Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ «ΠΙΣΤΕΥΟΜΕΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΛΑΟΚΡΑΤΙΑΝ»





του Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ

Η επικεφαλίδα του άρθρου είναι απόσπασμα - επίγραμμα, από τον ιστορικό λόγο που εξεφώνησε ο Αείμνηστος Εθνικός Ηγέτης Γεώργιος Παπανδρέου οτις 13 Οκτωβρίου 1944 στην πλατεία Συνιάγμαγον Το απόσπασμα αυτό είναι το γνήσιο, το αυθεντικό.
Στο απόσπασμα αυτό όεν υπάρχει ή προσθήκη του «ΚΑΙ», Είναι τόσο σημαντική η προσθήκη ενός «ΚΑΙ» ώστε έπειτα από τόσα χρόνια να του αφιερώσουμε χαρτί και μελάνι; Αδίστακτα ΝΑΙ! Εάν αυτό το «ΚΑΙ» δεν το έγραφε ο Σπύρος Μαρκεζίνης, ο οποίος -όπως αναφέρει στην ιστορία του- ήταν ακροατής του ιστορικού λόγου του Γεωργίου Παπανδρέου ο γράφων -θαυμαστής του ιστορικού ΜΟΝΟ Μαρκεζίνη- δεν θα ασχολείτο με το   «ΚΑΙ».   ΟΜΩΣ   ο   Σπύρος  Μαρκεζίνης 
στο  δεύτερο  τόμο  της «ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ» που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις «ΠΑΠΥΡΟΣ» το 1994 αναφερόμενος στην απελευθέρωση της Αθήνας και στο «Λόγο της Απελευθερώσεως» δεν παραθέτει το γνήσιο, το αυθεντικό επίγραμμα αλλά το παραποιημένο από την τότε Αριστερά με την προσθήκη του «ΚΑΙ»! Ο Σπύρος Μαρκεζίνης αναφέρει το επίγραμμα -απόσπασμα ως εξής: «ΠΙΣΤΕΥΟΜΕΝ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΛΑΟΚΡΑΤΙΑΝ». δηλαδή παραποιημένο από το ΚΚΕ της εποχής για λόγους που θα εκτεθούν στο παρόν άρθρο. Πρόσφατα «ΤΟ ΒΗΜΑ» κυκλοφόρησε έναν τόμο με τίτλο «Η ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ» - 1944, του Γεωργίου Παπανδρέου και στη σελίδα 197 παρατίθεται το επίγραμμα δίχως το «ΚΑΙ» του Σπυρίδωνος, στα «ΚΕΙΜΕΝΑ» των δύο τόμων που εξέδοσε ο εκδοτικός οίκος «ΜΠΙΡΗ» και περιέχονται πολιτικά κείμενα και πολιτικές δηλώσεις του Γ. Παπανδρέου το 1961 δεν περιέχεται το «ΚΑΙ». Στο αυτοτελές τομίδιο επίσης που εξέδοσε ο Δήμος Αθηναίων με πρόλογο του τότε δημάρχου Δ. Αβραμόπουλου, δεν περιέχεται το «ΚΑΙ»! Η προσθήκη επομένως του «ΚΑΙ» στην ιστορία του Σ. Μαρκεζίνη αποτελεί συνειδητή πράξη πνευματικής αλλά και ιστορικής,., λαθροχειρίας! Βαριά ασφαλώς η κατηγορία εναντίον σιωπόντος τάφου. Βαριά όμως, ανεπίτρεπτη και η πράξη της προσθήκης του «ΚΑ!» σε ένα ιστορικό έργο της ποιοτικής στάθμης ενός Σπ. Μαρκεζίνη το οποίο προορίζεται για την ιστορική γνώση και αλήθεια των ιστορικών γεγονότων από τη Νέα κυρίως Γενεά των Ελλήνων. Είναι ασήμαντη η πράξη αυτή του ιστορικού Σπ. Μαρκεζίνη στο αναφερόμενο περιστατικό; Όχι βέβαια. Από τότε επιδίωξη των κομμουνιστών ήταν να εμφανισθεί ο Γ. Παπανδρέου ότι πίστευε στα ΠΑΝΤΑ, ένας ηγέτης δίχως ιδεολογικές Αρχές, ιδεολογικά και πολιτικά ρευστός και ασταθής, δίχως συγκεκριμένους στόχους και σκοπούς, παρασυρόμενος απ" το ακροατήριο και συναινώντας στις αξιώσεις του ακροατηρίου προκειμένου να μη γίνει δυσάρεστος σ' αυτό. Ένας δηλαδή δημαγωγός ελεεινής ποιότητας, απύθμενης ανευθυνότητας που υπόσχεται τα ΠΑΝΤΑ στους: πάντες «δίχως περίσκεψη και αιδώ», προκειμένου να ανέλθει στον πρωθυπουργικό θώκο! Η απομόνωση της φράσεως, η προσθήκη του «ΚΑΙ» από τον Σπυρίδωνα Μαρκεζίνη είναι πράξη απαράδεκτη γιατί ο Σπ. Μαρκεζίνης μπορεί να ατύχησε -και ατύχησε- ως πολιτικός αλλά εγώ προσωπικώς, ο οποίος από νεαρός φοιτητής άρχισα να διαβάζω και διάβασα ολόκληρο το ιστορικό του έργο το θεωρώ το έργο αυτό σημαντική προσφορά στην ελληνική ιστοριογραφία. Αυτό το «ΚΑΙ» το διέδωσε στην αρχή μία ιντελιγκεντζια παπαγάλων της Αριστεράς για να πλήξουν, μετά το Δεκέμβρη του 1944, τον Αείμνηστο εθνικό ηγέτη Γεώργιο Παπανδρέου. Να πλήξουν το κύρος, την αίγλη και την ακτινοβολία της μεγάλης πολιτικής προσωπικότητας του. Το παπαγάλιζε με το «εαμικό χουνί» ο Αριστερός κόσμος, το παπαγαλίζουν σήμερα οι Αριστεροί. Είναι αποτέλεσμα εμπάθειας και μίσους εναντίον του Γ. Παπανδρέου για τον «απωλεσθέντα παράδεισο» της εξουσίας που τη χάσανε εξ αιτίας του. Πράγματι ο Γ. Παπανδρέου έχοντας μέσα στην ψυχή του την Ελλάδα και τη Δημοκρατία, την Ελευθερία και τον Κοινοβουλευτισμό, τους ΠΗΡΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΓΑ ΑΠ' ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥΣ, ΤΟΥΣ ΠΗΡΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΣΑ ΑΠ' ΤΑ ΟΠΛΑ ΤΟΥΣ. Μόνο το ξενοδοχείο «ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ» ήταν ελεύθερη Ελλάδα, εκεί σε ένα Ξενοδοχείο ενός οικοδομικού τετραγώνου «ελεύθεροι πολιορκημένοι» το νόμιμο ελληνικό κράχ και οι ελπίδες, του για μία εθνική ανόρθωση και προκοπή. Εκεί όμως επάλλετο η ψυχή της Ελευθερίας και της Δημοκρατίας και τελικά νίκησαν! Το γνήσιο, το αυθεντικό κείμενο έχει ως εξής: «Πιστευομεν εις την Λαοκρατίαν». Και Λαοκρατία δεν σημαίνει μόνο δικαίωμα ψήφου. Σημαίνει επίσης δικαίωμα ζωής, δικαίωμα ευημερίας, δικαίωμα πολιτισμού. Θα χρειασθεί το απαραίτητον όργανον: το Κράτος Εις τα καθεστώτα του φασισμού το κράτος υποτάσσεται στο κόμμα. Εις τα ελεύθερα Λαοκρατικά πολιτεύματα το κόμμα, οι οργανώσεις υποτάσσονται έις το Κράτος. Εις τα ελεύθερα πολιτεύματα η πλειοψηφία κυβερνά, η μειοψηφία ελέγχει. Εις το Κράτος Δικαίου κύριος είναι ο ΝΟΜΟΣ. Είναι αυτό πίστη στη ... Λαοκρατία όπως την εννοούσαν τότε και την εννοούν οι κομμουνιστές; Οι ίδιοι δεν ισχυρίζονται σήμερα ότι «Νόμος είναι το δίκαιο του εργάτη»;.
Τι σημαίνει ο όρος Λαοκρατία που ανέφερε ο Αείμνηστος Γεώργιος Παπανδρέου; Σημαίνει Δημοκρατία! Δημοκρατία και Λαοκρατία ταυτίζονται. Δήμος είναι ο Λαός. Και όταν κυβερνά η πλειοψηφία του Λαού το πολίτευμα είναι Δημοκρατικό. Η μειοψηφία ελέγχει. Αναφέρει επίσης ο Σπύρος Μαρκεζίνης ότι μετά το άκουσμα της ΛαοκρατΙας οι αριστεροί ακροατές αποθέωσαν τον Γ. Παπανδρέου, οι άλλοι -οι Αστοί δηλαδή- εμούδιασαν, Γιατί να μουδιάσουν οι άλλοι; όταν μίλησε για Κράτος και Νόμο; Για τη Λαϊκή πλειοψηφία -Λαοκρατία - που αποτελεί την καρδιά της Δημοκρατίας;
Η Δημοκρατική Ελλάδα πρέπει να οφείλει εθνική ευννωυοσύνη στον Αείμνηστο εθνικό ηγέτη Γεώργιο Παπανδρέου γιατί έσωσε την Ελλάδα και τη Δημοκρατία από ένα ολοκληρωτικό καθεστώς το οποίο από τότε θα έπεφτε το 1992! Ο Λεωνίδας Κύρκος, αυτός ο σοφός πολιτικός ηγέτης της Αριστεράς έγραψε τελευταία σε ένα βιβλίο του «ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΧΑΣΑΜΕ ΣΥΝΤΡΟΦΟΙ»!! Εάν ο «μεγάλος Δεκέμβρης» ήταν νικηφόρος για το ΚΚΕ θα ήταν ο τάφος της Δημοκρατίας και των ελευθεριών του Ελληνικού λαού ττου έβγαινε από τη φρικτή σκλαβιά του Ναζισμού, Τη σκλαβιά εκείνη θα τη διαδεχόταν μία άλλη σκλαβιά. Ο Παλαμάς έγραψε: «Άσττροι λύκοι, μαύροι λύκοι, ΟΛΟΙ οι λύκοι μία ΓΕΝΙΑ»! Η Ελλάδα όμως, βροντοφώναξε στο Λίβανο ο Γ. Παπανδρέου: «Δεν κάνει επιλογή τυράννων, αρνείται την τυραννία»!
Και Θα κλείσω με τη γνώμη του Κρις, Αρχηγού της Βρετανικής αποστολής στα βουνά της Ελλάδος. «Οταν -έγραψε- το Σιδηρούν παραπέτασμα έπεσε κατά το Δεκέμβριο του 1944, η Ελλάδα παοά τρίχα έμεινε έξω από αυτό. Και εις ουδένα άλλον άνδρα οφείλει τόσο πολύ αυτήν την διαφυγήν της Ελλάδα, όσον εις τον Γεώργιον Παπανδρέου».
Η Δημοκρατία είχε δικαίωμα Αμύνης, έναντι του επιτιθέμενου ολοκληρωτισμού. Η Δημοκρατία ΝΙΚΗΣΕ ΤΟΝ ΔΕΚΕΜΒΡΗ του 1944.

του Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ
στον Άρειο Πάγο και Συμβούλιο Επικρατείας Επιστημονικός Συνεργάτης «Αρχείου Νομολογίας»

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - ανέπτυξε κα

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ