι ο θεσμός είναι καταδικασμένος να ατονήσει και να ευτελιστεί στα όρια του γελοίου, όπως τόσοι προηγούμενοι θεσμοί απείρως δημοκρατικότεροι και ουσιαστικότεροι, που δεν είχαν -κι αυτοί- πρακτικές αρμοδιότητες. Ποιος θυμάται τα συνοικιακά συμβούλια; Που κατέληξαν οι λαϊκές συνελεύσεις; Έμειναν  κενό γράμμα γιατί ο κόσμος αισθανόταν τη κοροϊδία.
ΠΕΡΑ από αυτά όμως, στην υποθετική περίπτωση, που οι απόψεις της ΕΔ θα λαμβάνονται υπόψη, υπάρχει ουσιαστικό πρόβλημα εκπροσώπησης, αφού η σύνθεσή της αποκλείει και περιθωριοποιεί τους ήδη αποκλεισμένους και περιθωριοποιημένους.
Που θα εκφραστεί ένας άνεργος; Μια νοικοκυρά; Ένας μαθητής; Ένας μετανάστης;
ΟΣΟ αρνούμαστε να ακούσουμε τη φωνή αυτών που δεν έχουν φωνή, τους ωθούμε και τους  αναγκάζουμε να κάνουν θόρυβο για να τους προσέξουμε.
Και η σπασμένη τζαμαρία είναι η πιο λάιτ εκδοχή θορύβου.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - ανέπτυξε κα

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ