Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Για το Σήμα του Δήμου

ΠΒ

Επειδή συνέχεια ασχολούμαστε με τα ουσιώδη(πχ.:ευρώ, δραχμή,ΓΑΠ,ΔΝΤ) ,ενώ  τα επουσιώδη (πχ.: τσίπουρο, αιρκοντίσιον, 42άρα τιβι, 30ρα εξωλέμβια, 30άρα σκέτη κλπ.) είναι αυτά που μας κάνουν πραγματικά ευτυχισμένους, αποφάσισα να ασχοληθώ με κάτι που μπορώ και γω να πω τη γνώμη μου.
Η πρόσκληση για συμμετοχή στην κουβέντα για το Σήμα του Καλλικρατικού μας Δήμου, μέσα στις δύσκολες μέρες που περνάει κι αυτός κι εμείς, φαίνεται να αποτελεί το έναυσμα αμπελοφιλοσοφίας έως και βαθυστόχαστης ανάλυσης, για ένα τόσο μικρό πράγμα που μπορεί να ενώσει τα χωριά μας ή να
χωρίσει τόσους πολλούς.
Ξεπερνώντας το σκόπελο του πιο μακρόσυρτου Δημοτικού ονόματος, προσπαθώ να σκεφθώ πως θα μοιάζει η σφραγίδα του Δήμαρχου μετά την πετυχημένη εισήγησή μου ή τη σημαία που θα κυματίζει στο Δημαρχιακό μέγαρο, όταν αυτό φτιαχτεί.

Οι βασικοί άξονες που νομίζω ότι πρέπει να περιστραφεί η συζήτηση για το νέο σήμα αφορούν τα εξής θέματα-ενότητες:

Αρχαία Κήρινθος






Η Αρχαία Κήρινθος προηγείται σαν εξέχουσα αρχαιολογική τοποθεσία και θα μπορούσε ένα κομμάτι από τις ανασκαφές ή ένας χώρος να αποτελέσει ασφαλές σήμα κατατεθέν.
Κάποιο εύρημα αν υπάρχει(κανατάκι, νόμισμα κλπ) μπορεί να αποτελεί και το ενιαίο σήμα του Δήμου, όμως επειδή τα χρόνια περάσανε και η ιστορική μνήμη έμεινε στους φιλόλογους , κάτι τέτοιο θα φανεί μάλλον μικρό και τετριμμένο. Επίσης ο άκρατος τοπικισμός σαν περιοχή Μαντουδιού κι όχι Λίμνης δεν θα έδινε κάτι πιθανά ευρύτερης αποδοχής.

Λευκόλιθος
Το μοναδικό ζήτημα που ενώνει και αναπτύσσει όχι μόνο τον Δήμο αλλά κι όλη τη Βόρεια Εύβοια είναι το θέμα της εξόρυξης του Λευκολίθου .Νταμάρια, δρόμοι, στοές, βιομηχανικές εγκαταστάσεις πρωτόγνωρες για την Ελλάδα του περασμένου αιώνα, κι όλα τα χωριά, από αγρότες, βιομηχανικοί εργάτες να χτίζουν μια από τις μεγαλύτερες εξορυκτικές περιοχές της Ελλάδας.
Παράλληλα εργατικές εξεγέρσεις, αγώνες της εργατικής τάξης στη περιοχή, σημάδεψαν την νεώτερη ιστορία του Δήμου και δημιούργησαν και τη βάση για την πολιτική του οργάνωση σαν βιομηχανικής περιοχής κι όχι σαν αγροτικής τέτοιας.
Έτσι ένα σήμα με το βαγονέτο, το σκίτσο του μεταλλωρύχου, την σκαπάνη ή το κράνος, την υψικάμινο της Λίμνης ή τις φωτογραφίες από την ΑγγλοΓκρηκ στα Κατούνια, τον Εναέριο , τα βαγονέτα στο Πήλι κλπ.  θα συνιστούσε βάση για κάτι που κινεί το ενδιαφέρον  όλων των δημοτών, τους ενώνει γύρω από ένα πρόσφατο ένδοξο παρελθόν και κάνει το Δήμο αναγνωρίσιμο στο Πανελλήνιο.

Ρετσίνι
Και τότε και σήμερα και πάντα, το δάσος , οι ρητινοσυλέκτες , τα εργαλεία τους και η δουλειά τους , είναι κοινός τόπος για τον Δήμο , ι άνθρωποι που μοχθούν στο δάσος δεν  ποτίζουν μόνο τα πεύκα με τον ιδρώτα τους , αλλά φροντίζουν να διατηρούν και να προστατεύουν το μεγαλείο αυτό της Βορειοευβοιώτικης φύσης.Ο Δήμος χωρίς τα δάση του είναι ένας άλλος Δήμος και οι ρητινοκαλιεργητές έχουν σημαντικό μερίδιο σε αυτό.

Το παρόν και το μέλλον που θα μας ενώσουν.
Μετά τον παραπάνω τρίπτυχο προσανατολισμό του πονήματος «Το Σήμα Του Δήμου» , σκέφτομαι ότι θα μπορούσαν κάλλιστα να προταθούν και οι παρακάτω ανατρεπτικές ιδέες.

Το σήμα Κ-14 της τροχαίας με το οποίο δηλώνονται Προσοχή καταπτώσεις βράχων, αφορά κάθε οδική πρόσβαση προς τον Δήμο άρα και γενικό χαρακτηριστικό του.
Το σήμα με την ένδειξη ξενοδοχείο, παραλία, αμμουδιά, καμαριέρα,  για να δείξουμε τον προσανατολισμό στην τουριστική ανάπτυξη, πιθανά και κάποιο αναγνωρίσιμο μοντέλο-τιβι περσόνα  να μαυρίζει κάτω από τον Βορειοευβοϊκό ήλιο.
Το σήμα με τη μονή Γαλατάκη, τον  Όσιο Δαυίδ ή τον Αη Γιάννη το Ρώσο, το οποίο όμως πέφτει στη διαμάχη του τοπικισμού, παρά τη μεγάλη θρησκευτική του σημασία και το ρόλο του κράχτη στον αναπτυσσόμενο, σε περιόδους διαρκούς κρίσης θρησκευτικό τουρισμό.
Τις φωτογραφίες  όλων των μέχρι σήμερα Δημάρχων τις περιοχής , να φτιάχνουν ένα στρογγυλό δαχτυλίδι-φωτοστέφανο , για να δείχνουν και τους ουσιαστικότερους υπεύθυνους της σημερινής κατάστασης του τόπου. Η συγκεκριμένη σειρά φυσικά και θα μπορεί να εμπλουτίζεται και το σήμα να μένει σύγχρονο στους αιώνες των αιώνων.
Ένα ρακένδυτο κάτω από τον ξερό γεροπλάτανο.
το γεφύρι της Βλάχας.
κλπ. κλπ.

Επειδή τα κείμενα είναι ζωντανά, συναισθηματικά και επίκαιρα, όλα τα παραπάνω μπορεί κάποιος να τα εμπλουτίσει, να τα λογοκρίνει  και να τα χρησιμοποιήσει με τον τρόπο που επιθυμεί.
Εγώ αισθάνομαι να έχω κάνει το καθήκον μου απέναντι στο κάλεσμα του αγαπητού προέδρου, να έχω καταθέσει τις απόψεις, αλλά και το άχτι μου.
Η σοβαρότητα του κειμένου είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη σοβαρότητα του συγγραφέα του, αλλά και την εκτίμηση που (αν) μου έχει ο καθένας σας.
(Ευχαριστώ μόνο όσους κατάφεραν να το διαβάσουν μέχρι εδώ!)
Με εκτίμηση για όλους
Πάνος Βασιλόπουλος
(ΥΓ. γράφοντας απαλλάχτηκα από μασομακροπρόθεσμο, Βενιζέλο, ΓΑΠ, μαγείρεμα, δαπάνες εξόδου το Σ/Κ και πέρασα πολύ καλά…)
(ΥΓ2.:Ψηφίζω ενότητα «λευκόλιθο»  για σήμα!)






</div>

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - ανέπτυξε κα

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ