Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ευκαιρία που μας δίνεται σήμερα.

Γκίκας Γιάννης
Μήπως το έργου του αποχετευτικού δικτύου Αιδηψού τείνει να αποτελέσει χαρακτηριστικό παράδειγμα δημοσίου έργου στην Ελληνική Περιφέρεια; Υπερκοστολογήσεις, παρατάσεις και χρόνοι αντίστοιχοι του γεφυριού της Άρτας για να τελειώσει. Μήπως εμείς οι ίδιοι οι πολίτες της Αιδηψού δεν έχουμε εξαντλήσει τις αντοχές μας και την υπομονή μας και δεν αντιδρούμε για ένα έργο που θα έπρεπε να λειτουργεί εδώ και καιρό. Πλασματικά, όμως, πιστεύουμε ακόμη ότι
αντέχουμε και λέμε με αγανάκτηση να τελειώσει το έργο με οποιοδήποτε κόστος.
Μπορεί, όμως, να είναι αυτή η επικρατούσα άποψη; Πρέπει πραγματικά κάποιος, ο οποίος πιστεύει ότι δεν πρέπει να πάει χαμένο ούτε ένα ευρώ, να νομίζει ότι ζει σε άλλο πλανήτη; Από πότε το αυτονόητο πρέπει να θεωρείται παρέκκλιση;
Δεν μπορεί, όμως, αυτό να το νομίζει η πλειοψηφία της βάσης των πολιτών της Αιδηψού, αυτοί δηλαδή που αγωνιούν κάθε χρόνο στην έναρξη του καλοκαιριού αν θα δουλέψουν, πού θα δουλέψουν και με ποιούς όρους θα δουλέψουν. Αυτοί που μπαίνουν κάθε χειμώνα στον αγώνα της επιβίωσης με 440 ευρώ του ταμείου ανεργίας και αυτοί που προτίθενται να πουλήσουν και την ψυχή τους για να ταΐσουν την οικογένειά τους αν βρεθούν στη δεινότερη θέση.
Σε αυτό το σημείο μπαίνουν οι τυχάρπαστοι. Τυχάρπαστοι της πολιτικής που διαθέτουν τα μέσα για να «εκβιάσουν» αυτούς τους απεγνωσμένους συμπολίτες μας, αλλά και τυχάρπαστοι που εκμεταλλεύονται στη δούλεψή τους αυτούς τους ανθρώπους και καταναλώνουν όσα αποκόμισαν τους τέσσερεις μήνες που δούλεψαν την επιχείρησή τους στην Αιδηψό, εκτός Αιδηψού τους υπόλοιπους μήνες.
Το πάγιο κοινωνικό κεφάλαιο της Αιδηψού είναι οι ντόπιοι επιχειρηματίες που σέβονται της επιχείρησή τους, τον τόπο και την εργασία που προσφέρουν. Πάγιο κοινωνικό κεφάλαιο είναι και η ευρεία βάση των εργαζομένων στα τουριστικά επαγγέλματα. Αυτά υπάρχουν και αυτά πρέπει να τα σεβόμαστε όλοι. Αυτούς που παρεκκλίνουν και κερδοσκοπούν τέσσερεις μήνες το χρόνο δεν πρέπει να τους σεβαστούμε.
Το κλειδί είναι να συνειδητοποιήσουμε ότι τον Δήμο τον πληρώνουμε όλοι οι πολίτες με άμεσο τρόπο, γιατί σήμερα ο Δήμος φαντάζει μια υπηρεσία που διαθέτει 5 βυτία και 10 απορριμματοφόρα και προσλαμβάνει κόσμο κάθε καλοκαίρι. Μόνο τότε θα συνειδητοποιήσουμε τη δύναμή μας, θα βρούμε το σημείο που θα μπορέσουμε να πιέσουμε.
Τα προβλήματα της Αιδηψού ή λύνονται ή νικιούνται, συνεπώς είτε συζητάμε πώς θα τα λύσουμε είτε κηρύσσουμε πόλεμο σε αυτά. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να συμμετέχουμε όλοι στις κινητοποιήσεις που γίνονται στην Αιδηψό, αν και οι δύο κινητοποιήσεις στις 7 και 8 Ιουνίου, στο Πνευματικό Κέντρο και στο λιμάνι αντίστοιχα θα έπρεπε να είχαν γίνει σε μία.
Προφανώς, βέβαια, αυτές οι κινητοποιήσεις δεν πρέπει να περιοριστούν σε συγκεντρώσεις και παραστάσεις διαμαρτυρίας. Σήμερα μας δίνεται μια ανεπανάληπτη ευκαιρία, οι πολίτες της Αιδηψού να οργανωθούμε, να συζητήσουμε σε νέα βάση, από την αρχή, απαλλαγμένοι από τα εσώψυχά μας που εκφράζαμε όλο αυτόν τον καιρό και να ορίσουμε εκ νέου το πλάνο μας για τον τουρισμό, τις επιχειρήσεις μας, το περιβάλλον και την εργασία. Να ορίσουμε, δηλαδή, συλλογικά τον οικονομικό μας προγραμματισμό σε βάθος χρόνου και να αξιοποιήσουμε με τον πιο παραγωγικό τρόπο το συγκριτικό πλεονέκτημα του τόπου μας, τον φυσικό μας πλούτο.

Γκίκας Γιάννης
Λουτρά Αιδηψού

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - ανέπτυξε κα

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ