Μετά από την αναταραχή που προκλήθηκε τόσο σε γονείς όσο και στα ίδια
τα παιδιά εν όψει της προοπτικής των συγχωνεύσεων των σχολείων στην
Εύβοια, αλλά και όλα τα προβλήματα που ανέκυψαν με τις μαθητικές
μετακινήσεις στην ίδια αυτή περιοχή, ζητήματα που έχουν ως κοινό
παρονομαστή το σοβαρό έλλειμμα προτεραιότητας της κυβέρνησης σε
ζητήματα παιδείας και που καταλήγουν στην υπο-χρηματοδότηση αυτής,
σήμερα και εν όψει των πανελλαδικών εξετάσεων του 2011, η κυβέρνηση
σχεδιάζει τον δραματικό περιορισμό των εξεταστικών κέντρων. Και το
κριτήριο, παραμένει τα ίδια και μοναδικό: πως θα περιοριστεί η δαπάνη,
αγνοώντας τις ψυχικές, σωματικές και οικονομικές συνέπειες που τέτοιες
ενέργειες προκαλούν στα παιδιά και στις οικογένειες τους.
Οι μετακινήσεις των παιδιών που ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές της
Εύβοιας προς τα νέο-οριζόμενα εξεταστικά κέντρα, μέσω ιδιαίτερα
επικίνδυνου οδικού δικτύου και με τη δεδομένη αγωνία των γονιών τους,
που εκ των πραγμάτων θα αναγκαστούν να μετακινήσουν τα παιδιά τους,
επιβαρύνει ακόμα περισσότερο τα παιδιά και τις οικογένειες τους, πέραν
της αλλαγής του οικείου για αυτά σχολικού περιβάλλοντος και του άγχους
που συνοδεύει τις κρίσιμες αυτές στιγμές στην εκπαιδευτική πορεία των
μαθητών. Οι δε συνθήκες εξέτασης δεν θα είναι ισότιμες, εφόσον κάποια
παιδιά θα αναγκαστούν να υποστούν ένα δυσανάλογο φυσικό και
συναισθηματικό κόστος, που θα τους φέρει σε δυσχερέστερη θέση σε σχέση
με άλλα.
Μέχρι σήμερα υπάρχουν ισάριθμα εξεταστικά κέντρα στην Εύβοια με τον
αριθμό των Ενιαίων Λυκείων και μάλιστα πέρυσι κάθε ένα από αυτά τα
Κέντρα είχε προμηθευτεί ειδικό εξοπλισμό για τη διενέργεια των
εξετάσεων, συνολικής δαπάνης EURO 4000 - 6000, που στην περίπτωση της
κατάργησης κάποιων από αυτά θα πάει χαμένος.
Ήδη, φήμες περί συγχωνεύσεων έχουν δημιουργήσει αντιδράσεις από τους
εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς και από τους Συλλόγους
Γονέων και Κηδεμόνων για τις εξής περιπτώσεις: Ενιαίο Λύκειο (Ε.Λ.)
Ερέτριας με το Ε.Λ. Αμάρυνθου, Ε.Λ. Βαθέως-Αυλίδος με Λύκειο της
Χαλκίδας, το 3ο Ε.Λ. Χαλκίδος με το Ε.Λ. Αρτάκης και το Ε.Λ. Αγ.
Άννας με το Ε.Λ. Μαντουδίου.
Με βάση τα παραπάνω δεδομένα,
Ερωτάται η κα. Υπουργός
1. Υπάρχει η πρόθεση του Υπουργείου να συγχωνεύσει Εξεταστικά Κέντρα
στην Εύβοια;
2. Για ποιους λόγους συζητείται η μείωση του αριθμού των Εξεταστικών
Κέντρων των Πανελλαδικών Εξετάσεων στην Εύβοια; Έχουν ληφθεί υπόψη οι
γεωγραφικές ιδιαιτερότητες της περιοχής, καθώς και οι αρνητικές
συνέπειες που θα επιβαρύνουν τόσο τους μαθητές, όσο και τις
οικογένειες τους; Ποια είναι τα κριτήρια για αυτές τις καταργήσεις και
συγχωνεύσεις;
3. Τι προβλέπεται να γίνει με τον νέο ειδικό εξοπλισμό για τα
Εξεταστικά Κέντρα που αποκτήθηκε πέρυσι;
Οι ερωτών Βουλευτής
ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ
τα παιδιά εν όψει της προοπτικής των συγχωνεύσεων των σχολείων στην
Εύβοια, αλλά και όλα τα προβλήματα που ανέκυψαν με τις μαθητικές
μετακινήσεις στην ίδια αυτή περιοχή, ζητήματα που έχουν ως κοινό
παρονομαστή το σοβαρό έλλειμμα προτεραιότητας της κυβέρνησης σε
ζητήματα παιδείας και που καταλήγουν στην υπο-χρηματοδότηση αυτής,
σήμερα και εν όψει των πανελλαδικών εξετάσεων του 2011, η κυβέρνηση
σχεδιάζει τον δραματικό περιορισμό των εξεταστικών κέντρων. Και το
κριτήριο, παραμένει τα ίδια και μοναδικό: πως θα περιοριστεί η δαπάνη,
αγνοώντας τις ψυχικές, σωματικές και οικονομικές συνέπειες που τέτοιες
ενέργειες προκαλούν στα παιδιά και στις οικογένειες τους.
Οι μετακινήσεις των παιδιών που ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές της
Εύβοιας προς τα νέο-οριζόμενα εξεταστικά κέντρα, μέσω ιδιαίτερα
επικίνδυνου οδικού δικτύου και με τη δεδομένη αγωνία των γονιών τους,
που εκ των πραγμάτων θα αναγκαστούν να μετακινήσουν τα παιδιά τους,
επιβαρύνει ακόμα περισσότερο τα παιδιά και τις οικογένειες τους, πέραν
της αλλαγής του οικείου για αυτά σχολικού περιβάλλοντος και του άγχους
που συνοδεύει τις κρίσιμες αυτές στιγμές στην εκπαιδευτική πορεία των
μαθητών. Οι δε συνθήκες εξέτασης δεν θα είναι ισότιμες, εφόσον κάποια
παιδιά θα αναγκαστούν να υποστούν ένα δυσανάλογο φυσικό και
συναισθηματικό κόστος, που θα τους φέρει σε δυσχερέστερη θέση σε σχέση
με άλλα.
Μέχρι σήμερα υπάρχουν ισάριθμα εξεταστικά κέντρα στην Εύβοια με τον
αριθμό των Ενιαίων Λυκείων και μάλιστα πέρυσι κάθε ένα από αυτά τα
Κέντρα είχε προμηθευτεί ειδικό εξοπλισμό για τη διενέργεια των
εξετάσεων, συνολικής δαπάνης EURO 4000 - 6000, που στην περίπτωση της
κατάργησης κάποιων από αυτά θα πάει χαμένος.
Ήδη, φήμες περί συγχωνεύσεων έχουν δημιουργήσει αντιδράσεις από τους
εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς και από τους Συλλόγους
Γονέων και Κηδεμόνων για τις εξής περιπτώσεις: Ενιαίο Λύκειο (Ε.Λ.)
Ερέτριας με το Ε.Λ. Αμάρυνθου, Ε.Λ. Βαθέως-Αυλίδος με Λύκειο της
Χαλκίδας, το 3ο Ε.Λ. Χαλκίδος με το Ε.Λ. Αρτάκης και το Ε.Λ. Αγ.
Άννας με το Ε.Λ. Μαντουδίου.
Με βάση τα παραπάνω δεδομένα,
Ερωτάται η κα. Υπουργός
1. Υπάρχει η πρόθεση του Υπουργείου να συγχωνεύσει Εξεταστικά Κέντρα
στην Εύβοια;
2. Για ποιους λόγους συζητείται η μείωση του αριθμού των Εξεταστικών
Κέντρων των Πανελλαδικών Εξετάσεων στην Εύβοια; Έχουν ληφθεί υπόψη οι
γεωγραφικές ιδιαιτερότητες της περιοχής, καθώς και οι αρνητικές
συνέπειες που θα επιβαρύνουν τόσο τους μαθητές, όσο και τις
οικογένειες τους; Ποια είναι τα κριτήρια για αυτές τις καταργήσεις και
συγχωνεύσεις;
3. Τι προβλέπεται να γίνει με τον νέο ειδικό εξοπλισμό για τα
Εξεταστικά Κέντρα που αποκτήθηκε πέρυσι;
Οι ερωτών Βουλευτής
ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ