Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ηλίας Πετσής:ΑΠΟΧΕΤΕΥΤΙΚΟ ΑΙΔΗΨΟΥ, ΠΑΛΑΙΑ ΚΑΙ ΝΕΑ ΔΑΙΜΟΝΙΑ


Επαναφέρω το ζήτημα της κατασκευής του αποχετευτικού δικτύου της Αιδηψού περισσότερο για να αναδείξω ότι ποτέ και πουθενά λίγοι άνθρωποι δεν μπόρεσαν να κοροϊδέψουν πολλούς ανθρώπους και για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ο Καλλικράτης έβγαλε στην επιφάνεια ότι σάπιο συνέβαινε κρυφά στον πρώην Δήμο Αιδηψού και τα λύματα της πολιτικής αναδύθηκαν όπως αναδύονται τα πραγματικά λύματα κάθε καλοκαίρι στα Λουτρά της Αιδηψού.

Μιλάμε για ένα έργο που η μελέτη του πραγματοποιήθηκε το 1986 και οι εργασίες ξεκίνησαν το 1992 και το οποίο έχει χαρακτηριστεί άλλοτε ως «γεφύρι της Άρτας» και άλλοτε ως «καυτή
πατάτα», εγώ όμως σπεύδω να το ονομάσω «πύργο της Βαβυλώνας», όπου οι εμπλεκόμενοι, ως μη ομιλούντες την ίδια γλώσσα, βάλτωναν το έργο με καθυστερήσεις και παρατάσεις, που ήδη υπήρχαν στις συμβάσεις, οι οποίες αναθεωρούσαν προς τα πάνω το κόστος, με αυτόκλητη χρήση νέων υλικών που επίσης εκτόξευαν το κόστος, χωρίς καμία έγκριση και με διαδικασίες δημοπράτησης ή πολύ χειρότερα απευθείας ανάθεσης που δεν αποσκοπούσαν σε μια οικονομική, αλλά ταυτόχρονα και τεχνικά σωστή λύση.

Πριν λίγες μέρες μάλιστα, η τοπική κοινωνία βρέθηκε ενώπιον ενός ψευτοδιλήμματος από τον ίδιο τον δήμαρχο Ιστιαίας – Αιδηψού και τον αντιδήμαρχο Αιδηψού για το αν θα εγκρίναμε μια επιπλέον υπερβολική τιμή νέων υλικών που ατομικά ο πρώην δήμαρχος Αιδηψού ενέκρινε χωρίς απόφαση δημοτικού συμβουλίου, το οποίο αποτελεί και τη Προϊσταμένη Αρχή του έργου, ή δεν θα λειτουργούσε το αποχετευτικό. Το ζήτημα είναι ξεκάθαρο, ο δήμαρχος εντέλλεται να εκτελεί αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου. Το δίλημμα επανατέθηκε και μαινόταν από τη σημερινή δημοτική αρχή ενώ το έργο έχει τελειώσει με μόνο την ασφαλτόστρωση της τομής του δρόμου να εκκρεμεί, αλλά πλέον όσοι μένουν εντός Λουτρών έχουν συνηθίσει να οδηγούν σε χωματόδρομους.

Δεν διατυπώσαμε βέβαια ούτε για μια στιγμή επιφύλαξη ότι το επιπλέον κόστος είναι ζήτημα απαράδεκτο και το απορρίψαμε επιτόπου. Το δίλημμα ως ήταν φυσικό κατέπεσε και το ευτράπελο της υπόθεσης είναι ότι τα προστατευτικά κιγκλιδώματα του έργου αφαιρέθηκαν, ο δρόμος δόθηκε στην κυκλοφορία, ο δήμαρχος και ο αντιδήμαρχος Αιδηψού στην πραγματικότητα φοβούμενοι τις συνέπειες υιοθέτησαν τελικά την πρότασή μας, την οποία στην αρχή απέρριπταν με σαφή πρόθεση των δύο, αλλά και του πρώην δημάρχου Αιδηψού, να πληρωθεί ο νέος λογαριασμός του εργολάβου και της Τεχνικής Υπηρεσίας Δήμων και Κοινοτήτων του Νομού Εύβοιας (Τ.Υ.Δ.Κ.).

Η ουσία όμως έγκειται στο εξής:
Το αποχετευτικό είναι τελειωμένο και θα δουλέψει, αν δεν ψηφίσει βέβαια και άλλη παράταση η συμπολίτευση και αν δεν μας έρθει ουρανοκατέβατος κανένας καινούριος λογαριασμός, πολύ περισσότερο δε εν μέσω της οικονομικής κρίσης, όπως ο τελευταίος που άγγιζε το ποσό των 140.000,00 ευρώ και το πέταξε απερχόμενος στα χέρια μας ο πρώην δήμαρχος Αιδηψού.

Έχουμε προτείνει επανειλημμένως ως σταθερή λύση, έστω και σε αυτή τη φάση, την ίδρυση της δημοτικής επιχείρησης ύδρευσης και αποχέτευσης που θα διαχειριζόταν τη λειτουργία του αποχετευτικού, η οποία θα αναλάμβανε την επέκταση του δικτύου και θα αναρτούσε δικό τη προϋπολογισμό όπου θα συμπεριελάμβανε έσοδα από τις ήδη υπάρχουσες, αλλά και νέες, συνδέσεις και θα αντιμετώπιζε ενδεχόμενες βλάβες με σταθερό, επαρκές και εξειδικευμένο προσωπικό. Η λύση αυτή βέβαια δεν θα συνέφερε μερικούς, οι οποίοι θέλουν τα ανταποδοτικά τέλη του έργου να χρηματοδοτούν τα δικά τους ελλείμματα πολιτικής ως πρώην Δήμαρχοι ενός υπερχρεωμένου Δήμου όπως του Αρτεμισίου. Το ζήτημα πρέπει να τεθεί σαφώς, τα ανταποδοτικά τέλη πρέπει να πηγαίνουν για τη απρόσκοπτη λειτουργία του έργου και να μην τα βλέπουμε σαν ευκαιρία να κλείσουμε άλλες τρύπες, με συνέπεια οι πολίτες και οι επιχειρηματίες της Αιδηψού να έχουν φτάσει στο σημείο να θέλουν να συμβάλλουν οι ίδιοι οικονομικά, γεγονός που έχουν ήδη κάνει με τη δημοτική φορολογία.

Το έργο στην τελική δεν αφορά τη σχέση της εκάστοτε δημοτικής αρχής με την Τ.Υ.Δ.Κ. (απόλυτο καρκίνωμα της διοίκησης) και τους εργολάβους, αλλά αποτελεί μεγάλο αγαθό για του συμπολίτες μας που δικαιωματικά τους ανήκει.

Όσον αφορά, βέβαια, στο πόρισμα του Σώματος Επιθεωρητών Δημοσίων Έργων, στο οποίο βασίζει επιφύλαξη η επιβλέπουσα μηχανικός Μάνια Κωστούλα για την παραλαβή του έργου και την ύπαρξη του οποίου απέκρυψε η προηγούμενη δημοτική αρχή της Αιδηψού και το οποίο έχει ήδη σταλεί στον Εισαγγελέα από την ίδια τη Πολιτεία με ενδεχόμενες ευθύνες αιρετών και Επιβλέπουσας Αρχής και όταν επιλαμβάνεται η δικαιοσύνη, κανένας απολύτως δεν δικαιούται να προτρέχει να αποφασίζει για νομιμότητα των έργων που επιθεωρήθηκαν. Έτσι επιτάσσουν οι καταβολές της Δημοκρατίας και του Κράτους Δικαίου. Λέγοντας βέβαια έργο, πάντα εννοούμε το τεχνικό και το οικονομικό κομμάτι και κανείς δεν δικαιούται να το διαχωρίζει κατά το δοκούν και να επικαλείται τη νομιμότητα και να διαγράφει ουσιαστικά παραβατικές συμπεριφορές προηγούμενων δημοτικών αρχών.

Τελικά η 30η Ιουνίου (τελευταία παράταση) δεν είναι και τόσο μακριά όσο φαντάζει στην συμπολίτευση, σε αυτή δηλαδή που κρατάει στα χέρια της  την πραγματική τύχη του έργου. Έως τότε οι συμπολίτες μας, παρακολουθούν και αγωνιούν για όσα έχουν να περάσουν και το φετινό καλοκαίρι. Εμείς παραμένουμε εδώ για να διαδηλώνουμε ότι το έργο είναι έτοιμο Α’ και Β’ φάση (αρκεί να προβούμε σε συνδέσεις) και είναι για τους πολίτες και όχι για να εξυπηρετεί τα συμφέροντα των εργολάβων και τις σκοπιμότητες και τις επιθυμίες νυν και τέως δημάρχων.

Ηλίας Πετσής
Αρχιτέκτων Μηχανικός
Επικεφαλής Μείζονος Μειοψηφίας
Δήμου Ιστιαίας - Αιδηψού

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - ανέπτυξε κα

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ