Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ένας στους δύο φοβάται την... Ανάσταση!

Οι μισοί Έλληνες φοβούνται να πάνε στην εκκλησία την Ανάσταση
λόγω...κροτίδων και βεγγαλικών. Όσο και αν ακούγεται παράξενο και σε
μερικούς αστείο είναι όμως η αλήθεια. Και θα μπορούσαμε να πούμε ότι
δεν έχουν και άδικο που δεν πάνε στην εκκλησία την Ανάσταση. Γιατί;
Παιδιά ηλικίας από 10 ως 14 ετών είναι τα συνηθέστερα θύματα
βεγγαλικών και μάλιστα από αυτοτραυματισμό, ενώ τα περισσότερα
ατυχήματα συμβαίνουν την περίοδο του Πάσχα. Επιπλέον, ένας στους δύο

ενηλίκους αποφεύγει να πάει στην εκκλησία το βράδυ του Μεγάλου
Σαββάτου για την Ανάσταση επειδή φοβάται τα βεγγαλικά. Και αν στο
Βροντάδο της Χίου το έχουν έθιμο και κάθε χρόνο βάζουν φωτιά στο χωριό
με τις εκτοξεύσεις βεγγαλικών, προσελκύοντας το ενδιαφέρον τουριστών
απ΄ όλη την Ελλάδα για το Πάσχα, σε άλλες περιοχές της χώρας ο
<<πόλεμος>> διώχνει τον κόσμο από πλατείες και εκκλησίες. Όπως γράφει το
"Βήμα" σε έρευνα του Πανελλήνιου Κέντρου Οικολογικών Ερευνών δείχνει
ότι πολλοί φοβούνται να πηγαίνουν πλέον στην εκκλησία λόγω της
πιθανότητας να τους προκληθεί κάποιο ατύχημα από βεγγαλικά. Κατά μέσον
όρο, το 48% των ατόμων όλων των ηλικιών δεν πηγαίνει στην εκκλησία το
βράδυ της Ανάστασης εξαιτίας των κροτίδων. Σύμφωνα μάλιστα με στοιχεία
του Κέντρου Έρευνας και Πρόληψης Ατυχημάτων (ΚΕΠΑ), τα περισσότερα
ατυχήματα συμβαίνουν σε παιδιά και εφήβους. Οι τραυματισμοί
κυμαίνονται από εγκαύματα ελαφριάς μορφής ως και ακρωτηριασμούς ή
απώλεια ματιών. Πυροτεχνουργοί της ΕΛ.ΑΣ. κρούουν τον κώδωνα του
κινδύνου και επισημαίνουν ότι εκρηκτικές ύλες που μπορούν να
ανατινάξουν ολόκληρες συνοικίες πυκνοκατοικημένων πόλεων
χρησιμοποιούνται στην κατασκευή πυροτεχνημάτων για το βράδυ της
Ανάστασης. Οι αστυνομικοί επισημαίνουν ότι οι προσμίξεις που
χρησιμοποιούνται για την κατασκευή και η λανθασμένη χρήση μπορεί να
προκαλέσουν ακόμη και το θάνατο. Είναι χαρακτηριστικό ότι μεταξύ των
υλικών που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή κροτίδων είναι η
πυρίτιδα, η οποία μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα επικίνδυνη όταν είναι
κλεισμένη σε συσκευασία, ενώ πολλοί, κυρίως στα νησιά, χρησιμοποιούν
δυναμίτιδα. Τα πυροτεχνήματα, τα βεγγαλικά και κροτίδες πάντως έχουν
κάνει ήδη την εμφάνισή τους σε πάγκους μικροπωλητών, σε μίνι μάρκετ,
σε ψιλικατζίδικα, σε περίπτερα, ακόμη και σε φούρνους. Μάλιστα οι
γνωρίζοντες τα ζητούν με τις ειδικές ονομασίες τους όπως <<γουρούνες>>,
<<σκορδάκια>>, <<σφυρίχτρες>>, <<κρακεράκια>>, <<παγίδες>> και άλλα. Η
πλειονότητα των πελατών είναι μικρά παιδιά, κυρίως αγόρια, μαθητές
Γυμνασίου και Λυκείου. Όπως αναφέρουν αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ., τα
παιδιά δεν γνωρίζουν τις συνέπειες από τη λανθασμένη χρήση αυτών των
πυροτεχνημάτων και έτσι τα βάζουν σε τούβλα ή σε κάδους απορριμμάτων,
αυξάνοντας το ρίσκο. Το βράδυ της Ανάστασης συνήθως τα ρίχνουν πολύ
κοντά ή και ανάμεσα στους πιστούς που παρακολουθούν τη Θεία
Λειτουργία, με αποτέλεσμα να σημειώνονται τραυματισμοί ανυποψίαστων
πολιτών. Τα... πυρομαχικά της Ανάστασης προέρχονται ως επί το πλείστον
από εργαστήρια που βρίσκονται σε χώρες της Ασίας, όπως η Κίνα. Στην
Ελλάδα όμως φθάνουν από τη Γερμανία, την Ιταλία και χώρες της
Ανατολικής Ευρώπης με κάθε τρόπο, κυρίως κρυμμένα μέσα σε άλλα
προϊόντα, καθώς το μέγεθός τους είναι μικρό. Οι αστυνομικές υπηρεσίες
σε όλη τη χώρα έχουν ξεκινήσει έρευνες για τον εντοπισμό
επιχειρηματιών που πουλούν παράνομα πυροτεχνήματα.
poliths.dhmou.istiaias

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - ανέπτυξε κα

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ