Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ:Δραματική υποβάθμιση των παροχών υγείας στη Βορειοκεντρική Εύβοια


Με τις υπ. αριθ. 9954/27-01-2011 και 13372/18-03-2011  Ερωτήσεις μου, η πρώτη εκ των οποίων είναι εκπροθέσμως αναπάντητη μέχρι και σήμερα, με την παρούσα επανέρχομαι εκ νέου στο ζήτημα της οριζόντιας υποβάθμισης των παροχών δημόσιων υπηρεσιών υγείας στην Κεντρική και Βόρεια Εύβοια. Τα ζητήματα ζωής και θανάτου, προφανώς, δεν μπορεί να αναμένουν χωρίς μεγάλο κόστος τις διοικητικές ολιγωρίες ή ανικανότητες της κυβερνητικής
πολιτικής, και ως πολιτικός εκπρόσωπος, αλλά και ιατρός στο επάγγελμα, οφείλω να επανέλθω στο κρίσιμο αυτό ζήτημα.  
Το σύνολο μιας σειράς μεμονωμένων προβλημάτων, ελλείψεων και ανεπαρκειών στη γεωγραφική ενότητα της Κεντρικής και Βορείου Εύβοιας, δεν προκαλούν μονάχα αισθήματα ανασφάλειας στους κατοίκους αυτών των περιοχών της Εύβοιας, αλλά συνδυαστικά είναι ένα εκρηκτικό μείγμα που θέτει σε κίνδυνο την υγεία ενός μεγάλου πληθυσμού.
Ειδικότερα, αναφέρομαι στο γεγονός ότι έχουν σταματήσει οι εργασίες στο Κ.Υ. Ιστιαίας, προκαλώντας την αγανάκτηση των κατοίκων της Βόρειας Εύβοιας, που εδώ και 25 χρόνια αναμένουν τη λειτουργία ενός σύγχρονου Κέντρου Υγείας για την περιοχή τους και εικάζεται ότι η παύση αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι η ανάδοχος κατασκευάστρια εταιρεία δεν έχει πληρωθεί, με βάση τα προβλεπόμενα στη σύμβαση, με αποτέλεσμα να αδυνατεί να συνεχίσει το έργο.  Σημειωτέον ότι ο Υφυπουργός Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κ. Τιμοσίδης, είχε δεσμευθεί στη Βουλή ότι το έργο θα παραδοθεί στις 29/04/2011, πράγμα το οποίο εκ των πραγμάτων αποκλείεται.
Η δε λειτουργία του Κέντρου Υγείας Μαντουδίου, καθώς και των Περιφερειακών του Ιατρείων, μία σημαντικότατη δημόσια υποδομή υγείας, μια και είναι η μόνη σοβαρή υποδομή στην ευρύτερη αυτή περιοχή της κεντρικής Εύβοιας, δυσλειτουργεί πλέον σοβαρότατα, ειδικά μετά τις ζημιές που υπέστη από την πυρκαγιά. Η περαιτέρω υποβάθμιση των υπηρεσιών περίθαλψης, με μόνο 2 Γενικούς Ιατρούς, αντί των προβλεπόμενων 10 ιατρών Γενικής Ιατρικής, που υπηρετούν σήμερα, ένας εκ των οποίων εκτελεί διοικητικά χρέη Διευθυντή και η στελέχωση των Αγροτικών Ιατρείων με 7 ιατρούς, έναντι των  προβλεπόμενων 12 Ιατρών, ενισχύει την ανεπάρκεια της δημόσιας υποδομής υγείας της περιοχής. Επίσης, το δημόσιο σύστημα υγείας της περιοχής δεν διαθέτει ούτε ένα παιδίατρο, μετά από την μετάθεση του μοναδικού παιδίατρου που υπηρετούσε στο Νοσοκομείο Χαλκίδας.

Τέλος, το παράδοξο και αδικαιολόγητο κενό εξυπηρέτησης του ΕΚΑΒ στην περιοχή του Δήμου Μαντουδίου – Λίμνης  - Αγίας Άννας, ενώ το ΕΚΑΒ  παραδόξως καλύπτει τους όμορους Δήμους Ιστιαίας – Αιδηψού και Διρφύων – Μεσσαπίων, έχει οδηγήσει σε υποβάθμιση, σε επικίνδυνο πλέον για τη Δημόσια Υγεία σημείο, την παροχή υπηρεσιών ιατρικής περίθαλψης και υγειονομικής ασφάλειας των κατοίκων. Η εξυπηρέτηση των περιστατικών γίνεται από το προβληματικό ασθενοφόρο του Κ.Υ. Μαντουδίου, το οποίο δεν μπορεί να καλύψει την καθημερινή του λειτουργία επειδή οι οδηγοί που υπάρχουν δεν επαρκούν.

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός
  1. Τι έχει κάνει το Υπουργείο για να αντιμετωπίσει την υποβάθμιση των υπηρεσιών υγείας και την σημαντική έλλειψη ιατρικού προσωπικού του Κ.Υ. Μαντουδίου;
  2. Ποιες είναι οι ενέργειες στις οποίες έχετε προβεί για την επανεκκίνηση των εργασιών του Κ.Υ. Ιστιαίας; Θα διευθετηθεί άμεσα το ζήτημα της στάσης προβλεπόμενων πληρωμών προς την ανάδοχο εταιρεία προκειμένου να μπορέσει να ολοκληρώσει τις εργασίες της;
  3. Ποιο είναι το νέο χρονοδιάγραμμα παράδοσης του αναβαθμισμένου Κ.Υ. Ιστιαίας;
  4. Ποιες ενέργειες έχουν γίνει σε σχέση με τη σύσταση νέου οργανισμού στο Κ.Υ. Ιστιαίας, ώστε να ικανοποιείται η δυνατότητα νοσηλείας και χειρουργείων που θα μπορούν να γίνονται;
  5. Γιατί τελικά το ΕΚΑΒ δεν επεκτείνει την επιχειρησιακή του δράση και στο Δήμο Μαντουδίου –Λίμνης  - Αγίας Άννας, με δεδομένο ότι οι όμοροι Δήμοι καλύπτονται, αλλά και το γεγονός ότι το ασθενοφόρο του Δήμου Μαντουδίου δεν επαρκεί;
  6. Τι έχει γίνει με την πλήρωση της θέσεως του παιδιάτρου στο Κ.Υ. Μαντουδίου, προκειμένου να αναπληρώσει το ιδιαίτερα ευαίσθητο αυτό κενό;

Ο ερωτών Βουλευτής



ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Σχολικά Κυλικεία, μια διαμαρτυρία για αρμοδίους...

Ιδιοκτήτρια Σχολικού Κυλικείου, επί 8 έτη, μονογονέας, και ΑΜΕΑ με 50% ποσοστό αναπηρίας. Κάνω αυτό τον πρόλογο, για να επισημάνω ότι σε αυτές τις κοινωνικές αλλά και ευπαθείς ομάδες , ανήκει μεγάλο ποσοστό των συναδέλφων μου, μιας και ανήκουν στα κοινωνικά κριτήρια (πολύτεκνοι, ΑΜΕΑ, μονογονείς κλπ)που μοριοδοτούνται γι’ αυτές τις επαγγελματικές δραστηριότητες. Ο λόγος που σας στέλνω αυτό το μήνυμα είναι για να θίξω το πρόβλημα σχεδόν 10.000 επαγγελματιών , σε όλη την Ελλάδα, που από τις  10 Μαρτίου μείναμε εκτός εργασίας, με κρατική εντολή, χωρίς να έχουμε πλαισιωθεί από κάποιοι επιπλέον νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο θα μας προστατέψει-βοηθήσει , όλο αυτό το χρονικό διάστημα που είμαστε σε αναστολή λειτουργίας.     Ακόμη και όταν τα σχολεία επαναλειτούργησαν, εμείς μείναμε κλειστά χωρίς καμία αιτιολογία. Θέλω να σημειώσω ότι όλοι οι επαγγελματίες του κλάδου μου, έχουν περάσει από ειδικά σεμινάρια του εφετ που καθορίζουν τον τρόπο λειτουργίας μας, κάτω από λεπτομερεί...

Tο URGUP (Προκόπι) της Καππαδοκίας στο ΠΡΟΚΟΠΙ

επίσκεψη φιλίας και συνεργασίας Επίσκεψη φιλίας και συνεργασίας πραγματοποιεί στο Δήμο μας και στο Προκόπι, ο Δήμαρχος FAHRI YILDIZ Δημοτικοί Σύμβουλοι και εκπρόσωποι Φορέων του URGUP (Προκόπι) της Καππαδοκίας, στα πλαίσια της Αδελφοποίησης των δύο Δήμων.

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - αν...