Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

οι θεατρικές ομάδες στη Λίμνη, ανέβασαν τις παραστάσεις τους!(φωτο-βίντεο)


Οι μαθητές των δυο θεατρικών ομάδων-εργαστηρίων,που έγιναν φέτος στη Λίμνη, έδωσαν παράσταση στο Λύκειο Λίμνης μπροστά σε πλήθος κόσμου.
Όλοι το καταευχαριστήθηκαν, και οι εκκολαπτόμενοι θεατρίνοι έδωσαν υποσχέσεις για το μέλλον.
στη φωτογραφία το σύνολο των δύο Θιάσων με την δασκάλα τους και οι εκατοντάδες θεατές που δεν σταμάτησαν να βαράνε παλαμάκια.

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ-Ζωή Μπούρου
Οι πρόβες άρχισαν, δόθηκαν οι ρόλοι, έγινε η πρώτη ανάγνωση του έργου, δημιουργήθηκαν ομάδες εργασίας για τα σκηνικά, τα ρούχα (ενδυματολόγοι), τη μουσική, την κίνηση αλλά κι ομάδες για τη δημιουργία αφίσας και το πρόγραμμα. Μιλήσαμε για τεχνικές, τί θα περιλαμβάνει η παράσταση: αφήγηση, παντομίμα, θέατρο σκιών. Τότε άρχισαν οι πρώτες αμφιβολίες και
"γκρίνιες" αν θα προλάβουμε να τα κάνουμε όλα αυτά. Το σχέδιο της παραγωγής ήταν φιλόδοξο, αλλά ήμασταν όλοι εκεί!
Θα εντρυφήσουμε στους χαρακτήρες των ρόλων μας κάνοντας βιογραφικό σημείωμα και κολάζ με οικογενειακές φωτογραφίες. Η αφίσα είναι έτοιμη, το πρόγραμμα σχεδόν. Σε κάθε πρόβα ακολουθούμε τεχνικές, για να προσεγγίσουμε τους χαρακτήρες του έργου, όπως η "ανακριτική καρέκλα", το "διάδρομο της συνείδησης", τον "κύκλο της προσοχής"... πάντα κάτω απ' την άγρυπνη, αυστηρή κι ευαίσθητη της δασκάλα μας και σκηνοθέτιδας Άντζελας.
Καταγράφουμε τα προβλήματα που προκύπτουν και τα συζητάμε αναζητώντας τη λύση τους. Οι συναντήσεις μας συνεχίζονται με άγχος, αμφιβολίες, αίμα, δάκρυα και ιδρώτα!!!
Επιστρατεύονται φίλοι και γνωστοί -μεγάλοι χορηγοί- για σκηνικά και ρούχα.. Κατασκευές σκηνικών, μαστορέματα, σκηνές από το έργο η μία μετά την άλλη και όλες μαζί κάποιες φορές. Κάποιοι πραγματικά ξεπέρασαν τον εαυτό τους, μας συνεπήρε ο πυρετός της παράστασης, ο ενθουσιασμός κι η χαρά.,,
Ασχέτως του αποτελέσματος, να ξέρετε ότι είναι μία συλλογική δουλειά, με τη συμβολή όλων μας, εμπνευσμένη με μεράκι κι αγάπη... Σημασία έχει το ταξίδι και όχι μόνο ο προορισμός. Πιστεύω ότι οι περισσότεροι το απολαύσαμε πραγματικά...! Ελπίζουμε κι εσείς! Καλό ταξίδι!

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ -Άντζελα Ριζάκη Θεατρολόγος-Θεατροπαιδαγωγός
Θέλουμε η αξιολόγηση μας να είναι μια θεατρική παράσταση
Αυτή ήταν η αρχή ενός πολύ όμορφου ταξιδιού με τις χαρές του, τα γέλια του, τα προβληματάκια του, τις απότομες στροφές του, τις λακκούβες του, τις ανηφόρες και τις κατηφόρες του.
Ήταν η επιθυμία και των δυο τμημάτων. Βλέποντας τα πρόσωπά τους κατάλαβα ότι παρόλο την απειρία τους, έχουν μέσα τους τόσο πάθος και πείσμα για να δημιουργήσουν κάτι όλοι μαζί ως ομάδα. Αυτό εμένα μου έδωσε μεγάλη χαρά. Δεν κρύβω ότι ήταν πρόκληση και για 'μένα η όλη αυτή διαδικασία. Είχα να κάνω με τόσες πολλές, ενδιαφέρουσες και διαφορετικές προσωπικότητες μαζί. Τους εμπιστεύτηκα και με εμπιστεύτηκαν. Θέλω πραγματικά να ευχαριστήσω τα "παιδιάάάάά" μου, για τις υπέροχες στιγμές που μου πρόσφεραν. Θέλω από τα βάθη της καρδιά μου να τους ευχηθώ να παραμείνουν πάντα έτσι με κέφι, διάθεση, πείσμα, πάθος και να μην το βάζουν κάτω σε οποιαδήποτε στιγμή στη ζωή τους. Εύχομαι επίσης να τους άρεσε το ταξίδι αυτό και να μην το ξεχάσουν ποτέ όπως δεν θα το ξεχάσω κι εγώ.
Με το επιμορφωτικό αυτό πρόγραμμα Θέατρο - Θεατρική Παιδεία ο σκοπός μου ήταν να δώσω όσο περισσότερα μπορούσα σχετικά με το τί πραγματικά είναι το Θέατρο.
Το θέατρο αποτελεί παραστατική τέχνη και για αυτό προσπάθησα να το προσεγγίσω ως ένα ζωντανό παραστατικό γεγονός, όπου οι συμμετέχοντες θα γνώριζαν το θέατρο κάνοντας θέατρο. Το θέατρο (όπως και το παιχνίδι) συνδέεται με την ανάγκη του ανθρώπου στο σύνολό του να εκφραστεί δημιουργικά αντιμέτωπος με τον καθημερινό κόσμο και την πραγματικότητα μέσα από μια συμβολική γλώσσα φαντασιακού χαρακτήρα..
Μέσα από τα μαθήματα, τα «παιδιάάάά» μου κατέκτησαν γνώσεις, ικανότητες, στάσεις, τεχνικές, διαδικασίες που ήταν απαραίτητες και είχαν ως αποτέλεσμα να εξερευνήσουν το σώμα και τις αισθήσεις τους, να αναπτύξουν τη φαντασία, τη παρατηρητικότητα, τη μνήμη και τη κριτική σκέψη. Να αναπτύξουν τις υποκριτικές ικανότητες - λόγο, κίνηση, συναίσθημα και κυρίως να αναπτύξουν την αυτοεκτίμηση, την αυτοπεποίθηση μέσα από την ομαδική εργασία αξιολογώντας και αποδέχοντας το διαφορετικό, καθώς χρησιμοποίησαν και ανταποκρίθηκαν στις τεχνικές της ενσυναίσθησης και της αποστασιοποίησης του εργαστηριακού θεάτρου.
Σας ευχαριστώ πολύ παιδιάάά για την όμορφη αυτή θεατρική διαδρομή.
Η δασκάλα σας





Συντελεστές
       Αθανασιάδου Σοφία………………… ΑΛΕΚΑ                                
       Σαββάκης Κων/νος…………………...ΑΝΤΡΕΑΣ                    
       Βαβούρη Κλειώ………………………ΚΥΡΑ  ΜΑΡΙΓΩ
       Αντωνοπούλου Χρυσούλα……………. ΛΑΚΗΣ - ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ
       Μπούρου  Ζωή………………………..ΝΙΝΑ - ΓΙΑΤΡΟΣ
       Αλιβεριώτης Αντώνης ………………..ΓΙΑΝΝΑΚΗΣ
       Χατζηαθανασίου Ελπίδα ……………..ΛΕΛΕ
       Αντωνόπουλος Δημοσθένης ………….ΑΡΧΙΦΥΛΑΚΑΣ
       Μαμούχα Κατερίνα……………………ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΑΣ
       Μουσουτζάνη Ανδρομάχη……………..ΠΑΠΑΤΖΗΣ
       Μακρή Βικτώρια………………………ΑΦΗΓΗΣΗ



      ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΗ  ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ …… .Ριζάκη Αντζελα - Θεατρολόγος
      ΣΚΗΝΙΚΑ….Σαββάκης Κων/νος –Μπούρου Ζωή – Μαμούχα Κατερίνα
      ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΟΣ Αντωνοπούλου Χρυσούλα –Φορτωτήρα  Ελένη
      ΜΟΥΣΙΚΗ  Μουσουτζάνη Ανδρομάχη
     ΑΦΙΣΑ- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  Μαμούχα Κατερίνα –Βαβούρη Κλειώ –  Χατζή Σοφία - Αθανασιάδου Σοφία
      ΤΡΑΓΟΥΔΙ    Χατζή Σοφία

Υπόθεση:
Η Αλέκα, μια αμετανόητη χαρτοπαίχτρα, σκαρφίζεται κάθε τέχνασμα ώστε να παίζει χαρτιά μακριά από το αδιάκριτο βλέμμα του  συζύγου της! Εκείνος, αγανακτισμένος με το πάθος της γυναίκας του, αποφασίζει να επιστρατεύσει την τακτική της ζήλειας ώστε να την απομακρύνει από την τσόχα...




ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ-
Νίκη Ρουκά


Μετά την τρίμηνη παρακολούθηση σεμιναρίου θεατρικής παιδείας σε αίθουσα του Γυμνασίου Λίμνης κι αφού συμμετείχαμε σε διάφορες καλλιτεχνικές δράσεις ως "θεατράνθρωποι" πλέον προχωρήσαμε στο ανέβασμα ενός θεατρικού έργου του Δ. Ψαθά με τον τίτλο "Φωνάζει ο κλέφτης". Οι πρώτες συζητήσεις αφορούσαν τους ηθοποιούς και τις συμπληρωματικές τέχνες του θεάτρου (σκηνοθέτης, σκηνογράφος, ενδυματολόγος, μουσικός, χορευτής), το πρόγραμμα που θα περιελάμβανε λίγα στοιχεία για το συγγραφέα και το έργο, την αφίσα της παράστασης και τέλος τους αφηγητές που εμβόλιμα θα συνδέουν τις σκηνικές πράξεις.
Προσπαθήσαμε να αναλύσουμε την ψυχολογική και ηθική διάσταση των χαρακτήρων του έργου. Συμπληρωματικά συντάξαμε ένα βιογραφικό σημείωμα του χαρακτήρα, συλλέξαμε φωτογραφίες για ένα οικογενειακό άλμπουμ του ρόλου μας, χρησιμοποιήσαμε τη λεγόμενη "ανακριτική καρέκλα" όπου ο κάθε ηθοποιός κάθεται στην καρέκλα και δέχεται ερωτήσεις από τους υπόλοιπους στις οποίες απαντά ως "χαρακτήρας". Ακολούθησαν κι άλλες δραστηριότητες. Σε μία από αυτές με τίτλο "παρουσιαστείτε" ο ηθοποιός συστήνεται με το όνομα του ρόλου, λέει λίγα για το βιογραφικό του κι αποχωρεί λίγο προτού εξασθενήσει το χειροκρότημα.
Στην άσκηση με τίτλο "διάδρομος εσωτερικής φωνής" ο ηθοποιός βηματίζει πάνω κάτω και οι άλλοι ψιθυρίζουν διάφορα σχόλια σχετικά με το ρόλο του παριστάνοντας τη φωνή της συνείδησης. Στους "κύκλους προσοχής" χωρισμένοι σε ζευγάρια υποδυθήκαμε το ρόλο μας, εστιάσαμε σ' αυτόν, ταυτιστήκαμε με αυτόν και δεν προσέχαμε τι έλεγαν οι διπλανοί μας. έτσι διευρύνθηκε "ο κύκλος προσοχής" σύμφωνα με τη μέθοδο Στανισλάβσκι.
"Ο κύκλος προσοχής" αφομοιώθηκε περισσότερο με μια άσκηση που θύμιζε τηλεοπτική διαφήμιση, κατά την οποία την προσοχή του κοινού "τραβάει" ο ένας από τους δύο παρουσιαστές, αυτός που διαφημίζει κάτι γίνεται πάντα το κέντρο της προσοχής του κοινού.
Σιγά σιγά φτάσαμε στο τέλος διαδρομής. Την τελευταία εβδομάδα ολοκληρώθηκαν οι πυρετώδεις προετοιμασίες. Οι πρόβες έγιναν καθημερινές. Η κούραση, τα προβλήματα, η καθημερινότητα ξεπεράστηκαν, γιατί αυτό που ζήσαμε ήταν "η μαγεία", "το θαύμα".

ΔΗΜΗΤΡΗ  ΨΑΘΑ

«ΦΩΝΑΖΕΙ  Ο  ΚΛΕΦΤΗΣ»
Σατυρική  κωμωδία  σε  τρεις  πράξεις

ΟΙ  ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ  ΤΗΣ  ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

ΠΑΙΖΟΥΝ  με  τη  σειρά  που  εμφανίζονται:

Τασία  :                                                                 ΜΑΡΙΑ  ΚΟΣΜΑ
Λέλα   :                                                                   ΑΝΤΖΕΛΑ  ΡΙΖΑΚΗ
Λία    :                                                                     ΠΟΠΗ  ΒΑΖΑΚΙΔΟΥ
                                                                               ΜΑΡΙΑ  ΚΟΣΜΑ
Αντώνης:                                                                 ΚΑΤΕΡΙΝΑ  ΛΕΙΒΑΔΙΑ
Σόλων    :                                                                ΒΑΓΓΕΛΗΣ  ΡΟΔΙΝΟΣ
Τιμολέων :                                                               ΘΑΛΕΙΑ ΠΟΡΤΟΚΑΛΛΙΔΗ
                                                                               ΧΑΡΟΥΛΑ  ΚΑΡΑΜΠΑΛΗ 
Διοικητής :                                                              ΓΕΩΡΓΙΑ  ΛΑΤΤΑ
Αρχιφύλακας:                                                          ΝΙΚΗ  ΡΟΥΚΑ
Αφηγήτριες:                                                            ΓΡΗΓΟΡΙΑ ΜΑΡΙΝΟΥ,
                                                                               ΡΟΖΙΤΑ  ΚΑΛΛΙΝΤΕΡΗ

ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΗ  ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ:
ΑΝΤΖΕΛΑ  ΡΙΖΑΚΗ

Σκηνικά:                                                                ΝΙΚΗ  ΡΟΥΚΑ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΛΕΙΒΑΔΙΑ,
                                                                              ΡΟΖΙΤΑ  ΚΑΛΙΝΤΕΡΗ
Κατασκευή σκηνικών:                                             Κ. ΣΑΒΒΑΚΗΣ
Ενδυματολογική  επιμέλεια:                                    ΝΙΚΗ  ΡΟΥΚΑ
Μουσική επιμέλεια :                                               ΧΑΡΟΥΛΑ ΚΑΡΑΜΠΑΛΗ
Φωτισμοί –Τεχνική  επιμέλεια:                               ΚΩΣΤΑΣ  ΣΑΒΒΑΚΗΣ
Σχεδιασμός  προγραμματος :                                  ΓΕΩΡΓΙΑ  ΛΑΤΤΑ
Σχεδιασμός  αφίσας :                                             ΚΑΤΕΡΙΝΑ  ΛΕΙΒΑΔΙΑ
Κείμενο αφήγησης :                                ΑΝΤΖΕΛΑ ΡΙΖΑΚΗ,            
                                                                             ΓΡΗΓΟΡΙΑ  ΜΑΡΙΝΟΥ,                       
                                                                              ΡΟΖΙΤΑ  ΚΑΛΛΙΝΤΕΡΗ     
Ημερολόγιο παράστασης:                           ΝΙΚΗ  ΡΟΥΚΑ







όλες οι φωτογραφίες καλές κουνημένες κλπ. που έφτασαν στο μπλογκ

σε λίγο και τα συμπληρώματα του ποστ
(17 υπάλληλοι δουλεύουν απλήρωτοι και με πυρετό για να μαζέψουν όλα τα στοιχεία...)

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - ανέπτυξε κα

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ