Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ: Η θανατηφόρα πορεία του Βόρειου Ευβοϊκού

      Με αφορμή τη παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος (5/6) αξίζει να σταθούμε σε μια παγκόσμια πρωτοτυπία που βιώνει εδώ και 40  χρόνια ο Βόρειος  Ευβοϊκός : Είναι η μοναδική θάλασσα που οδηγείται στο θάνατο νομίμως . Και αυτουργός αυτής της εγκληματικής οικολογικής καταστροφής είναι η ΛΑΡΚΟ .
      Δεν  αρκούσαν  φαίνεται στη συγκεκριμένη επιχείρηση  οι επιφανειακές μεταλλευτικές εξορύξεις  της  , που μετέτρεψαν μεγάλες εκτάσεις της κεντρικής Εύβοιας σε σεληνιακό τοπίο , ούτε η τεράστια ρύπανση της Ανατολικής Φθιώτιδας από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακος των βιομηχανικών της εγκαταστάσεων , έπρεπε να της δοθεί και η δυνατότητα να απορρίπτει κάθε
χρόνο , στο μέσον του Βόρειου Ευβοϊκού , γύρω στο 1,5 εκατομμύριο τόνους σκουριάς με μεγάλη περιεκτικότητα σε βαρέα μέταλλα .
    Στη περιβαλλοντοκτόνο  αυτή διαδικασία υπάρχει και μια ιδιαιτερότητα: Η σκουριά λόγω των ισχυρών ρευμάτων του Ευβοϊκού έχει απλωθεί στο πυθμένα της θάλασσας σε μια έκταση 25 τετραγωνικών χιλιομέτρων και  ύψους 3 μέτρων ,πράγμα που έχει προκαλέσει τη νέκρωση του βυθού . Κι αν το  μπάζωμα  συνεχιστεί με τον ίδιο ρυθμό σε λίγα χρόνια όλος ο κόλπος θα μεταβληθεί σε μια νεκρή κλειστή θάλασσα .
      Η κατάσταση στο Βόρειο Ευβοϊκό γίνεται  ακόμη χειρότερη  από την  υπεραλίευση  , ιδιαίτερα με τις μηχανότρατες  που σαρώνουν το βυθό , αλλά και λόγω των επιδράσεων που δέχεται   από τις  παράκτιες περιοχές της Φθιώτιδας , της Βοιωτίας και της Εύβοιας  με  τα λιπάσματα και τα φυτοφάρμακα των εντατικών καλλιεργειών , τα οργανικά κατάλοιπα των πτηνοτροφικών και χοιροτροφικών μονάδων   και   τα λύματα των βιομηχανικών δραστηριοτήτων .
      Πολλοί θα αναρωτηθούν αν είναι δυνατόν να συμβαίνουν όλα τα παραπάνω και μάλιστα με τη σύμφωνη γνώμη της Πολιτείας ;
      Δυστυχώς  συμβαίνουν , αφού τα συναρμόδια Υπουργεία συνεχίζουν και σήμερα  να ανανεώνουν τη σχετική άδεια και μάλιστα όταν στο Υπουργείο Περιβάλλοντος  αυτάρεσκα η επικεφαλής του δηλώνει πράσινη .  Όπως  δε φαίνεται  είναι σίγουρο ότι θα συνεχίσουν κι  όταν η εταιρεία πουληθεί ,  παρότι έχουμε υπογράψει και  κυρώσει  ως νόμο τη Διεθνή Σύμβαση του Λονδίνου για τη πρόληψη της θαλάσσιας ρύπανσης από απόρριψη καταλοίπων και άλλων υλών . Βέβαια ανάλογη στάση τηρεί και η Τοπική Αυτοδιοίκηση . Μένουν μόνοι  τους , οι ευαισθητοποιημένοι πολίτες και οι περιβαλλοντικές  κινήσεις να συνεχίζουν τον αγώνα τους .
   
 ΒΑΓΓΕΛΗΣ  ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
ΠΡΩΗΝ  ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ  ΕΥΒΟΙΑΣ
                                                         ΧΑΛΚΙΔΑ   03/06/2011

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Σχολικά Κυλικεία, μια διαμαρτυρία για αρμοδίους...

Ιδιοκτήτρια Σχολικού Κυλικείου, επί 8 έτη, μονογονέας, και ΑΜΕΑ με 50% ποσοστό αναπηρίας. Κάνω αυτό τον πρόλογο, για να επισημάνω ότι σε αυτές τις κοινωνικές αλλά και ευπαθείς ομάδες , ανήκει μεγάλο ποσοστό των συναδέλφων μου, μιας και ανήκουν στα κοινωνικά κριτήρια (πολύτεκνοι, ΑΜΕΑ, μονογονείς κλπ)που μοριοδοτούνται γι’ αυτές τις επαγγελματικές δραστηριότητες. Ο λόγος που σας στέλνω αυτό το μήνυμα είναι για να θίξω το πρόβλημα σχεδόν 10.000 επαγγελματιών , σε όλη την Ελλάδα, που από τις  10 Μαρτίου μείναμε εκτός εργασίας, με κρατική εντολή, χωρίς να έχουμε πλαισιωθεί από κάποιοι επιπλέον νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο θα μας προστατέψει-βοηθήσει , όλο αυτό το χρονικό διάστημα που είμαστε σε αναστολή λειτουργίας.     Ακόμη και όταν τα σχολεία επαναλειτούργησαν, εμείς μείναμε κλειστά χωρίς καμία αιτιολογία. Θέλω να σημειώσω ότι όλοι οι επαγγελματίες του κλάδου μου, έχουν περάσει από ειδικά σεμινάρια του εφετ που καθορίζουν τον τρόπο λειτουργίας μας, κάτω από λεπτομερεί...

Tο URGUP (Προκόπι) της Καππαδοκίας στο ΠΡΟΚΟΠΙ

επίσκεψη φιλίας και συνεργασίας Επίσκεψη φιλίας και συνεργασίας πραγματοποιεί στο Δήμο μας και στο Προκόπι, ο Δήμαρχος FAHRI YILDIZ Δημοτικοί Σύμβουλοι και εκπρόσωποι Φορέων του URGUP (Προκόπι) της Καππαδοκίας, στα πλαίσια της Αδελφοποίησης των δύο Δήμων.

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - αν...