Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο Δήμος Ιστιαίας-Αιδηψού, η τοπική Κοινωνία και η Κρίση

Του Βασίλη Κεδίκογλου

 Η ανεργία έχει κατακλύσει την κοινωνία του Δήμου μας, Ιστιαίας-Αιδηψού. Τα μεσαία και χαμηλά στρώματα αντιμετωπίζουν δυσκολίες επιβίωσης. Τα βλέμματα όλων είναι εστραμμένα προς το Δήμο, κάτι να κάνει.
Παραδοσιακά , από την κατοχή με τα συσσίτια, έως τον εμφύλιο, στην περιοχή μας και στη χώρα, οι Δήμοι και οι Κοινότητες  ήταν προπομποί βοήθειας και συμπαραστάτες σε όλες τις κοινωνικές κρίσεις. Σήμερα ο Δήμος φαίνεται να μην έχει καταλάβει την κρίση υπό την οποία διαβιούν οι Δημότες. Εμφανίζεται ανάλγητος.
Η αγορά έχει νεκρωθεί και ο Δήμος αδρανεί. Όμως τα μηνιαία οικονομικά δελτία της οικονομικής υπηρεσίας του Δήμου μαρτυρούν ότι και καταθέσεις πλεονασματικές υπάρχουν και ενεργητικό προς ρευστοποίηση διατίθεται και άλλες πηγές μπορεί να ενεργοποιηθούν. Όπως:

1.      Πρώτη πηγή απασχόλησης είναι η υλοτόμηση των Δασών Γαλατσάδων-Καματριάδων, Κρυονερίτη, Μηλεών, Μονοκαρυάς, Ταξιάρχη, Τσαπουρνιάς, Κυπαρισσίου, Σίμιας, Καστανιώτισσας. Σήμερα υπάρχει ζήτηση ξύλου και κάρβουνου σε ικανοποιητικές τιμές. Ο Δήμος μπορεί και οφείλει να διευκολύνει τους Συνεταιρισμούς διαχείρισης των Δασών αυτών, στην υλοτόμηση. Μπορεί να απορροφηθούν από 5.000 έως 10.000 ημερομίσθια.

2.      Οργάνωση δημοτικών συνεργείων και ανάθεση εργολαβιών για τον καθαρισμό, εξωραϊσμό των αποχετευτικών δικτύων και ρεμάτων ιδίως αυτών που απολήγουν στις παραλίες. Το δίκτυο των ομβρίων Ιστιαίας από της κατασκευής του παραμένει χωρίς συντήρηση, ενώ καταγγέλλονται και λαθροσυνδέσεις ακαθάρτων.

3.      Ανάθεση εργολαβίας για τις συνδέσεις των οικημάτων με το δίκτυο αποχέτευσης της Αιδηψού με πλείονα συνεργεία, μετά προηγούμενη σύνταξη και έγκριση προδιαγραφής και τιμολογίου που θα εξοφλήσουν οι Δημότες. Οι συνδέσεις θα αποδώσουν σημαντική απασχόληση και έσοδα.

4.      Ανάθεση της κατασκευής της απόσμησης του κεντρικού συλλεκτηρίου φρέατος της αποχέτευσης της Αιδηψού, στο λιμάνι.

5.      Συντήρηση των οδοστρωμάτων των εσωτερικών δρόμων, όπου είναι εφθαρμένα, με μια διαρκή μεσοχρόνια εργολαβική σύμβαση. Εξόφληση μεσοχρονίως και με Δημοτικά ομόλογα.

6.      Ενεργοποίηση των φυσικών αμμορυχείων Ασμηνίου και Ταξιάρχη και πρόγραμμα κατασκευής αγροτικής οδοποιίας με μελέτη των Υπηρεσιών και  συνεργεία του Δήμου και ταυτόχρονα μεσοπρόθεσμη εργολαβία. Ομοίως ποσοστό της εργολαβίας να εξοφληθεί μεσοχρονίως με ομόλογα.

7.      Κίνηση της διαδικασίας αναθεώρησης της οικοδομικής αδείας διατήρησης και αναστήλωσης του Υδροθεραπευτηρίου Άγιοι Ανάργυροι και κινητοποίηση για την δημοπράτηση του έργου. Να χρησιμοποιηθούν οι πιστώσεις που εισπράττει η Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης (ΕΤΑ) από τη Λουτρόπολη. Χρήσιμο να γνωστοποιηθεί ότι η άδεια οικοδομής εκδόθηκε από τον Ιούνιο του 2002, λόγω όμως Ολυμπιακών αγώνων, δεν κατέστη δυνατόν να δημοπρατηθεί.

Ο επακόλουθος Υπουργός Τουρισμού, εξ Εύβοιας ορμώμενος, φοβηθείς μήπως απωλέσει τον τίτλο του «άπραγου Ευβοιώτη πολιτικού» αρνήθηκε να δημοπρατήσει το έργο,  καίτοι οι πιστώσεις ήταν της ΕΤΑ, προερχόμενες από την Λουτρόπολη και στο αίτημα των Υπηρεισών για προκήρυξη διαγωνισμού απάντησε απαξιωτικά για τους Αιδηψίους. Οι πιστώσεις διατέθηκαν για ψευτοδιορισμούς. Το γεγονός αυτό αν συνέβαινε με πολιτικό άλλης περιφέρειας, αυτόν οι πολίτες θα είχαν διαγράψει από τα κατάστιχα των πολιτικών. Ο Δήμος μας όμως του προσφέρει θαλπωρή, στήριξη, προκλητική και χάδια!.
Την ίδια στάση κράτησε ο κύριος και για το εθνικής εμβέλειας έργο, την Μαρίνα της Σκύρου. Δεν δίστασε να μετατρέψει τις πιστώσεις σε ρουσφετολογικούς διορισμούς και απίθανες επιχορηγήσεις και να αναγκάσει τα Ιστιοφόρα των  νησιών μας και του Αιγαίου να πάνε στα τουρκικά παράλια για να ναυλογχήσουν. Αυτή είναι η ιδεολογία του.! «Έξεστι αυτώ ασχημονείν».

8.      Ο Δήμος έχει να αντιμετωπίσει οξέα κοινωνικά προβλήματα. Και πόρους έχει, φθάνει να τους χρησιμοποιήσει, και δυνατότητες έχει. Πρώτα χρειάζεται ομοψυχία της πλειοψηφίας και ενότητα, με διαφορετικές απόψεις, του Δημοτικού Συμβουλίου.
Ακολούθως απαιτείται γνώση και δουλειά. Χωρίς δουλειά τίποτε δεν γίνεται. Κοντά στις άμεσες ενέργειες χρειάζεται να προωθηθεί το πρόγραμμα μελετών για ένταξη έργων στο ΕΣΠΑ και κινητοποίηση για την αποπεράτωση έργων (περιφερειακή Αιδηψού, Λιμάνι Μαντουδίου) με ένταξη στο ΕΣΠΑ.

Τα μηνύματα που εκπέμπονται όμως από τη Δημοτική αρχή ομιλούν, δυστυχώς για έριδες και αγεφύρωτες διχογνωμίες. Οφείλουν να ομονοήσουν και να προσηλωθούν στα καθήκοντά τους. Διαφορετικά να παραιτηθούν. Αν η διχόνοια εξακολουθήσει οι δημότες θα βρεθούν στη δυσάρεστη θέση να αναλάβουν πρωτοβουλία. Θα είναι δυσάρεστο.

Ο Καλλικράτης έχει προνοήσει οι καρέκλες, των Δημοτικών Αρχόντων όλων των βαθμίδων, από του Συμβούλου έως του Δημάρχου, γρήγορα και εύκολα να ξεβιδώνονται και οι άρχοντες να αντικαθίστανται, αν δεν ανταποκρίνονται στα καθήκοντά τους.
Προηγουμένως όμως οι άρχοντες της Δημοτικής εξουσίας πρέπει να ομογενοποιηθούν και να αποφασίσουν «με ποιον θα παν’ και ποιον θ’ αφήσουν» με την κοινωνία και το λαό ή με τα λαμόγια και τα πιράνχας που διαβρώνουν το σώμα του Δήμου. Διαφορετικά «δεν έχει πλοίο, δεν έχει οδό».

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - ανέπτυξε κα

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ