Οι μαθητές των δυο θεατρικών ομάδων-εργαστηρίων,που έγιναν φέτος στη Λίμνη, έδωσαν παράσταση στο Λύκειο Λίμνης μπροστά σε πλήθος κόσμου.
Όλοι το καταευχαριστήθηκαν, και οι εκκολαπτόμενοι θεατρίνοι έδωσαν υποσχέσεις για το μέλλον.
στη φωτογραφία το σύνολο των δύο Θιάσων με την δασκάλα τους και οι εκατοντάδες θεατές που δεν σταμάτησαν να βαράνε παλαμάκια.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ-Ζωή Μπούρου
Οι πρόβες άρχισαν, δόθηκαν οι ρόλοι, έγινε η πρώτη ανάγνωση του έργου, δημιουργήθηκαν ομάδες εργασίας για τα σκηνικά, τα ρούχα (ενδυματολόγοι), τη μουσική, την κίνηση αλλά κι ομάδες για τη δημιουργία αφίσας και το πρόγραμμα. Μιλήσαμε για τεχνικές, τί θα περιλαμβάνει η παράσταση: αφήγηση, παντομίμα, θέατρο σκιών. Τότε άρχισαν οι πρώτες αμφιβολίες και "γκρίνιες" αν θα προλάβουμε να τα κάνουμε όλα αυτά. Το σχέδιο της παραγωγής ήταν φιλόδοξο, αλλά ήμασταν όλοι εκεί!
Θα εντρυφήσουμε στους χαρακτήρες των ρόλων μας κάνοντας βιογραφικό σημείωμα και κολάζ με οικογενειακές φωτογραφίες. Η αφίσα είναι έτοιμη, το πρόγραμμα σχεδόν. Σε κάθε πρόβα ακολουθούμε τεχνικές, για να προσεγγίσουμε τους χαρακτήρες του έργου, όπως η "ανακριτική καρέκλα", το "διάδρομο της συνείδησης", τον "κύκλο της προσοχής"... πάντα κάτω απ' την άγρυπνη, αυστηρή κι ευαίσθητη της δασκάλα μας και σκηνοθέτιδας Άντζελας.
Καταγράφουμε τα προβλήματα που προκύπτουν και τα συζητάμε αναζητώντας τη λύση τους. Οι συναντήσεις μας συνεχίζονται με άγχος, αμφιβολίες, αίμα, δάκρυα και ιδρώτα!!!
Επιστρατεύονται φίλοι και γνωστοί -μεγάλοι χορηγοί- για σκηνικά και ρούχα.. Κατασκευές σκηνικών, μαστορέματα, σκηνές από το έργο η μία μετά την άλλη και όλες μαζί κάποιες φορές. Κάποιοι πραγματικά ξεπέρασαν τον εαυτό τους, μας συνεπήρε ο πυρετός της παράστασης, ο ενθουσιασμός κι η χαρά.,,
Ασχέτως του αποτελέσματος, να ξέρετε ότι είναι μία συλλογική δουλειά, με τη συμβολή όλων μας, εμπνευσμένη με μεράκι κι αγάπη... Σημασία έχει το ταξίδι και όχι μόνο ο προορισμός. Πιστεύω ότι οι περισσότεροι το απολαύσαμε πραγματικά...! Ελπίζουμε κι εσείς! Καλό ταξίδι!
ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ -Άντζελα Ριζάκη Θεατρολόγος-Θεατροπαιδαγωγός
Θέλουμε η αξιολόγηση μας να είναι μια θεατρική παράστασηΑυτή ήταν η αρχή ενός πολύ όμορφου ταξιδιού με τις χαρές του, τα γέλια του, τα προβληματάκια του, τις απότομες στροφές του, τις λακκούβες του, τις ανηφόρες και τις κατηφόρες του.
Ήταν η επιθυμία και των δυο τμημάτων. Βλέποντας τα πρόσωπά τους κατάλαβα ότι παρόλο την απειρία τους, έχουν μέσα τους τόσο πάθος και πείσμα για να δημιουργήσουν κάτι όλοι μαζί ως ομάδα. Αυτό εμένα μου έδωσε μεγάλη χαρά. Δεν κρύβω ότι ήταν πρόκληση και για 'μένα η όλη αυτή διαδικασία. Είχα να κάνω με τόσες πολλές, ενδιαφέρουσες και διαφορετικές προσωπικότητες μαζί. Τους εμπιστεύτηκα και με εμπιστεύτηκαν. Θέλω πραγματικά να ευχαριστήσω τα "παιδιάάάάά" μου, για τις υπέροχες στιγμές που μου πρόσφεραν. Θέλω από τα βάθη της καρδιά μου να τους ευχηθώ να παραμείνουν πάντα έτσι με κέφι, διάθεση, πείσμα, πάθος και να μην το βάζουν κάτω σε οποιαδήποτε στιγμή στη ζωή τους. Εύχομαι επίσης να τους άρεσε το ταξίδι αυτό και να μην το ξεχάσουν ποτέ όπως δεν θα το ξεχάσω κι εγώ.
Με το επιμορφωτικό αυτό πρόγραμμα Θέατρο - Θεατρική Παιδεία ο σκοπός μου ήταν να δώσω όσο περισσότερα μπορούσα σχετικά με το τί πραγματικά είναι το Θέατρο.
Το θέατρο αποτελεί παραστατική τέχνη και για αυτό προσπάθησα να το προσεγγίσω ως ένα ζωντανό παραστατικό γεγονός, όπου οι συμμετέχοντες θα γνώριζαν το θέατρο κάνοντας θέατρο. Το θέατρο (όπως και το παιχνίδι) συνδέεται με την ανάγκη του ανθρώπου στο σύνολό του να εκφραστεί δημιουργικά αντιμέτωπος με τον καθημερινό κόσμο και την πραγματικότητα μέσα από μια συμβολική γλώσσα φαντασιακού χαρακτήρα..
Μέσα από τα μαθήματα, τα «παιδιάάάά» μου κατέκτησαν γνώσεις, ικανότητες, στάσεις, τεχνικές, διαδικασίες που ήταν απαραίτητες και είχαν ως αποτέλεσμα να εξερευνήσουν το σώμα και τις αισθήσεις τους, να αναπτύξουν τη φαντασία, τη παρατηρητικότητα, τη μνήμη και τη κριτική σκέψη. Να αναπτύξουν τις υποκριτικές ικανότητες - λόγο, κίνηση, συναίσθημα και κυρίως να αναπτύξουν την αυτοεκτίμηση, την αυτοπεποίθηση μέσα από την ομαδική εργασία αξιολογώντας και αποδέχοντας το διαφορετικό, καθώς χρησιμοποίησαν και ανταποκρίθηκαν στις τεχνικές της ενσυναίσθησης και της αποστασιοποίησης του εργαστηριακού θεάτρου.
Σας ευχαριστώ πολύ παιδιάάά για την όμορφη αυτή θεατρική διαδρομή.
Η δασκάλα σας
Συντελεστές
Αθανασιάδου Σοφία………………… ΑΛΕΚΑ
Σαββάκης Κων/νος…………………...ΑΝΤΡΕΑΣ
Βαβούρη Κλειώ………………………ΚΥΡΑ ΜΑΡΙΓΩ
Αντωνοπούλου Χρυσούλα……………. ΛΑΚΗΣ - ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ
Μπούρου Ζωή………………………..ΝΙΝΑ - ΓΙΑΤΡΟΣ
Αλιβεριώτης Αντώνης ………………..ΓΙΑΝΝΑΚΗΣ
Χατζηαθανασίου Ελπίδα ……………..ΛΕΛΕ
Αντωνόπουλος Δημοσθένης ………….ΑΡΧΙΦΥΛΑΚΑΣ
Μαμούχα Κατερίνα……………………ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΑΣ
Μουσουτζάνη Ανδρομάχη……………..ΠΑΠΑΤΖΗΣ
Μακρή Βικτώρια………………………ΑΦΗΓΗΣΗ
ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΗ
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ …… .Ριζάκη Αντζελα - Θεατρολόγος
ΣΚΗΝΙΚΑ….Σαββάκης Κων/νος
–Μπούρου Ζωή – Μαμούχα Κατερίνα
ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΟΣ Αντωνοπούλου Χρυσούλα
–Φορτωτήρα Ελένη
ΜΟΥΣΙΚΗ Μουσουτζάνη Ανδρομάχη
ΑΦΙΣΑ- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Μαμούχα Κατερίνα –Βαβούρη Κλειώ – Χατζή Σοφία
- Αθανασιάδου Σοφία
ΤΡΑΓΟΥΔΙ Χατζή Σοφία
Η Αλέκα, μια αμετανόητη χαρτοπαίχτρα, σκαρφίζεται κάθε τέχνασμα ώστε να παίζει χαρτιά μακριά από το αδιάκριτο βλέμμα του συζύγου της! Εκείνος, αγανακτισμένος με το πάθος της γυναίκας του, αποφασίζει να επιστρατεύσει την τακτική της ζήλειας ώστε να την απομακρύνει από την τσόχα...
ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ-
Νίκη Ρουκά
Μετά την τρίμηνη παρακολούθηση σεμιναρίου θεατρικής παιδείας σε αίθουσα του Γυμνασίου Λίμνης κι αφού συμμετείχαμε σε διάφορες καλλιτεχνικές δράσεις ως "θεατράνθρωποι" πλέον προχωρήσαμε στο ανέβασμα ενός θεατρικού έργου του Δ. Ψαθά με τον τίτλο "Φωνάζει ο κλέφτης". Οι πρώτες συζητήσεις αφορούσαν τους ηθοποιούς και τις συμπληρωματικές τέχνες του θεάτρου (σκηνοθέτης, σκηνογράφος, ενδυματολόγος, μουσικός, χορευτής), το πρόγραμμα που θα περιελάμβανε λίγα στοιχεία για το συγγραφέα και το έργο, την αφίσα της παράστασης και τέλος τους αφηγητές που εμβόλιμα θα συνδέουν τις σκηνικές πράξεις.
Προσπαθήσαμε να αναλύσουμε την ψυχολογική και ηθική διάσταση των χαρακτήρων του έργου. Συμπληρωματικά συντάξαμε ένα βιογραφικό σημείωμα του χαρακτήρα, συλλέξαμε φωτογραφίες για ένα οικογενειακό άλμπουμ του ρόλου μας, χρησιμοποιήσαμε τη λεγόμενη "ανακριτική καρέκλα" όπου ο κάθε ηθοποιός κάθεται στην καρέκλα και δέχεται ερωτήσεις από τους υπόλοιπους στις οποίες απαντά ως "χαρακτήρας". Ακολούθησαν κι άλλες δραστηριότητες. Σε μία από αυτές με τίτλο "παρουσιαστείτε" ο ηθοποιός συστήνεται με το όνομα του ρόλου, λέει λίγα για το βιογραφικό του κι αποχωρεί λίγο προτού εξασθενήσει το χειροκρότημα.
Στην άσκηση με τίτλο "διάδρομος εσωτερικής φωνής" ο ηθοποιός βηματίζει πάνω κάτω και οι άλλοι ψιθυρίζουν διάφορα σχόλια σχετικά με το ρόλο του παριστάνοντας τη φωνή της συνείδησης. Στους "κύκλους προσοχής" χωρισμένοι σε ζευγάρια υποδυθήκαμε το ρόλο μας, εστιάσαμε σ' αυτόν, ταυτιστήκαμε με αυτόν και δεν προσέχαμε τι έλεγαν οι διπλανοί μας. έτσι διευρύνθηκε "ο κύκλος προσοχής" σύμφωνα με τη μέθοδο Στανισλάβσκι.
"Ο κύκλος προσοχής" αφομοιώθηκε περισσότερο με μια άσκηση που θύμιζε τηλεοπτική διαφήμιση, κατά την οποία την προσοχή του κοινού "τραβάει" ο ένας από τους δύο παρουσιαστές, αυτός που διαφημίζει κάτι γίνεται πάντα το κέντρο της προσοχής του κοινού.
Σιγά σιγά φτάσαμε στο τέλος διαδρομής. Την τελευταία εβδομάδα ολοκληρώθηκαν οι πυρετώδεις προετοιμασίες. Οι πρόβες έγιναν καθημερινές. Η κούραση, τα προβλήματα, η καθημερινότητα ξεπεράστηκαν, γιατί αυτό που ζήσαμε ήταν "η μαγεία", "το θαύμα".
Προσπαθήσαμε να αναλύσουμε την ψυχολογική και ηθική διάσταση των χαρακτήρων του έργου. Συμπληρωματικά συντάξαμε ένα βιογραφικό σημείωμα του χαρακτήρα, συλλέξαμε φωτογραφίες για ένα οικογενειακό άλμπουμ του ρόλου μας, χρησιμοποιήσαμε τη λεγόμενη "ανακριτική καρέκλα" όπου ο κάθε ηθοποιός κάθεται στην καρέκλα και δέχεται ερωτήσεις από τους υπόλοιπους στις οποίες απαντά ως "χαρακτήρας". Ακολούθησαν κι άλλες δραστηριότητες. Σε μία από αυτές με τίτλο "παρουσιαστείτε" ο ηθοποιός συστήνεται με το όνομα του ρόλου, λέει λίγα για το βιογραφικό του κι αποχωρεί λίγο προτού εξασθενήσει το χειροκρότημα.
Στην άσκηση με τίτλο "διάδρομος εσωτερικής φωνής" ο ηθοποιός βηματίζει πάνω κάτω και οι άλλοι ψιθυρίζουν διάφορα σχόλια σχετικά με το ρόλο του παριστάνοντας τη φωνή της συνείδησης. Στους "κύκλους προσοχής" χωρισμένοι σε ζευγάρια υποδυθήκαμε το ρόλο μας, εστιάσαμε σ' αυτόν, ταυτιστήκαμε με αυτόν και δεν προσέχαμε τι έλεγαν οι διπλανοί μας. έτσι διευρύνθηκε "ο κύκλος προσοχής" σύμφωνα με τη μέθοδο Στανισλάβσκι.
"Ο κύκλος προσοχής" αφομοιώθηκε περισσότερο με μια άσκηση που θύμιζε τηλεοπτική διαφήμιση, κατά την οποία την προσοχή του κοινού "τραβάει" ο ένας από τους δύο παρουσιαστές, αυτός που διαφημίζει κάτι γίνεται πάντα το κέντρο της προσοχής του κοινού.
Σιγά σιγά φτάσαμε στο τέλος διαδρομής. Την τελευταία εβδομάδα ολοκληρώθηκαν οι πυρετώδεις προετοιμασίες. Οι πρόβες έγιναν καθημερινές. Η κούραση, τα προβλήματα, η καθημερινότητα ξεπεράστηκαν, γιατί αυτό που ζήσαμε ήταν "η μαγεία", "το θαύμα".
ΔΗΜΗΤΡΗ ΨΑΘΑ
«ΦΩΝΑΖΕΙ Ο ΚΛΕΦΤΗΣ»
Σατυρική κωμωδία σε τρεις πράξεις
ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
ΠΑΙΖΟΥΝ με τη σειρά που εμφανίζονται:
Τασία : ΜΑΡΙΑ ΚΟΣΜΑ
Λέλα : ΑΝΤΖΕΛΑ ΡΙΖΑΚΗ
Λία : ΠΟΠΗ ΒΑΖΑΚΙΔΟΥ
Αντώνης: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΛΕΙΒΑΔΙΑ
Σόλων : ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΡΟΔΙΝΟΣ
Τιμολέων : ΘΑΛΕΙΑ ΠΟΡΤΟΚΑΛΛΙΔΗ
Διοικητής : ΓΕΩΡΓΙΑ ΛΑΤΤΑ
Αρχιφύλακας: ΝΙΚΗ ΡΟΥΚΑ
Αφηγήτριες: ΓΡΗΓΟΡΙΑ ΜΑΡΙΝΟΥ,
ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ:
ΑΝΤΖΕΛΑ ΡΙΖΑΚΗ
Σκηνικά: ΝΙΚΗ ΡΟΥΚΑ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΛΕΙΒΑΔΙΑ,
Κατασκευή σκηνικών: Κ. ΣΑΒΒΑΚΗΣ
Ενδυματολογική επιμέλεια: ΝΙΚΗ ΡΟΥΚΑ
Μουσική επιμέλεια : ΧΑΡΟΥΛΑ ΚΑΡΑΜΠΑΛΗ
Φωτισμοί –Τεχνική επιμέλεια: ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΑΚΗΣ
Σχεδιασμός προγραμματος : ΓΕΩΡΓΙΑ ΛΑΤΤΑ
Σχεδιασμός αφίσας : ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΛΕΙΒΑΔΙΑ
Κείμενο αφήγησης : ΑΝΤΖΕΛΑ ΡΙΖΑΚΗ,
Ημερολόγιο παράστασης: ΝΙΚΗ ΡΟΥΚΑ
όλες οι φωτογραφίες καλές κουνημένες κλπ. που έφτασαν στο μπλογκ
σε λίγο και τα συμπληρώματα του ποστ
(17 υπάλληλοι δουλεύουν απλήρωτοι και με πυρετό για να μαζέψουν όλα τα στοιχεία...)