Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Σίμος Κεδίκογλου: Το Υπουργείο Παιδείας με τις αποφάσεις του δημιουργεί μαθητές «δύο ταχυτήτων»


Το θεσμό του ολοήμερου σχολείου πλήττει με τις αποφάσεις της η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, καθώς δημιουργεί μαθητές « δύο ταχυτήτων» και καταργεί τις ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση, προκαλώντας την οργή  εκπαιδευτικών και γονέων.
Ο βουλευτής Εύβοιας της ΝΔ,  υπεύθυνος τομέα ΜΜΕ Σίμος Κεδίκογλου με ερώτηση που κατέθεσε προς την Υπουργό Παιδείας, δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων επισημαίνει, ότι οι
προϋποθέσεις εγγραφής αποκλείουν ένα μεγάλο μέρος γονέων, που έχουν ανάγκη στήριξης μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος με αποτέλεσμα η πολύτεκνη οικογένεια, ο αγρότης, ο αναλφάβητος γονέας, ο οικονομικά ασθενέστερος, ο κάθε φορολογούμενος έλληνας πολίτης να μην απολαμβάνει τις ίσες εκπαιδευτικές ευκαιρίες.
Το ερώτημα που ο Σίμος Κεδίκογλου θέτει είναι, ποια εκπαιδευτική πολιτική, ποια παιδαγωγική θέση και αντίληψη, ποια κοινωνική ανάγκη νομιμοποιεί τέτοιου είδους αποφάσεις που δημιουργούν και διευρύνουν τις κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανισότητες;

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

«Μεγάλη αναστάτωση προκάλεσαν οι αποφάσεις του Υπουργείου  για τη λειτουργία των ολοήμερων προγραμμάτων. Στην πρώτη απόφαση αναφέρεται ότι τα ολοήμερα θα λειτουργήσουν  από 6/Θ και πάνω διαγράφοντας τα 5/θ και κάτω σχολεία και στην 2η απόφαση ορίζεται ότι μπορούν να λειτουργήσουν και ολοήμερα προγράμματα σε σχολεία που έχουν οργανικότητα κάτω από 6/θ με την προϋπόθεση να έχουν 60 εγγεγραμμένους μαθητές και μαθήτριες και ελάχιστο αριθμό φοιτούντων στο ολοήμερο 15 μαθητές/τριες. Απαραίτητη προϋπόθεση εγγραφής στο ολοήμερο πρόγραμμα είναι και οι δυο γονείς να είναι εργαζόμενοι  προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση του φορέα εργασίας ή σχετική δήλωση ανεργίας. Επίσης η αποχώρηση των μαθητών/τριων μπορεί να γίνεται στο τέλος κάθε διδακτικής ώρας μετά από σχετική δήλωση των γονέων.
Η ουσία είναι ότι ο θεσμός του ολοήμερου σχολείου πλήττεται. Τα μικρά σχολεία της υπαίθρου που επέζησαν μετά το σάρωμα των συγχωνεύσεων με το άλλοθι των παιδαγωγικών λόγων δεν θα έχουν ολοήμερο πρόγραμμα την νέα σχολική χρονιά. Το πρόβλημα βέβαια αφορά εξίσου όλα τα σχολεία αφού οι προϋποθέσεις εγγραφής σχετικά με τους δυο εργαζόμενους γονείς ή δήλωση ανεργίας αποκλείει ένα μεγάλο μέρος γονέων που έχουν ανάγκη στήριξης μέσω του ολοήμερου προγράμματος. Η πολύτεκνη οικογένεια, ο αγρότης, ο αναλφάβητος γονέας, ο οικονομικά ασθενέστερος, ο κάθε φορολογούμενος έλληνας πολίτης δεν απολαμβάνει τις ίσες εκπαιδευτικές ευκαιρίες. Με τις αποφάσεις του το υπουργείο ουσιαστικά καταργεί  τα ολοήμερα προγράμματα, στα οποία παρέχονταν διδακτικά αντικείμενα (Αγγλικά, Πληροφορική, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή, Μουσική, Φυσική Αγωγή και Χορός) που παρέχει συνήθως η ιδιωτική εκπαιδευτική αγορά.

Ερωτάται η κα. Υπουργός:

1)Ποια εκπαιδευτική πολιτική, ποια παιδαγωγική θέση και αντίληψη, ποια κοινωνική ανάγκη νομιμοποιεί τέτοιου είδους αποφάσεις που δημιουργούν και διευρύνουν τις κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανισότητες;»

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - ανέπτυξε κα

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ