Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Περί συνενώσεων σχολείων ο λόγος...


Του Δημήτρη Θ. Κλωτσοτύρα, εκπαιδευτικού
Με ενδιαφέρον διάβασα τις απόψεις του κ. Δημάρχου για τις συνενώσεις των σχολείων της περιοχής  μας. Δυστυχώς διέκρινα μια αντίληψη επί των πραγμάτων που μου θύμισε κάτι από τα παλιά. Τότε που ο παραλιακός δρόμος από το Καντήλι είχε αναχθεί ως το απόλυτο αίτημα, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα αντικειμενικά στοιχεία που ουσιαστικά καθιστούσαν το αίτημα αυτό ανέφικτο.
Αποτύχαμε τότε και θα αποτύχουμε και τώρα αν επιμείνουμε σε μια στείρα άρνηση, παραθέτοντας
μάλιστα αίολα επιχειρήματα (120 χλμ. κάθε μέρα ανά μαθητή, 2 ώρες μετακίνησης, κλπ). Τα εκπαιδευτικά ζητήματα είναι πολύ σοβαρά για να βιαζόμαστε. Σε αυτά τα θέματα χρειάζεται να προηγηθεί μελέτη και να αξιολογηθούν συγκεκριμένα στοιχεία (αριθμός μαθητών, αποστάσεις, απόψεις γονέων, κλπ). Θα πρέπει, πριν ληφθεί οποιαδήποτε απόφαση, να εκτιμηθούν και  τα πλεονεκτήματα των μεγάλων σχολείων. Μερικά από αυτά είναι:
·         ένας δάσκαλος ανά τάξη
·         καθηγητής Γυμναστικής
·         καθηγητής Αγγλικών (Γ-ΣΤ τάξη)
·         καθηγητής δεύτερης ξένης γλώσσας (Γαλλικών ή Γερμανικών, Ε & ΣΤ τάξη)
·         καθηγητής Πληροφορικής (για το ολοήμερο)
·         καθηγητής Μουσικής ή/και Εικαστικών (για το ολοήμερο).
Τα παραπάνω όμως μοιάζουν να έχουν ξεχαστεί. Όπως ξεχάστηκε και το γεγονός ότι, ήδη, αρκετοί γονείς από μικρά χωριά έχουν αποφασίσει και στέλνουν τα παιδιά τους στα μεγαλύτερα σχολεία της Λίμνης και της Κηρίνθου.
Αν λοιπόν δε δούμε το θέμα σφαιρικά, επιμείνουμε στην άρνηση και δεν διαπραγματευτούμε με λογικά επιχειρήματα θα έχουμε δύο ενδεχόμενα:
·         ή δε θα γίνει καμία συνένωση αφήνοντας κάποια παιδιά σε μειονεκτική θέση (σε επίπεδο εμπειριών και γνώσεων)
·         ή οι συνενώσεις θα μας επιβληθούν (τώρα ή αργότερα) χωρίς εμείς να έχουμε λόγο στο σχεδιασμό τους.  
Προτείνω λοιπόν να γίνει  μια επιτροπή που θα μελετήσει το κάθε σχολείο κατά περίπτωση (μερικές φορές η συνένωση δεν είναι πρακτικά εφικτή) και θα προτείνει τελικά ένα συνολικό σχέδιο. Η διαπραγμάτευση μας δε θα πρέπει να περιλαμβάνει μόνο τον αριθμό των σχολείων που θα συνενωθούν αλλά –κυρίως- τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των μεγάλων σχολείων που θα παραμείνουν. Αν διαπιστώσουμε ότι η πρόθεση της κεντρικής κυβέρνησης είναι να στριμωχτούν τα παιδιά σε υποβαθμισμένα σχολεία, τότε, φυσικά, οφείλουμε να το καταγγείλουμε και να αρνηθούμε. Μέχρι τότε όμως πρέπει να πέσει αρκετό νερό στο μύλο της σχολικής στέγης… 

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - ανέπτυξε κα

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ