Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

kireas.org: Μια Βραχνιασμένη Πρόταση. Τρίζουν τα κόκκαλα των 2.000 σφραγιασθέντων

Σε λίγες μέρες θα γιορτάσουμε  την επέτειο τις 25ης Μαρτίου με λίγες αναφορές στα σχεδόν άγνωστα γεγονότα που έλαβαν χώρα κατά την διάρκεια του απελευθερωτικού αγώνα στην. Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά o Kireas.org επαναφέρει  πρόταση στο Δημοτικό Συμβούλιο για να τιμηθούν τα αθώα θύματα της σφαγής από τα στρατεύματα του Οθωμανού Μπερκόφτσαλη στα Αχμέτ Αγά (σημερινό Προκόπι) και το Μαντούδι τον Ιούλιο του 1823. Ο στρατός  των Οθωμανών ήρθε στην
Εύβοια με σκοπό να καταπνίξει την επανάσταση στην Εύβοια. Η αποτρόπαια σφαγή έχει καταγραφεί από διάφορους ιστορικούς της εποχής και από  νέους ιστοριογράφους της τοπικής ιστορίας της Ευβοία.

Ο Ναθαναήλ Ιωάννου γράφει "....Εις τα Αχμάταγα καί το Μαντούδι εξηδραποδισθησαν  δισχίλιαι ψυχαί αίφνιδίως το πρώτον, εκ των οποίων τάς μεν έσφαξαν, τάς δε είς αίχμαλωσίαν είλκυσαν, τάς δε είς φλόγας έριψαν, τάς δε άνεσκολόπισαν.  Ό δέ έπίλοιπος λαός λαβών την είδησιν, μέρος μέν  εις όρη και σπήλαια εκρύβη, μέρος..." (Ναθαναήλ Ιωάννου, "Ευβοικά" ,1857, σελ. 58

Δυστυχώς όμως σήμερα,  δεν υπάρχει ούτε ένα μνημείο ή μια πλάκα σε κανένα από τα δυο δημοτικά διαμερίσματα που υπέφεραν (Προκόπι και Μαντούδι) που να μαρτυρεί το γεγονός και να αποδίδει τον αναμενόμενο σεβασμό και τιμή στα θύματα της σφαγής. Δεν υπάρχει κανένας δρόμος ή πλατεία που να αναφέρεται στο γεγονός. Τα παιδιά μας στο σχολείο μαθαίνουν για την ιστορία   και τις σφαγές σε άλλα μέρη, όχι όμως για την σφαγή των προπάππων και προγιαγιάδων τους. Δεν αποτελεί μέρος της διδακτέας ύλης.  Οι επιμνημόσυνες δεήσεις, οι καταθέσεις στεφάνων  και οι απαγγελίες λόγων για την  25η Μαρτίου  δεν κάνουν καμιά αναφορά σε αυτά τα θύματα..  Το γεγονός έχει περάσει στην λήθη και μόνο κάποια τοπωνυμία μένουν στην περιοχή για να θυμίζουν στους λίγους γνωρίζοντες το τραγικό συμβάν.
Η πρόταση του Kireas.org  είναι:

1.      να συμπεριληφθεί η θλιβερή ημέρα της σφαγής (23 Ιουλίου)  στο τοπικό εορτολόγιο, σαν ημέρα δημοτικού πένθους 

2.      να φτιαχτεί ένα μνημείο για τα θύματα της καταστροφής

3.      να  δημιουργηθεί  ένα πάρκο  στο πλατανόδασος Κηρέως (κοντά στην γέφυρα Μαντουδίου όπου έγινε η μεγαλύτερη σφαγή) προς τιμή των θυμάτων.

Η προγραμματισμένη συνεδρίαση  του νεοσύστατου Συμβουλίου Διαβούλευσης για την 26η Μαρτίου 2011 θα μπορούσε  ασχοληθεί με  αυτό το θέμα. Να σημειώσουμε ότι η δημοτική αρχή έκρινε ακατάλληλη την συμμετοχή του Kireas.org σε αυτό το συμβούλιο και απέρριψε σχετικό αίτημα του. Καλούνται τα ευαισθητοποιημένα μέλη αυτού του συμβουλίου να προωθήσουν αυτό το θέμα


Σχετικά
Ιστορικά στοιχεία για την σφαγή


kireas.org
Ιφιγενείας 3
Μαντούδι 34004
ΕΥΒΟΙΑ
Τηλ: 6944621086
Φαξ:2227022751


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - ανέπτυξε κα

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ