Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Λιχάδα : Αδιάβατος ο δρόμος Κάβου - Φάρου

από τη Βόρεια Εύβοια-138
Η διάβρωση εξαφανίζει τον μοναδικό παραλιακό δρόμο


Τραγική είναι η εικόνα του δρόμου που συνδέει τον Αη Γιώργη με τον
Φάρο. <<Περάσαμε έναν χειμώνα εφιαλτικό>>, δηλώνουν οι κάτοικοι της

περιοχής. <<Μόνο τα τετρακίνητα αυτοκίνητα περνούν. Υπάρχουν άρρωστοι
άνθρωποι που πρέπει να μετακινούνται συνεχώς. Μας έχουν εγκαταλείψει
στην τύχη μας>>. Πραγματικά άνοιξη τώρα και μπορούμε να φανταστούμε πως

μετακινούνταν αυτοί οι άνθρωποι τον χειμώνα. Από την μια μεριά η
θάλασσα συνεχώς κατατρώει τον δρόμο και από την άλλη κάποιοι
ιδιοκτήτες έφραξαν μέχρι τελευταίας σπιθαμής. Αποτέλεσμα είναι να μην
μένει χώρος για ... δρόμο!! <<Προσπαθήσαμε τότε δικαστικά να τραβηχτούν
οι μάντρες αλλά οι ιδιοκτήτες προσκόμισαν δικαιολογητικά ιδιοκτησίας
με αποτέλεσμα να μην καταφέρουμε τίποτα>>, δήλωσε ο Θανάσης Καψοράχης
παλιός κοινοτάρχης. <<Το πρόβλημα επιδεινώθηκε τα τελευταία δυο χρόνια,
όπου είχαμε ισχυρούς νοτιάδες, πρωτόγνωρους για την περιοχή. Σε μήκος
δέκα χιλιομέτρων είχαμε διάβρωση ακτογραμμής με αποτέλεσμα ο δρόμος να
καταστραφεί>>, δήλωσε ο πρώην κοινοτάρχης Στάθης Καρανικολός. Οι
ιδιοκτήτες θα μπορούσαν να συμφωνήσουν να τραβήξουν ενδότερα τις
μάντρες, όταν η Νομαρχία Εύβοιας ηλεκτροδότησε τον οικισμό και τις
κατοικίες γιατί ουσιαστικά νομιμοποιήθηκε. Τότε, η τότε Πρόεδρος
Αθανασία Ζαγκανά, θα έπρεπε να προτείνει στους οικιστές, να τραβήξουν
τις μάντρες από τον δρόμο. Φυσικά αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση και
οι μάντρες θα βρεθούν μέσα στη θάλασσα. Όμως πέραν της λύσης ο δρόμος
είναι απαραίτητος και πρέπει να γίνει προσπελάσιμος άμεσα. Υπάρχουν
λακκούβες, καθιζήσεις, πέτρες κλπ. Το θέμα τέθηκε στο Δημοτικό
Συμβούλιο Ιστιαίας -Αιδηψού από την αντιπολίτευση και ο αρμόδιος
αντιδήμαρχος δήλωσε ότι <<δεν υπάρχουν οδηγοί για τα γκρέϊτερ, ώστε να
γίνει διαμόρφωση του οδοστρώματος>>. Δηλαδή για το ελάχιστο που μπορεί
να γίνει, ο Δήμος δηλώνει αδυναμία. Θα πρέπει να περιμένουν οι
κάτοικοι της περιοχής να γίνει πρόσληψη εποχικού προσωπικού στο δήμο
ώστε να γίνει το αυτονόητο.
Το πρόβλημα βέβαια είναι πολυσύνθετο, διότι ουσιαστικά πρέπει να γίνει
δρόμος πάνω στην ακτογραμμή. Λύση δεν αποτελεί η τοποθέτηση βράχων
γιατί αλλοιώνεται μια από τις ομορφότερες παραλίες. Το ζήτημα θα
πρέπει να αντιμετωπιστεί από την Περιφέρεια με ένταξη Λιμενικού έργου.
Έπρεπε όμως να είχε ήδη τεθεί το πρόβλημα στην πρώην Νομαρχία για
σύνταξη μελέτης, ώστε τώρα να μπορούσε να υποβληθεί στο ΕΣΠΑ. Δυστυχώς
όμως αυτό δεν έγινε. Δηλαδή ούτε ενημέρωση, προς Νομαρχία που είχε
Διεύθυνση Λιμενικών, ούτε στην Περιφέρεια. Την ίδια τακτική φαίνεται
ότι ακολουθεί και ο νυν Δήμος. Επίσης το πρόβλημα είναι και
χωροταξικό, αφού δεν υπάρχει ούτε εσωτερικός δρόμος !!! Δηλαδή αν τον
επόμενο χειμώνα η διάβρωση προχωρήσει άλλα δυο μέτρα δεν θα υπάρχει
πρόσβαση στην περιοχή (70 σπίτια), από πουθενά.




Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - ανέπτυξε κα

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ΚΛΗΜΗΣ ΖΩΚΑΡΗΣ-ΝΕΟ ΑΝΘΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ-

ΤΟΥ Γ. ΣΤΑΡΑΝΤΖΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ Ο Αρχ/της Κλήμης Ζώκαρης -εξ Αιδηψού, «ουκ ασήμου πόλεως πολίτης»-, έχει μία ακατάπαυστη πνευματική δημιουργία και παραγωγή στη θεολογική και φιλοσοφική σκέψη. Το τελευταίο χρονικά έργο του ο «Ωριγένης» είναι ένα σύγγραμμα άρτιο και ολοκληρωμένο μέσα στη θεολογική και φιλοσοφική γραμματεία μας. Αποδεικνύει το εύρος των γνώσεων του πάνω στην Αρχαία Ελληνική σκέψη - Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Επίκουρος, Κυνικοί, Στωικοί - αλλά και το βάθος της θεολογικής του παιδείας και το ύψιστο βεληνεκές των ερευνών του και των θεολογικών του μελετών που με τον τίτλο «ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ» ανέρχονται σε 10 τόμους! Αν δε σε αυτούς τους τόμους προστεθεί η λάμψη και η γοητεία του προσωπικού του ύφους, συγκροτούν μία ΑΡΙΣΤΗ πραγματεία πάνω σε θεολογικά θέματα και στους Μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Μόλις μου έστειλε τον «ΩΡΙΓΕΝΗ» -ήταν καλοκαίρι στην Αιδηψό-τον διάβασα και ένοιωσα μεγάλη πνευματική απόλαυση. Τελώ πράγματι κάτω από τη γοητεία της Νέας αυτής μελέτης του και θ