Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΕΛΜΕ:Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί




 «Αλήθεια, με τι πρόσωπα θα πάτε να τιμήσετε τους ήρωες του ’21 που θυσιάστηκαν για την Εθνική μας Ανεξαρτησία, όταν έχετε παραδώσει -γεγονός πρωτοφανές στην ιστορία μας- αυτή την Ανεξαρτησία στους ξένους, βάζοντας οικειοθελώς τον ελληνικό λαό κάτω από τον ζυγό των ανελέητων ξένων τοκογλύφων;»       Μϊκης Θεοδωράκης.
Η κυβέρνηση των εθελόδουλων τεχνοκρατών και πολιτικών επιβεβαίωσε με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο  το ρόλο που έχει αναλάβει: να συνεχίσει αυτή την καταστροφική για τη χώρα πολιτική, οδηγώντας τους εργαζομένους όλο και περισσότερο στην ανεργία και την
πλήρη εξαθλίωση. Γι’ αυτό και αποδυναμώνεται ηθικά και πολιτικά. Το νέο Μνημόνιο έχει καταδικαστεί στη συνείδηση του λαού και η υλοποίησή του θα συναντά καθημερινά την οργανωμένη και αποφασιστική πάλη των εργαζομένων.

 Η άθλια κατάσταση που αντιμετωπίζουμε καθημερινά στον τομέα της εκπαίδευσης δείχνει ανάγλυφα τα αδιέξοδα όπου οδηγείται η κοινωνία σε όλους τους τομείς της. Πρώτο θύμα αυτής της πολιτικής είναι η νεολαία, οι μαθητές και μαθήτριές μας. Μέσα από αλλεπάλληλες νομοθετικές παρεμβάσεις αποκρυσταλλώνεται ένα σχολείο απογυμνωμένο από βασικές εκπαιδευτικές λειτουργίες. Η Παιδεία καλείται σήμερα να αντιμετωπίσει μια πολιτική περικοπών χωρίς τέλος, με καταργήσεις σχολείων, υπερφορτωμένα σχολικά τμήματα, ανεπαρκή κονδύλια για τις λειτουργικές ανάγκες, την ενίσχυση φραγμών και διακρίσεων στη μόρφωση των παιδιών.
·        
Στο «νέο σχολείο», δεν έχουν πλέον θέση εκπαιδευτικές δομές και υπηρεσίες που θα μπορούσαν να συμβάλουν στην «αντιστάθμιση» των δυσκολιών που κάποια παιδιά αντιμετωπίζουν στο σχολείο με ιδιαίτερη οξύτητα (ΚΕΔΔΥ, ΚΕΣΥΠ, ενισχυτική διδασκαλία, πρόσθετη διδακτική στήριξη, μέτρα στήριξης παιδιών μεταναστών κ.λπ.).  Δεν βρίσκουν θέση ούτε καν δομές και υπηρεσίες που μπορούν να κάνουν τη μάθηση πιο ελκυστική και αποτελεσματική για όλα τα παιδιά (σχολικές βιβλιοθήκες, πολιτιστικές και αθλητικές δραστηριότητες κ.ο.κ.). Το δημόσιο σχολείο γίνεται έτσι πιο απρόσωπο και απωθητικό.
Για την κάλυψη των κενών που δημιουργεί αυτή η απογύμνωση της εκπαίδευσης οι γονείς εξωθούνται να προστρέξουν στην ιδιωτική κερδοσκοπία. Επιβαρύνεται έτσι αφόρητα ο οικογενειακός προϋπολογισμός σε μια περίοδο που οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν δυσβάσταχτα τα βάρη της γενικότερης οικονομικής πολιτικής. 
Η κυβέρνηση δεν παίρνει κανένα ουσιαστικό μέτρο για την πρόληψη και την αντιμετώπιση των μεγάλων προβλημάτων της νεολαίας, αντίθετα προκαλεί τη μαθητική διαρροή, τον οργανικό και  λειτουργικό αναλφαβητισμό, τη διάδοση της βίας και των εξαρτησιογόνων ουσιών, και τον εκπαιδευτικό και κοινωνικό αποκλεισμό.
Αντίθετα, επιστρατεύει τους κατασταλτικούς μηχανισμούς σε βάρος όλων εκείνων που ορθώνουν το ανάστημά τους και αντιστέκονται στις σκοταδιστικές επιδιώξεις τους. Η αστυνομική βία και ο <<χημικός πόλεμος>> συμπορεύονται με την απίστευτη σε έκταση και αισχρότητα επιχείρηση παραπλάνησης της κοινής γνώμης από εξαγορασμένα μέσα μαζικής «ενημέρωσης».  
Απέναντι σε αυτή την πρωτοφανή επίθεση που δέχεται η δημόσια, δωρεάν παρεχόμενη παιδεία, απέναντι σε αυτή την καταστροφική επίθεση που δέχονται οι συλλογικές μας κατακτήσεις, δεν υπάρχει παρά μονάχα μια διέξοδος. Είναι ο δρόμος του ενωτικού, ανυποχώρητου αγώνα.
Η εξέγερση του λαού είναι αυτή που θα βάλει φραγμό στα ανδρείκελα της κυβέρνησης Παπαδήμου και τους πάτρωνές της.
·         Η εξέγερση της λογικής των πολλών ενάντια στον παραλογισμό του συμφέροντος των ελαχίστων.
·         Η εξέγερση των συναισθημάτων της αλληλεγγύης και της ομοψυχίας απέναντι στο διχαστικό ατομικισμό.   
Να φύγουν τώρα αυτοί και η πολιτική τους. 
Ή αυτοί ή εμείς!
 Μαζί μπορούμε να τους νικήσουμε.



                      Για το Δ. Σ. της ΕΛΜΕ


   Ο Πρόεδρος                                        Η Γεν. Γραμματέας
Σιόλιας Νικόλαος                                      Σπανού Βασιλική    

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - ανέπτυξε κα

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ