Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ:Τί μέλλει γενέσθαι με τα μαθητικά δρομολόγια για 5000 μαθητές της Εύβοιας;

Πέραν των σοβαρών ζητημάτων χρηματοδότησης από το κράτος που
αντιμετωπίζει η τοπική αυτοδιοίκηση, η ανεπαρκής διοικητική
προετοιμασία της κυβέρνησης για τις μεταβιβάσεις αρμοδιοτήτων που
προβλέπονται στο νόμο «Καλλικράτης», δημιουργεί πολλαπλά προβλήματα,
κυρίως για την κάλυψη δημόσιων υποχρεώσεων κοινωνικού χαρακτήρα. Έτσι,

σήμερα στο Νομό Ευβοίας, τουλάχιστον 5000 μαθητές κινδυνεύουν να
μείνουν χωρίς τη δυνατότητα δημόσιας μεταφοράς στα σχολεία τους. Αυτό
συμβαίνει επειδή, από τη μία υπάρχουν τεράστια ανεξόφλητα χρέη της
πρώην Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης προς τα ΚΤΕΛ που μεταφέρουν τους
μαθητές, αλλά από την άλλη οι Δήμοι, που έχουν πλέον την αρμοδιότητα,
δεν μπορούν να πληρώσουν παλαιά χρέη άλλων φορέων, αλλά ούτε μπορούν
να καλύψουν τις νέες υποχρεώσεις προς τους μεταφορείς των μαθητών,
διότι ακόμα δεν έχουν ψηφιστεί οι προϋπολογισμοί των Δήμων, που θα
έχουν τη σχετική αρμοδιότητα.
Η κατάσταση αυτή, πρόσφατα, ως μία αντίδραση απελπισίας, εξανάγκασε τα
ΚΤΕΛ Ευβοίας να ανακοινώσουν ότι μέσα στο Μάρτιο θα αναγκαστούν να
διακόψουν τα μαθητικά δρομολόγια, αν δεν υπάρξει κάποιο φως στην
αποπληρωμή του εκπρόθεσμου χρέους, το οποίο ανέρχεται σε € 4 εκατ.,
τμήμα του οποίου χρονίζει από το 2009. Τα ΚΤΕΛ Ευβοίας υποβάλλονται
στο σύνολο των εξόδων λειτουργίας των μαθητικών δρομολογίων, χωρίς να
έχουν κανένα ουσιαστικά έσοδο για την κάλυψη αυτών. Μάλιστα, πρόσφατα,
έχουν επέλθει σε αδυναμία κάλυψης ασφαλιστικών εισφορών εργαζομένων
τους και φυσικά αδυναμία πληρωμής αποδόσεων στους πολλούς
μικρομετόχους τους.
Αντίστοιχα, υπάρχουν χρέη και σε ταξί που έχουν σύμβαση για μεταφορά
μαθητών, που και αυτά είναι απλήρωτα, φέρνοντας σε δυσχερή θέση τους
επαγγελματίες αυτούς, αλλά παράλληλα προκαλώντας μεγάλη ανησυχία στους
γονείς των μαθητών που η πρόσβασή τους στα σχολεία είναι στον αέρα.
Με βάση τα παραπάνω δεδομένα,
Ερωτάται η κα. Υπουργός
1. Υπάρχει η πρόθεση του Υπουργείου να διευθετηθεί το χρέος προς το
ΚΤΕΛ Ευβοίας και προς τα ταξί που διενεργούν μαθητικά δρομολόγια στην
Εύβοια;
2. Πώς προτίθεται το Υπουργείο να λύσει το θέμα που έχει προκύψει από
την μεταβίβαση αρμοδιοτήτων της πρώην Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης προς
τους Δήμους; Ποιές ακριβώς είναι οι ενέργειες, προς την κατεύθυνση
αυτή, που το Υπουργείο ήδη έχει προβεί;
3. Ποιές ακριβώς είναι οι οφειλές προς τα ταξί που έχει επιστρατεύσει
η πολιτεία για μεταφορές μαθητών στην Εύβοια;
4. Πόσα ταξί εκτελούν σήμερα μαθητικά δρομολόγια στην Εύβοια;
Οι ερωτών Βουλευτής

ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - ανέπτυξε κα

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ