Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

KKE:Να λυθούν άμεσα τα προβλήματα του Κ.Υ. Ιστιαίας Ν. Εύβοιας.


Το Κέντρο Υγείας Ιστιαίας του Νομού Ευβοίας αποτελεί αποκεντρωμένη οργανική μονάδα του Γ.Ν. Χαλκίδας αρμοδιότητας της 5ης Υ.ΠΕ. Θεσσαλίας & Στερεάς Ελλάδας με έδρα τον Δήμο Ιστιαίας.
Περιλαμβάνει 7 Περιφερειακά Ιατρεία και καλύπτει 26 χωριά με πληθυσμό μόνιμο περί της είκοσι χιλιάδες και τους θερινούς μήνες περί τις εκατό χιλιάδες πληθυσμό και μια μεγάλη λουτρόπολη όπως τα Λουτρά Αιδηψού με θεραπευτικό πληθυσμό που έχει ανάγκη ιατρικής βοήθειας. Οι μεγάλες αυτές απαιτήσεις πρέπει να εξεταστούν παίρνοντας υπόψη τα μειονεκτήματα που έχει μια νησιωτική περιοχή όπου  η πρόσβαση στο
πιο κοντινό νοσοκομείο απαιτεί περισσότερο από 3 ώρες διαδρομή.
Από τα παραπάνω είναι φανερό ότι το ΚΥ Ιστιαίας θα έπρεπε να είναι σε υψηλή ετοιμότητα και πολύ καλά οργανωμένο ώστε να μπορεί να αντιμετωπίζει τα επείγοντα περιστατικά εξασφαλίζοντας την ασφαλή μεταφορά τους στα Νοσοκομεία.
Δυστυχώς, όμως οι παρεχόμενες υπηρεσίες δεν είναι ανάλογες. Υπάρχει έλλειψη ειδικευμένου προσωπικού και τεχνικού εργαστηριακού εξοπλισμού. Με βάση το υπάρχον οργανόγραμμα από τις 6 θέσεις Γενικών Ιατρών ή Παθολόγων υπηρετούν 4 γιατροί, από 2 Ακτινολόγους υπηρετεί 1, από 2 Παιδιάτρους υπηρετεί 1. Δεν υπάρχει Χειρουργός Ιατρός, Ορθοπεδικός. Περισσότερες από 10 ημέρες το μήνα οι εφημερίες καλύπτονται μόνο από Αγροτικούς Γιατρούς με ότι αυτό συνεπάγεται.
Ο τεχνικός εξοπλισμός είναι παρωχημένος ή ανύπαρκτος. Το ακτινολογικό μηχάνημα είναι 30ετίας με αποτέλεσμα να χαλάει συνεχώς, να έχει πολλά έξοδα επισκευής, συντήρησης και δεν έχει άδεια λειτουργίας. Υπερηχογράφος δεν υπάρχει παρότι αποτελεί βασικό εργαλείο για τους γιατρούς.  
Το Μικροβιολογικό Εργαστήριο έχει ελλείψεις σε μηχανήματα και αντιδραστήρια (μηχάνημα αερίων αίματος, γλυκοζυλιωμένης αιμοσφαιρίνης κ.ά.).
Η κατάσταση με την έλλειψη υλικών έχει φτάσει σε τέτοιο σημείο ώστε πολλές φορές να μην υπάρχει ούτε χαρτί να σκουπίζει τα χέρια του το προσωπικό του Κέντρου υγείας. Ενώ είναι συνηθισμένο φαινόμενο οι γιατροί, γενικότερα το προσωπικό να βάζουν χρήματα από τη τσέπη τους για να αγοράζουν αναλώσιμα υλικά.
Τα δύο τελευταία χρόνια εργαζόμενοι και ασθενείς βιώνουν ένα πραγματικό δράμα. 
Στα πλαίσια της επέκτασης και αναδιάρθρωσης του Κέντρου Υγείας έχει δοθεί το έργο προϋπολογισμού 2.700.000 ευρώ σε εργολάβο, ο οποίος προχωρώντας με πολύ αργούς ρυθμούς πρόκειται να παραδώσει εντός των προσεχών ημερών το Α' μισό του ΚΥ προς χρήση, ενώ θα έπρεπε να είχε παραδοθεί ολόκληρο το έργο πριν τα Χριστούγεννα. Όμως αν και δίνονται τόσα χρήματα στους ιδιώτες εργολάβους δεν έχει  δοθεί μέχρι σήμερα κανένα ποσό για το εξοπλισμό του ΚΥ (γραφεία γιατρών, καρέκλες για τους ασθενείς κ.ά.)
Αυτή είναι η κατάσταση που επικρατεί στο Κέντρο Υγείας Ιστιαίας στο οποίο οι ασθενείς πληρώνουν  για υπηρεσίες που πρέπει να είναι δωρεάν.
Το ΚΚΕ με συνεχείς παρεμβάσεις, στις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ, έχει θέσει το ζήτημα της ενίσχυσης του Κέντρου Υγείας με επαρκές ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, με τεχνολογικό εξοπλισμό και αναλώσιμα υλικά. Η επιμονή στη διαιώνιση αυτής της απαράδεκτης κατάστασης αναδεικνύει τις μεγάλες, χρόνιες, εγκληματικές πολιτικές ευθύνες που στοιχίζουν θανάτους, αναπηρίες, ταλαιπωρία και κινδύνους για τους ασθενείς, σοβαρά προβλήματα για τους γιατρούς και τους νοσηλευτές του Κέντρο Υγείας.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός τι προτίθεται να κάνει η κυβέρνηση για να αντιμετωπιστούν άμεσα τα πάρα πάνω προβλήματα , εξασφαλίζοντας ότι το ΚΥ Ιστιαίας μπορεί να ανταποκριθεί στο ρόλο του καλύπτοντας  τις ανάγκες των κατοίκων της περιοχής;

Οι βουλευτές
Γιώργος Μαρίνος

Θανάσης Παφίλης

Νίκος Παπακωνσταντίνου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Σχολικά Κυλικεία, μια διαμαρτυρία για αρμοδίους...

Ιδιοκτήτρια Σχολικού Κυλικείου, επί 8 έτη, μονογονέας, και ΑΜΕΑ με 50% ποσοστό αναπηρίας. Κάνω αυτό τον πρόλογο, για να επισημάνω ότι σε αυτές τις κοινωνικές αλλά και ευπαθείς ομάδες , ανήκει μεγάλο ποσοστό των συναδέλφων μου, μιας και ανήκουν στα κοινωνικά κριτήρια (πολύτεκνοι, ΑΜΕΑ, μονογονείς κλπ)που μοριοδοτούνται γι’ αυτές τις επαγγελματικές δραστηριότητες. Ο λόγος που σας στέλνω αυτό το μήνυμα είναι για να θίξω το πρόβλημα σχεδόν 10.000 επαγγελματιών , σε όλη την Ελλάδα, που από τις  10 Μαρτίου μείναμε εκτός εργασίας, με κρατική εντολή, χωρίς να έχουμε πλαισιωθεί από κάποιοι επιπλέον νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο θα μας προστατέψει-βοηθήσει , όλο αυτό το χρονικό διάστημα που είμαστε σε αναστολή λειτουργίας.     Ακόμη και όταν τα σχολεία επαναλειτούργησαν, εμείς μείναμε κλειστά χωρίς καμία αιτιολογία. Θέλω να σημειώσω ότι όλοι οι επαγγελματίες του κλάδου μου, έχουν περάσει από ειδικά σεμινάρια του εφετ που καθορίζουν τον τρόπο λειτουργίας μας, κάτω από λεπτομερεί...

Tο URGUP (Προκόπι) της Καππαδοκίας στο ΠΡΟΚΟΠΙ

επίσκεψη φιλίας και συνεργασίας Επίσκεψη φιλίας και συνεργασίας πραγματοποιεί στο Δήμο μας και στο Προκόπι, ο Δήμαρχος FAHRI YILDIZ Δημοτικοί Σύμβουλοι και εκπρόσωποι Φορέων του URGUP (Προκόπι) της Καππαδοκίας, στα πλαίσια της Αδελφοποίησης των δύο Δήμων.

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Λ. ΑΙΔΗΨΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΑΜ ( Η Αιδηψός στα άρματα και στα γράμματα )

  Γιώργος Κ. Σταραντζής Δικηγόρος «Ετούτο το σπίτι (το Πανεπιστήμιο) θα φάει το άλλο (το παλάτι)»  Θ. ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ Το Γυμνάσιο-παράρτημα τότε, Λ. Αιδηψού ιδρύθηκε στα πιο βαριά , στα πιο σκοτεινά χρόνια της Κατοχής το 1944. Η φωτεινή πρωτοβουλία ανήκε στην τοπική οργάνωση του ΕΑΜ Αιδηψού της οποίας γενικός γραμματέας ήταν ο Γιάννης Βασιλάκος . Ένας νέος πλημμυρισμένος από τα ιδανικά του ΕΑΜ για μια Ελλάδα με εθνική ανεξαρτησία. Με δημοκρατικό σύστημα διακυβερνήσεως. Μια Ελλάδα της Ελευθερίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της δουλειάς, της προόδου και της ανόρθωσης. Μια Ελλάδα που, ως πρώτη προτεραιότητα θα έβαζε την παιδεία και την μόρφωση του λαού μας. Αυτός ήταν ο ιδεολογικός προσανατολισμός του νεαρού , τότε, γραμματέα του ΕΑΜ Αιδηψού, ο οποίος διέθετε και μόρφωση και σύνεση. Συνεπικουρούμενος από το ΕΑΜ Ιστιαίας του οποίου ο γενικός γραμματέας ήταν τότε ο δικηγόρος Κώστας Τσάμης - μου τον γνώρισε εδώ, στην Αθήνα ο φίλος μου γιατρός Σπύρος Περπατάρης - αν...