Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αποζημιώσεις σε θύματα τροχαίων από ανασφάλιστα οχήματα



Του κ. Παναγιώτη Γεωργίου Κούβαρη

Αρκετά συχνά πλέον υπάρχουν θύματα τροχαίων ατυχημάτων από ανασφάλιστα (ή άγνωστα) οχήματα, καθώς διευρύνεται η κατηγορία των ανασφάλιστων αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της ασφαλιστικής αγοράς τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα στη χώρα μας ξεπερνούν τα 2 εκατομμύρια και αναμένεται μέχρι το τέλος της χρονιάς να προστεθούν στη στρατιά των ανασφάλιστων άλλες 300.000 Ι.Χ. αυτοκίνητα.
Χιλιάδες πολίτες νιώθουν ανασφαλείς και ξεκρέμαστοι στην περίπτωση που τους συμβεί ένα τέτοιο ατύχημα.
Ωστόσο, βάσει του νόμου 489/1976, προβλέπονται αποζημιώσεις από το Επικουρικό Κεφάλαιο Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων σε πρόσωπα που ζημιώθηκαν από αυτοκινητιστικό
ατύχημα και υπέστησαν είτε υλικές ζημίες είτε σωματικές βλάβες, ακόμα και στις περιπτώσεις θανάτου. Δεν αφορά, όμως, σε όλες τις περιπτώσεις.
Για να απευθυνθεί ένας πολίτης στο Επικουρικό Κεφάλαιο για την αποζημίωσή του, πρέπει να εμπίπτει σε μία από τις εξής περιπτώσεις :
■Το ατύχημα να προκλήθηκε από ανασφάλιστο όχημα.
■Το ατύχημα να προκλήθηκε από άγνωστο όχημα-οδηγό.
■Το ατύχημα να προκλήθηκε από πρόθεση και όχι τυχαία.
■Το ατύχημα να προκλήθηκε από όχημα που ήταν ασφαλισμένο, αλλά η ασφαλιστική εταιρεία πτώχευσε ή ανακλήθηκε η άδεια λειτουργίας της από την Εποπτική Αρχή.
■Το ατύχημα να προκλήθηκε από ορισμένους τύπους οχημάτων (ειδικά οχήματα) ή από οχήματα με ειδική κατηγορία πινακίδων κυκλοφορίας, που δεν ασφαλίζονται από τις ασφαλιστικές εταιρείες.
Το Επικουρικό Κεφάλαιο είναι ένας θεσμός με κοινωνικό χαρακτήρα. Μέλη του είναι αυτοδίκαια όλες οι ασφαλιστικές εταιρείες που ασκούν τον κλάδο ασφάλισης αστικής ευθύνης οχημάτων στην Ελλάδα, ανεξάρτητα από τη νομική μορφή με την οποία δραστηριοποιούνται, δηλαδή είτε με εγκατάσταση στην Ελλάδα (έδρα ή υποκατάστημα) είτε με καθεστώς ελεύθερης παροχής υπηρεσιών είτε ως αλληλασφαλιστικοί συνεταιρισμοί. Επίσης εντάσσονται και τα ΝΠΔΔ ή οι Οργανισμοί Κοινής Ωφέλειας, εφόσον τα αυτοκίνητά τους εξαιρούνται από το νόμο της υποχρεωτικής ασφάλισης.
Για κάθε υπόθεση που αφορά το Επικουρικό Κεφάλαιο ή για περισσότερες πληροφορίες, η διεύθυνση των κεντρικών του γραφείων στην Αθήνα είναι Υπατίας 5, ΤΚ 105 57, τηλέφωνο 210-3327400, ηλεκτρονική διεύθυνση www.epikef.gr


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Εκδήλωση για την ΕΛΔΥΚ στο Σπαθάρι

  της Γιάννας Κορέλη -Μπουλουγούρη φωτο Γιάννη Δραπανιώτη Το Σάββατο   14 Σεπτεμβρίου 2019 έγινε με κάθε επισημότητα   η καθιερωμένη τελετή απόδοσης τιμών στους πεσόντες αξιωματικούς και οπλίτες της Ελληνικής Δύναμης Κύπρου κατά την Τουρκική εισβολή τον Ιούλιο και Αύγουστο του 1974. Τη φετινή εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους οι εξής: Ο πρέσβης   της Κυπριακής   Δημοκρατίας κ. Κενεβέζος Κυριάκος   Ο εκπρόσωπος της   Σχολής Πεζικού Χαλκίδας συνταγματάρχης κ.   Πράγιας Αντώνιος, επικεφαλής στρατιωτικής αντιπροσωπείας.    Ο εκπρόσωπος της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας περιφερειακός σύμβουλος κ. Τοουλιάς Ανδρέας,     Ο   διοικητής του Αστυνομικού τμήματος Μαντουδίου     Αστυνόμος Β’ κ. Ντούλμας Δημήτριας   Ο προϊστάμενος του Λιμενικού Σταθμού Μαντουδίου   Υποπλοίαρχος Λιμενικού κ . Ζυγογιάννης Κωνσταντίνος    Ο προϊστάμενος του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Μαντουδίου,   πυρονόμος   κ. Φίφας Αθανάσιος     Ο Δήμαρχος   Μαντουδίου-Λίμνης-Αγ. Άννας κ. Τσαπουρν

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ο δρόμος της απώλειας

του ΠΒ   στις Ροβιές οι ταμπέλες κλείνουν ένα ανοιχτό δρόμο... Φαντάσου να βιάζεσαι να προφτάσεις το φέρρυ στον Αγιόκαμπο ξεκινώντας από τη Λίμνη.Μόλις φτάσεις στη στροφή για Βουτά Ιστιαία, βλέπεις και τρελαίνεσαι, τα τόξα να σου δείχνουν υποχρεωτικά πορεία για Αιδηψό μέσω Ιστιαίας. Να γκαζώνεις στο δρόμο προς Βουτά για να κερδίσεις τον παραπάνω χρόνο που χρειάζεσαι,