Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αποζημιώσεις σε θύματα τροχαίων από ανασφάλιστα οχήματα



Του κ. Παναγιώτη Γεωργίου Κούβαρη

Αρκετά συχνά πλέον υπάρχουν θύματα τροχαίων ατυχημάτων από ανασφάλιστα (ή άγνωστα) οχήματα, καθώς διευρύνεται η κατηγορία των ανασφάλιστων αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της ασφαλιστικής αγοράς τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα στη χώρα μας ξεπερνούν τα 2 εκατομμύρια και αναμένεται μέχρι το τέλος της χρονιάς να προστεθούν στη στρατιά των ανασφάλιστων άλλες 300.000 Ι.Χ. αυτοκίνητα.
Χιλιάδες πολίτες νιώθουν ανασφαλείς και ξεκρέμαστοι στην περίπτωση που τους συμβεί ένα τέτοιο ατύχημα.
Ωστόσο, βάσει του νόμου 489/1976, προβλέπονται αποζημιώσεις από το Επικουρικό Κεφάλαιο Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων σε πρόσωπα που ζημιώθηκαν από αυτοκινητιστικό
ατύχημα και υπέστησαν είτε υλικές ζημίες είτε σωματικές βλάβες, ακόμα και στις περιπτώσεις θανάτου. Δεν αφορά, όμως, σε όλες τις περιπτώσεις.
Για να απευθυνθεί ένας πολίτης στο Επικουρικό Κεφάλαιο για την αποζημίωσή του, πρέπει να εμπίπτει σε μία από τις εξής περιπτώσεις :
■Το ατύχημα να προκλήθηκε από ανασφάλιστο όχημα.
■Το ατύχημα να προκλήθηκε από άγνωστο όχημα-οδηγό.
■Το ατύχημα να προκλήθηκε από πρόθεση και όχι τυχαία.
■Το ατύχημα να προκλήθηκε από όχημα που ήταν ασφαλισμένο, αλλά η ασφαλιστική εταιρεία πτώχευσε ή ανακλήθηκε η άδεια λειτουργίας της από την Εποπτική Αρχή.
■Το ατύχημα να προκλήθηκε από ορισμένους τύπους οχημάτων (ειδικά οχήματα) ή από οχήματα με ειδική κατηγορία πινακίδων κυκλοφορίας, που δεν ασφαλίζονται από τις ασφαλιστικές εταιρείες.
Το Επικουρικό Κεφάλαιο είναι ένας θεσμός με κοινωνικό χαρακτήρα. Μέλη του είναι αυτοδίκαια όλες οι ασφαλιστικές εταιρείες που ασκούν τον κλάδο ασφάλισης αστικής ευθύνης οχημάτων στην Ελλάδα, ανεξάρτητα από τη νομική μορφή με την οποία δραστηριοποιούνται, δηλαδή είτε με εγκατάσταση στην Ελλάδα (έδρα ή υποκατάστημα) είτε με καθεστώς ελεύθερης παροχής υπηρεσιών είτε ως αλληλασφαλιστικοί συνεταιρισμοί. Επίσης εντάσσονται και τα ΝΠΔΔ ή οι Οργανισμοί Κοινής Ωφέλειας, εφόσον τα αυτοκίνητά τους εξαιρούνται από το νόμο της υποχρεωτικής ασφάλισης.
Για κάθε υπόθεση που αφορά το Επικουρικό Κεφάλαιο ή για περισσότερες πληροφορίες, η διεύθυνση των κεντρικών του γραφείων στην Αθήνα είναι Υπατίας 5, ΤΚ 105 57, τηλέφωνο 210-3327400, ηλεκτρονική διεύθυνση www.epikef.gr


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - ανέπτυξε κα

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ