Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Λιχάδα : Αδιάβατος ο δρόμος Κάβου - Φάρου

από τη Βόρεια Εύβοια-138
Η διάβρωση εξαφανίζει τον μοναδικό παραλιακό δρόμο


Τραγική είναι η εικόνα του δρόμου που συνδέει τον Αη Γιώργη με τον
Φάρο. <<Περάσαμε έναν χειμώνα εφιαλτικό>>, δηλώνουν οι κάτοικοι της

περιοχής. <<Μόνο τα τετρακίνητα αυτοκίνητα περνούν. Υπάρχουν άρρωστοι
άνθρωποι που πρέπει να μετακινούνται συνεχώς. Μας έχουν εγκαταλείψει
στην τύχη μας>>. Πραγματικά άνοιξη τώρα και μπορούμε να φανταστούμε πως

μετακινούνταν αυτοί οι άνθρωποι τον χειμώνα. Από την μια μεριά η
θάλασσα συνεχώς κατατρώει τον δρόμο και από την άλλη κάποιοι
ιδιοκτήτες έφραξαν μέχρι τελευταίας σπιθαμής. Αποτέλεσμα είναι να μην
μένει χώρος για ... δρόμο!! <<Προσπαθήσαμε τότε δικαστικά να τραβηχτούν
οι μάντρες αλλά οι ιδιοκτήτες προσκόμισαν δικαιολογητικά ιδιοκτησίας
με αποτέλεσμα να μην καταφέρουμε τίποτα>>, δήλωσε ο Θανάσης Καψοράχης
παλιός κοινοτάρχης. <<Το πρόβλημα επιδεινώθηκε τα τελευταία δυο χρόνια,
όπου είχαμε ισχυρούς νοτιάδες, πρωτόγνωρους για την περιοχή. Σε μήκος
δέκα χιλιομέτρων είχαμε διάβρωση ακτογραμμής με αποτέλεσμα ο δρόμος να
καταστραφεί>>, δήλωσε ο πρώην κοινοτάρχης Στάθης Καρανικολός. Οι
ιδιοκτήτες θα μπορούσαν να συμφωνήσουν να τραβήξουν ενδότερα τις
μάντρες, όταν η Νομαρχία Εύβοιας ηλεκτροδότησε τον οικισμό και τις
κατοικίες γιατί ουσιαστικά νομιμοποιήθηκε. Τότε, η τότε Πρόεδρος
Αθανασία Ζαγκανά, θα έπρεπε να προτείνει στους οικιστές, να τραβήξουν
τις μάντρες από τον δρόμο. Φυσικά αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση και
οι μάντρες θα βρεθούν μέσα στη θάλασσα. Όμως πέραν της λύσης ο δρόμος
είναι απαραίτητος και πρέπει να γίνει προσπελάσιμος άμεσα. Υπάρχουν
λακκούβες, καθιζήσεις, πέτρες κλπ. Το θέμα τέθηκε στο Δημοτικό
Συμβούλιο Ιστιαίας -Αιδηψού από την αντιπολίτευση και ο αρμόδιος
αντιδήμαρχος δήλωσε ότι <<δεν υπάρχουν οδηγοί για τα γκρέϊτερ, ώστε να
γίνει διαμόρφωση του οδοστρώματος>>. Δηλαδή για το ελάχιστο που μπορεί
να γίνει, ο Δήμος δηλώνει αδυναμία. Θα πρέπει να περιμένουν οι
κάτοικοι της περιοχής να γίνει πρόσληψη εποχικού προσωπικού στο δήμο
ώστε να γίνει το αυτονόητο.
Το πρόβλημα βέβαια είναι πολυσύνθετο, διότι ουσιαστικά πρέπει να γίνει
δρόμος πάνω στην ακτογραμμή. Λύση δεν αποτελεί η τοποθέτηση βράχων
γιατί αλλοιώνεται μια από τις ομορφότερες παραλίες. Το ζήτημα θα
πρέπει να αντιμετωπιστεί από την Περιφέρεια με ένταξη Λιμενικού έργου.
Έπρεπε όμως να είχε ήδη τεθεί το πρόβλημα στην πρώην Νομαρχία για
σύνταξη μελέτης, ώστε τώρα να μπορούσε να υποβληθεί στο ΕΣΠΑ. Δυστυχώς
όμως αυτό δεν έγινε. Δηλαδή ούτε ενημέρωση, προς Νομαρχία που είχε
Διεύθυνση Λιμενικών, ούτε στην Περιφέρεια. Την ίδια τακτική φαίνεται
ότι ακολουθεί και ο νυν Δήμος. Επίσης το πρόβλημα είναι και
χωροταξικό, αφού δεν υπάρχει ούτε εσωτερικός δρόμος !!! Δηλαδή αν τον
επόμενο χειμώνα η διάβρωση προχωρήσει άλλα δυο μέτρα δεν θα υπάρχει
πρόσβαση στην περιοχή (70 σπίτια), από πουθενά.




Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Εκδήλωση για την ΕΛΔΥΚ στο Σπαθάρι

  της Γιάννας Κορέλη -Μπουλουγούρη φωτο Γιάννη Δραπανιώτη Το Σάββατο   14 Σεπτεμβρίου 2019 έγινε με κάθε επισημότητα   η καθιερωμένη τελετή απόδοσης τιμών στους πεσόντες αξιωματικούς και οπλίτες της Ελληνικής Δύναμης Κύπρου κατά την Τουρκική εισβολή τον Ιούλιο και Αύγουστο του 1974. Τη φετινή εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους οι εξής: Ο πρέσβης   της Κυπριακής   Δημοκρατίας κ. Κενεβέζος Κυριάκος   Ο εκπρόσωπος της   Σχολής Πεζικού Χαλκίδας συνταγματάρχης κ.   Πράγιας Αντώνιος, επικεφαλής στρατιωτικής αντιπροσωπείας.    Ο εκπρόσωπος της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας περιφερειακός σύμβουλος κ. Τοουλιάς Ανδρέας,     Ο   διοικητής του Αστυνομικού τμήματος Μαντουδίου     Αστυνόμος Β’ κ. Ντούλμας Δημήτριας   Ο προϊστάμενος του Λιμενικού Σταθμού Μαντουδίου   Υποπλοίαρχος Λιμενικού κ . Ζυγογιάννης Κωνσταντίνος    Ο προϊστάμενος του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Μαντουδίου,   πυρονόμος   κ. Φίφας Αθανάσιος     Ο Δήμαρχος   Μαντουδίου-Λίμνης-Αγ. Άννας κ. Τσαπουρν

Μετασχηματιστές που κάνουν... ΜΠΑΜ!

Η ΔΕΗ χρησιμοποιεί στο δίκτυο της μετασχηματιστές διανομής με πλήρωση ελαίων (λαδιού), γιατί το λάδι έχει διηλεκτρικές και ψυκτικές ιδιότητες. Όταν προκληθεί εσωτερικό βραχυκύκλωμα το λάδι διασπάται σε εύφλεκτα αέρια (μεθάνιο, κτλ) και τότε δημιουργείται υπερπίεση η οποία οδηγεί σε διάρρηξη του δοχείου του μετασχηματιστή, σε ανάφλεξη των αερίων (λόγω της υψηλής θερμοκρασίας στο σημείο του βραχυκυκλώματος και της επαφής του με το οξυγόνο του αέρα) και στη συνέχεια σε έκρηξη. Το σημείο ανάφλεξης του λαδιού είναι 140 βαθμοί Κελσίου. Το λάδι δεσμεύει το νερό, για το λόγο αυτό απαιτείται θέρμανση με παράλληλη δημιουργία κενού και φυγοκέντριση του με μηχανή καθαρισμού για την αφύγρανση του. Κατά τη διαδικασία μείωσης του φορτίου ενός μετασχηματιστή, δηλαδή της συστολής του υγρού πλήρωσης, δημιουργείται συμπύκνωση υδρατμών στο δοχείο διαστολής, τους οποίους φέρνει ο αέρας που εισέρχεται σ'  αυτό μέσω του αφυγραντήρα στους μετασχηματιστές ισχύος ή του αναπνευστικού πώματο

ο δρόμος της απώλειας

του ΠΒ   στις Ροβιές οι ταμπέλες κλείνουν ένα ανοιχτό δρόμο... Φαντάσου να βιάζεσαι να προφτάσεις το φέρρυ στον Αγιόκαμπο ξεκινώντας από τη Λίμνη.Μόλις φτάσεις στη στροφή για Βουτά Ιστιαία, βλέπεις και τρελαίνεσαι, τα τόξα να σου δείχνουν υποχρεωτικά πορεία για Αιδηψό μέσω Ιστιαίας. Να γκαζώνεις στο δρόμο προς Βουτά για να κερδίσεις τον παραπάνω χρόνο που χρειάζεσαι,